ועכשיו לבית"ר

לאחר מחצית אחת מאופסת, מול מכבי ת"א, ספגה מ.ס אשדוד 4 שערים במחצית השנייה, ונוצחה 4:1. חסרונם של שחקנים רבים, ובעיקר של חלוץ, מאוד מורגשים. אשדוד תנסה להתחזק עד לחלון העברות בשחקני התקפה. היא חייבת. במחזור הבא, ביום שני (אצטדיון הי"א, 20.00) היא תפגוש את בית"ר ירושלים. הבלם קלארק רוברטסון עשוי לערוך הופעת בכורה מאז הגיע. אלי לוי: "לוקחים מהמשחק את החצי הראשון בו עמדנו טוב מול מכבי ת"א".
אלי לוי במסיבת העיתונאים בסיום המשחק.

זה נכון, נקודת הפתיחה הייתה פחות טובה. משחק ראשון בחוץ ועוד בבלומפילד מול מכבי ת"א שרוצה אליפות, ועוד מול הקהל הגדול שלה. לזה תוסיפו גם פציעות של שחקנים רבים. אין ויכוח שאלי לוי ומ.ס אשדוד יכלו לבקש משחק אחר, בסיטואציה אחרת, כמשחק הראשון בעונה וכמשחק ראשון של לוי כמאמן על הקווים בליגת העל, אבל עדיין אפשר היה להוציא יותר מהמשחק הזה, בוודאי לא להתפרק כמו שהיה לקראת החלק השלישי של המשחק, במחצית השנייה. הייתה גם הרגשה שהשחקנים עשו יותר מידי כבוד למכבי ת"א. כאילו נקודת המוצא היא לא להפסיד, במקום לבוא לנצח.

מ.ס אשדוד ספגה את כל השערים בהפסד 4:1, מול תל אביב במחצית השנייה לאחר מחצית מאופסת בה "עמדנו טוב", כמו שאומר המאמן אלי לוי. מחצית בה אשדוד סגרה בעיקר בהגנה וחיכתה בחלק שלה למכבי ת"א (אולי אפשר היה לנסות לחכות בחלק של מכבי ת"א) ואפילו שביט מזל, עם עוד קצת מזל היה כובש שער לרשת של רועי משפתי, אקס אשדוד, אבל הכדור שלו פגע במשקוף.

אריאל הרוש מנסה למנוע מעוד כדור להיכנס. (צילומים: טל אקוקה)

אומנם חסרו באשדוד שחקנים רבים בסגל בגלל פציעה, הבלם קלארק רוברטסון שלא שיחק עדיין ולו דקת משחק אחת, ואולי ביום שני מול בית"ר ירושלים (אצטדיון הי"א, 20.00) הוא ייפתח או לפחות יהיה בסגל, אבנעזר ממאטה החלוץ פצוע, מרטין אנדז'י הקשר שגם הוא נעדר בגלל פציעה, והחלוץ זאכריה מוגיס שעזב לאחרונה. אבל בעיקר רואים שלאשדוד חסרים הכלים בהתקפה. ברור שהיא חייבת להתחזק. המשחק מול מכבי ת"א רק הבליט את זה אגב את השער לאשדוד דווקא כבש הצעיר אדיר לוי, עם סלאלום בהגנת מכבי ת"א. אולי אופציה לנסות. אלי לוי המאמן התייחס לחיזוק בסיום המשחק: "לא חושב שצריך להתפשר ולהביא שחקנים בכדי להביא. יש לי סבלנות". הסבלנות אגב יכולה להיות עד לסיום חלון העברות ב-20.9.

לוי, שוודאי היה מעדיף לפתוח את העונה אחרת, הוסיף עוד במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק: "אנחנו לוקחים את החצי הראשון בו עמדנו טוב מול מכבי ת"א. נגד מכבי שאתה טועה אתם משלם"

חסרו לך הרבה שחקנים

"אני לא אוהב להתייחס למה חסר. שיחקנו מצוין במחצית הראשונה, באנו השתדלו רצינו. אנחנו יודעים מה פחות עבד. מכבי תל אביב בבלומפילד זה קשה, אבל הסתכלנו בלבן של העיניים שלהם, בוודאי במחצית הראשונה. הפנים שלנו למשחק הבא".

במשחק עצמו אפשר לקחת כמה נקודות שבלטו, שאפשר לנסות מול בית"ר ירושלים, שהיא אינה מכבי ת"א, שנמצאת בליגה אחרת מכל הליגה, עם מכבי חיפה, אולי גם באר שבע, כשהיא בכושר טוב. שווה לתת לסתיו טוריאל לפתוח. טוריאל נכנס כמחליף ביום ראשון ושיחק בכנף ימין של אשדוד. משם הוא עשה המון צרות למכבי ת"א בדקות ששיחק. שלומי אזולאי הקשר עלה כמחליף. זה מעולה לתת לנועם מוצ'ה הצעיר לשחק, אבל שווה לנסות עכשיו גם את שלומי אזולאי המנוסה, בוודאי במגרש כמו אצטדיון י"א, שבו אזולאי יכול בכדור אחד  להביא למצב ליד השער. נקודה נוספת הוא יעקב בריהון שהוחלף. הוא אכן לא היה במיטבו, אבל בריהון הוא מסוג השחקנים, שבוודאי שאתה מול יריבה חזקה ממך, יכול ביכולת האישית שלו לעשות בעצמו שער.

ערן זהבי זוכה לשמירה צמודה של גיל כהן.

עוד נקודה שאולי שווה לתת את הדעת עליה, היא שלושה בלמים. לפעמים במשחקים מסוימים, כמו נניח כפי שהיה מול מכבי ת"א, אפשר היה לשחק עם שלושה בלמים. אולי עם חזרת רובטרסון שווה לנסות את זה (למרות שאפשר היה להשתמש בטום בן זקן כבלם, הוא עשה זאת מצוין יותר מפעם אחת ומתורגל בזה). אגב בלמים, גיל כהן בלם הקבוצה נשאל בסיום המשחק על מעבר אפשרי שלו למכבי ת"א. כהן: "לגבי מכבי ת"א, אני לא מתעסק בזה, יש מי שמטפל. כל עוד אני פה אני נותן הכל לקבוצה. אני אדם מאמין שהכל לטובה, ואם אצטרך אחכה לזמן שלי". על המשחק עצמו אמר: "זה היה משחק מאוד מאכזב, לא ציפיתי לקבל 4 שערים. טעינו בדברים הקטנים. אבל אסור היה לנו להתפרק".

בשני כאמור תגיע בית"ר ירושלים. ניצחון ואיש לא יזכור את המשחק מול מכבי ת"א. זה לא אומר שאין מה לתקן, יש מה לתקן זה ברור, אבל יש גם זמן….

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך