"זה נס גלוי. הכל נשרף מלבד דברי התורה לזכרו של מאור"

הגמ"ח על שמו של הנער מאור מאיר ז"ל, באזור ה', עלה בחמישי שעבר באש. כל הציוד נשרף למעט דברי הקדושה לעילוי נשמת מאור מאיר ז"ל ותמונתו של הרב יאשיהו פינטו. שמעון בן שמעון, אביו של מאור ז"ל, מנהל הגמ"ח שהוא פרויקט חייו: "זו הזכות של מאור וכל מה שעושים לעילוי נשמתו. כנראה אלה הזכויות שלו ששמרו על דברי הקודש". בשריפה עלה באש ציוד שבן שמעון נותן חינם לאנשים לאירועי אבל ושמחה להבדיל. למי שמעוניינים לתרום: שמעון בן שמעון: 0505928035. השריפה אגב לא עצרה את שמעון בן שמעון שנמצא כבר בפרויקט הבא – "גם לילד נזקק מגיע ילקוט חדש וציוד בתחילת השנה"

תשפטו אתם בעצמכם אם זה נס גלוי או לא. את שמעון בן שמעון מנהל גמ"ח חסדי מאור מאיר ז"ל, שהוקם לפני 12 שנה לזכרו של בנו מאור מאיר, לא צריך לשכנע. לו זה ברור שמדובר בנס גלוי.

ביום חמישי שעבר בסביבות השעה תשע בערב, צלצל הטלפון של שמעון בן שמעון. על הקו הייתה רעייתו פלורי, שסיפרה לו כי פרויקט חייו עולה באש. היא סיפרה כי  הגמ"ח שבאזור ה', שפועל כבר 12 שנה, נשרף. פלורי הסבירה לשמעון עד כמה השריפה גדולה ותיארה כי פינו את השכנים שמתגוררים מעל הגמ"ח מבתיהם, מתוך חשש לשלומם.

שמעון בן שמעוון הגיע מיד למקום. כשהגיע גילה מכבי האש השתלטו על השריפה. הוא מתאר: "מה שהבנתי מהם שהיה קצר חשמלי ולכן השריפה". בן שמעון נכנס בלב כבד לגמ"ח: "נכנסתי לגמ"ח וראיתי שהכל נשרף. כל הציוד, כיסאות שולחנות, מאווררים, מערכת הגברה, מיטות". אבל אז הוא גילה עוד משהו.

לפני שנגיע לזה, נספר כי שמעון בן שמעון פועל להנצחת זכרו של בנו מאור, שנפטר בהיותו בן 16 ולאחר מכן התגלה עד כמה תרם הנער הצעיר בסתר לטובת כל מי שהיה זקוק, מכספו זמנו ואפילו ארוחותיו. מאז עסוק הגמ"ח ומשפחת בן שמעון בעזרה לנזקקים  עם דגש מיוחד לילדים, באשדוד והסביבה, ולא רק.

נחזור לבן שמעון ולשריפה בגמ"ח. רגע אחרי שגילה את ממדי השריפה, התחילה להתבהר בפניו תמונה שעבורו ועבור רבים, היא לא פחות כאמור מאשר נס. הוא מתאר בהתרגשות: "ראיתי פלא, נס. גיליתי שהאש שרפה הכל, אבל היא לא שרפה מספר דברים מסוימים, סידורי תפילה עם הכיתוב לעילוי נשמת מאור אמיר ז"ל, ספרי תהילים, ארון הספרים עם סידורים ותהילים שכולו נשרף, אבל לא תכולתו וגם תמונה של הרב פינטו שלא נשרפה". בן שמעון הבין מיד שפה מדובר במשהו אחר לגמרי.

שמעון, אתה חושב שזה נס?

"הכל נשרף חוץ מדברי הקודש ששייכים לזכרו של מאור. איך אתה מסביר דבר כזה?".

ואיך אתה מסביר?

"נס. זו הזכות של מאור. כל מה שעושים לעילוי נשמתו. כנראה אלה הזכויות שלו. בזכות זה, זה נשמר"

זה היה הלם עבורך

"בוודאי. קודם על השריפה. אבל אח"כ עוד יותר שראיתי שכל דברי התורה ששייכים למאור לא נשרפו. זה עשה לי טוב מצד אחד, מצד שני כל הציוד נשרף. למרות הכל אני שוב אומר, שזה נס גלוי".

זה סימן ממאור?

"זה רק ממנו. זו השגחה פרטית".

אם שאלתם את עצמכם, הרי שלשמעון בן שמעון לא היה ביטוח, ולכן כל מה שעלה באש בגמ"ח, אבד מבחינתו. אסור לשכוח שהכל היה עבור אחרים. ציוד שאחרים נעזרו בו, ובחינם.

מה תעשה עכשיו במקום כל הציוד שנשרף?
"נצטרך לקנות. אלה היו כיסאות ושולחנות שאני נותן לאבלים ולשמחות להבדיל, ללא תשלום. גם המאווררים שאני נותן נשרפו".

אולי מישהו יקרא ויתרום
"אולי".

אבל מסתבר שלמשפחת בן שמעון ושמעון בן שמעון במיוחד, יש כוחות כמעט "על טבעיים". השרפה לא עצרה אותו, ואפילו יותר מכך, הוא כבר בפרויקט הבא שלו. לכן השאלה הבאה ברורה מבחינתו

השריפה לא תעצור אותך מלהמשיך בגמ"ח כפי שאתה עושה 12 שנה?

"ברור שלא תעצור. לא נעצור. אנחנו נמשיך. עם מה שלא יהיה, נמשיך. זה הייעוד שלי בחיים, להמשיך לעשות דּברים לעילוי נשמת מאור ולזכרו".

אני מבין שתרתי משמע אתה לא נעצר, ואתה כבר בפרויקט הבא לקראת שנת הלימודים

"גם לילד נזקק מגיע ילקוט חדש בתחילת השנה לכל ילד מגיע להתרגש  מחוויית הקניה של ציוד חדש לשנת הלימודים הקרבה. אנחנו בגמ"ח חסדי מאור מאיר, יצאנו במיזם של ילקוט לכל תלמיד, שבו חולקו מעל ל-500 תיקים אורתופדיים ממותגים המלאים בכל הציוד הדרוש. מדובר בילדים שמגיעים ממשפחות המוכרות לגמ"ח, וכאלה שיועצות בתי ספר הפנו".

שמעון, רק בנינו, מאיפה הכוח הזה?

"השם נותן לנו".

אם מישהו מעוניין לעזור לגמ"ח חסדי מאור מאיר לאחר השריפה, בתרומה, הוא יוכל לעשות זאת בטלפון 0505928035 – שמעון בן שמעון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך