"אשדוד זה הבית שלי, וככה זה יהיה תמיד"

שנה סוערת ומלאת תהפוכות עברה על אופיר מרציאנו.מצד אחד תפס מקום של קבע בהרכב נבחרת ישראל וסיפק תצוגות מדהימות, ומצד שני ספג 50 שערי ליגה במדי מ.ס. אשדוד איתה ירד לליגה הלאומית. הוא היה על סף חתימה בקבוצת המיליונים של אלונה ברקת בבאר שבע, אך בסופו של דבר מצא את עצמו במוסקרון, קבוצה עלומת שם מהליגה הבלגית. בראיון ראשון מעבר לים מסכם מרציאנו את השנה שחלפה, ונותן מספר תובנות המלוות אותו ועוזרות לו להתגבר על הקשיים והמכשולים שבדרך
אופיר מרציאנו

אופיר מרציאנו כבר לא ילד. המעבר מהחממה של מ.ס. אשדוד, המגורים עם אמא ואבא והשהייה בחברת בת הזוג, שלי רגב, החברים והמשפחה אל מועדון חדש, ארץ זרה ומגורים בדירה שכורה כשהוא רוב הזמן לבד, הוא מעבר חד. אבל אופיר הוא אדם חזק, מעבר לכך שהוא אדם מאמין והוא נוטה לקבל את כל מה שקורה לטובה, הוא גם סיגל לעצמו את היכולת לקחת כל דבר בפרופורציה, לדעת להסתכל תמיד על הכוס המלאה ולהפיק את הלקחים הנכונים כדי ללמוד מהם לעתיד. כעת הוא בתחילתה של דרך חדשה שעשויה לקחת אותו לגבהים בהם עוד לא היה, אך תמיד הוא יזכור איפה גדל, מאיפה בא ומי הם החברים שלו. בין ראש השנה ליום הכיפורים, אופיר מרציאנו מספר קצת על השנה המעניינת שעבר ומסמן קצת מטרות לעתיד.

"זו הייתה שנה מיוחדת בעבורי עם הרבה דברים חדשים וחוויות חדשות", מסכם מרציאנו, "אם זה לפתוח בהרכב של נבחרת ישראל ולשחק בארץ מול 30,000 איש ולהוביל את הנבחרת להישגים יפים. היו גם רגעי שפל ובראשם כמובן ירידת הליגה עם מ.ס. אשדוד, שזה משהו שלקחתי מאוד קשה, אבל תמיד השאלה היא באיזה נתיב אתה בוחר ללכת. גם בהצלחות אפשר להוריד את הרגל מהגז ולהגיד 'עשיתי את שלי' או להיפך, שזה מדרבן להמשיך להצליח ולהגיע יותר רחוק, ומצד שני בכישלונות אתה יכול לבכות ולרחם על עצמך או לחפש את הדרך להרים את עצמך ולהבין שרק מכישלונות גדלים ומתחשלים".

נשמע מאד פשוט. לא תמיד זה ככה.
"ברור שיש דברים שהם יותר מורכבים ואפשר להיכנס לרזולוציות קטנות ולנתח כל דבר בהרבה צורות, אבל אם בנאדם יודע לפשט את הדברים, אז הכאב והתסכול אלה דברים שניתן למזער ולהפוך אותם לזמניים".

הפגרה שלך לוותה בהרבה אי ודאות, במיוחד לאחר פיצוץ ההעברה שלך לבאר שבע. בסוף הגעת לבלגיה. מרוצה?
"בקיץ נוצרה סיטואציה שהזמן עבר כבר ונותרתי בלי קבוצה והגעתי להחלטה שההצעה הראשונה שתהיה לנו מחו"ל שתהיה רלוונטית, אז ניקח אותה. אמנם ההופעות בנבחרת העלו את הערך שלי, אבל ירידת הליגה עם אשדוד לא תרמה והבנתי את המצב. הגיעה ההצעה ממוסקרון והחלטתי לקחת אותה והנה אני כאן".

ההתאקלמות לא הייתה קלה עבורך.
"אני כל הזמן אומר לעצמי שאין לי מה לבוא בטענות, אני כל הזמן מזכיר לעצמי שזה מה שרציתי וזה מה שבחרתי. ככה הרבה יותר קל לי להתמודד עם המצב".

קשה לך?
"יש רגעים קשים, אני פה לבד ויש ימים קשים, אני אדם עם המון חברים ועם משפחה מאוד גדולה ורגיל שיש סביבו כל הזמן אנשים. כשהגעתי לפה החלטתי שאני מקבל את הכל באהבה ובהבנה, ואני יודע שכל דבר שקורה הוא לטובתי ואך ורק לטובתי. אני פה לבד, לומד הרבה דברים על עצמי. לומד לבשל, לנקות, לשלם תשלומים, לעשות כביסה, להיות יותר אחראי ועצמאי".

אז בסך הכל אתה מתחשל.
"מה שלא הורג מחשל, בסופו של דבר זה יעשה אותי בנאדם יותר טוב".

ושחקן?
"אני עובד פה הרבה יותר קשה, הרמה גבוהה, הסטנדרטים והדרישות הרבה יותר גבוהים מאשר בארץ. למרות שעבדתי בארץ עם מאמן שוערים מצוין, פה כל המערכת עובדת עבורך, אחד מרים את השני כלפי מעלה. כל ההתחלות קשות אבל אני בטוח שהעתיד יהיה הרבה יותר טוב".

אז אנחנו יכולים להיות רגועים. הכל בסדר עם אופיר מרציאנו?
"מהבחינה האישית אני פחות מודאג, למדתי ליהנות מחברת עצמי, וגם מדי פעם יש ביקורים של משפחה וחברים מהארץ שעושים לי טוב. הנה בראש השנה התארחתי אצל משפחה יהודית באנטוורפן, שזה באמת המקום להודות להם על אירוח מפנק כאילו אני הבן שלהם".

ומבחינה מקצועית?
"הגעתי לקבוצה חדשה שהוחלפו בה 25 שחקנים וכל שבוע התחלפו 5 שחקנים בהרכב. הגעתי לפה כמעט בלי הכנה ואחרי שבועיים וחצי של אימונים כבר התחילה הליגה. הליגה ברמה גבוהה הרבה יותר ממה שחשבתי, לא סתם יש פה הרבה העברות לליגות הטובות באירופה. ההתאקלמות שלי הייתה בהדרגה ויש לי את כל הביטחון לעבוד קשה ולהתקדם כדי להיות שוער טוב בליגה הזאת".

בקבוצה העדיפו שלא לחכות ורגע לפני סגירת חלון ההעברות צרפו שוער נוסף לסגל.
"זה די טרי, חזרתי מהנבחרת והבנתי שהביאו שוער חדש. דיברתי עם המאמן ונכנסתי אליו לשיחה, הוא אמר שהם החליטו לחזק את כל העמדות כדי שתהיה תחרות בכל עמדה אז הם הביאו עוד שוער. אני לוקח את זה למקום שזה יעשה אותי יותר טוב, הקריירה היא קצרה ואין לי זמן לבכות על דברים כאלה. אני אתאמן יותר חזק ואעבוד יותר קשה כדי לשפר את היכולת שלי. תחרות היא תמיד בריאה, תלוי לאיפה לוקחים אותה".

איך היחסים עם שאר השחקנים, קיבלו אותך יפה?
"יחסים טובים, אני לומד צרפתית ככה שכל הזמן אני שואל את השחקנים פה דברים כדי שילמדו אותי. יש חבר'ה טובים, אני מתחבר עם כולם, זה פחות כמו בארץ שהשחקנים הם חברים שלך גם מחוץ למגרש, אבל בסופו של דבר זו העבודה שלי ויש לי חברים מחוץ לכדורגל. באתי לפה לעבוד ולא כדי לרכוש חברים חדשים".

אפרופו חברים, עוקב אחרי מ.ס. אשדוד?
"כמובן שעוקב. יש לי המון חברים באשדוד, זה הבית שלי ותמיד יישאר ככה. אין לי ספק שהקבוצה תעלה ותצליח. אני מקווה שדברים יתחילו להתחבר כדי שייצרו רצף ניצחונות ויתפסו את המקום הראשון בליגה, כי זה המקום של אשדוד, בליגת העל לא בליגה הלאומית".

משהו שאתה מאחל עם כניסת השנה החדשה?
"מאחל לעצמי קודם כל בריאות אושר והצלחה, ואת זה אאחל גם לכל עם ישראל. מאחל לעיר להמשיך להתפתח ולשגשג, אני מאוד אוהב את העיר הזאת ומקווה שימשיך השקט. ולמ.ס. שיתחילו לתת בראש ויעלו כבר, אני רוצה לבוא לחגיגות".

מישהו לבקש ממנו סליחה רגע לפני כיפור?
"אני חושב שהדרך הכי טובה לבקש סליחה זה לדבר באופן פרטי עם האדם שצריך לבקש ממנו סליחה. אלו הדברים החשובים בעצם, האהבה בין אחד לשני, הפרגון והיחסים האישיים, שאלו הם הדברים שמחזקים אותנו בסופו של דבר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך