הקומבינה שנחשפה: "זה או אבי אמסלם או ברק סרי – בסוף רק אחד מהם יתמודד"

הסקרים החדשים מראים כי ברק סרי מתרסק עד לשפל של כשמונה אחוזים, בעיקר בגלל התמודדותו של אבי אמסלם • קמפיין המיליונים שנחשב ליקר ביותר בתולדות העיר אשדוד, גורמים לפוליטיקאים להתפקח ולהודות בטעויות • בכיר במפלגת ש"ס הארצית הודה השבוע בשיחה סגורה "התכנית המקורית היא שאבי אמסלם וברק סרי לא ירוצו בנפרד עד הסוף, אחד מהם יהיה חייב לפרוש ולחבור לשני על מנת להשאיר סיכוי כלשהו להגיע לסיבוב שני" • אבי אמסלם בעצמו התבטא השבוע בחוסר שביעות רצון סביב הסקר של מנו גבע בו הוא עוקף את ברק סרי, דבר שמעיד יותר מכל על הכוונות של אמסלם לגבי ההתמודדות לראשות

הבחירות לראשות עיריית אשדוד הולכות ומתקרבות בצעדי ענק, חודשיים בלבד נותרו עד יום הבוחר ונראה שהעיסוק סביב סוגיית המתמודדים באשדוד אפילו לא קרובה להסתיים, זאת למרות שנותרו שבועות אחדים עד הגשת הרשימות הסופית, מה שייתן את יריית הפתיחה הרשמית לבחירות אוקטובר 2023 לראשות ולמועצת העיר.

בעוד בערים אחרות הרשימות נסגרות בימים אלה, והמועמדים לראשות העיר כבר מתרוצצים בביטחון מלא מזה מספר חודשים, באשדוד עדיין ישנם מועמדים שטרם ברור להם אם הם יתמודדו, או יצטרכו להסיר את מועמדותם בשבועות האחרונים ולתמוך במועמד אחר. כך קורה בעיקר בגזרתם של יועץ התקשורת ברק סרי ויו"ר ש"ס בעיר אבי אמסלם.

לפני כחודש חשפנו בעיתון 'המגזין' על הקומבינה המסתמנת בין אמסלם לסרי, לפיה "לאחר סדרת סקרים שיבוצעו על ידם, יוחלט מי יישאר להתמודד עד הסוף ומי יצטרך לפרוש ולתמוך בזה שיתמודד".

נכון לעת עתה לא ברור לנו מה מנבאים הסקרים של השניים, אך על פי הסקר שביצע מנו גבע ומכון מדגם שלא הוזמן על ידי אף אחד מהמועמדים לראשות, ניתן לראות בבירור את הצניחה החופשית של ברק סרי בתמיכת הציבור האשדודי, כאשר בשיא הוא הגיע לכארבעה עשר אחוזים, וכעת הוא התדרדר עד לקצת יותר משמונה אחוזים, כאשר המדרון חלקלק והירידה צפויה להמשך גם בסקרים הבאים.

"אין מצב ששניהם יישארו להתמודד עד הסוף"
אחרי הפרסום בעיתון 'המגזין' סביב החיבור המתוכנן בין סרי לאמסלם, דאגו בסביבת השניים להכחיש בכל תוקף, אלא שבמפלגת ש"ס הארצית חושבים אחרת. גורם בכיר במפלגה איתו שוחחנו השבוע אמר כי "בשיחה סגורה סביב סוגיית ההתמודדות באשדוד נאמר שלקראת שלושת השבועות האחרונים תתקבל ההחלטה מי יעמוד בראש ברק סרי או אבי אמסלם, אין מצב ששניהם יישארו להתמודד עד הסוף, הנושא עומד על סדר היום וההחלטה תתקבל בהתאם לנתונים, כעת לפי מה שאנו רואים בסקרים, אין ספק שמצבו של ברק מתערער מאוד".

אם אנו צריכים הוכחה סביב העניין, לעיתון 'המגזין' נודע שאבי אמסלם פגש השבוע פעילים יום למחרת פרסום הסקר של מנו גבע, שם הוא עקף את ברק סרי שכאמור צנח לכשמונה אחוזים. בשיחה עם הפעילים הוא הביע את מורת רוחו מפרסום הסקר, מה שמעיד יותר מכל על היחסים הקרובים של יועץ התקשורת ברק סרי ואבי אמסלם, והניסיון להתחבר בהמשך הדרך בצורה כזו או אחרת.

קמפיין המיליונים

כבר יותר מפעם אחת סוקר קמפיין הבחירות העשיר של יועץ התקשורת ברק סרי, סכומי כסף גדולים מושקעים בקמפיין הזה, מספרים שהעיר אשדוד לא מכירה, כעת הם גם מקבלים חותמת. במהלך השבוע האחרון התפרסמו נתונים רשמיים על מה שדווח עד כה על ידי המתמודדים ברחבי הארץ, וראו זה פלא – ברק סרי זוכה במקום השני בארץ על פי אתר INI בתחרות המועמד שהוציא עד כה הכי הרבה כסף.

על פי הפרסום באתר "הדר לביא מכפר סבא היא המועמדת שהוציאה הכי הרבה כסף ברחבי הארץ, כאשר מיד אחריה ברק סרי מאשדוד" באתר המשיכו לסקר וכתבו כך "על פי בדיקה שערך החוקר הפוליטי, טל אלוביץ׳, הכי הרבה כסף נשפך בבחירות המקומיות דווקא בכפר סבא – שם המועמדת לראשות העיר הדר לביא הוציאה עד כה סכום אסטרונומי של מיליון וחצי שקלים. במקום השני אחריה מתייצב יועץ התקשורת המתמודד לראשות עיריית אשדוד – ברק סרי שדיווח למבקר המדינה על סכום של כמיליון ושלוש מאות אלף שקלים" כאמור כל זה עד אוגוסט כשהיד עוד נטויה והדיווח העדכני יזרום בהמשך.

על פי הפרסום באתר INI מתוך מיליון ושלוש מאות אלף השקלים שהוציא עד עתה ברק סרי למעלה ממיליון ומאה מגיעים מהלוואות, כל השאר מתרומות.

במקביל, ברשת הפייסבוק נחשפו המספרים המקומיים, ובהם ניתן לראות כמה כסף כל מתמודד בזבז ברשת החברתית שמהווה פלטפורמה עבור פוליטיקאים רבים, בתקופת הבחירות בעיקר וגם במהלך כל הקדנציה.

בפרסום שמגיע לידנו, כצפוי כובש ברק סרי את המקום הראשון עם הוצאה של שמונים ושלושה אלף ושש מאות שקלים, יותר מכפול מהמקום השני. במרחק אדיר מאחור במקום השני נמצאת עו"ד הלן גלבר שהוציאה עד כה ארבעים אלף שקלים, במקום השלישי אלי לחמני שהוציא עד כה עשרים ושבע אלף שקלים, ובמקום האחרון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהוציא בדף הפייסבוק שלו עד כה עשרת אלפים ושש מאות שקלים בלבד.

המספרים הללו מלמדים אותנו של מי מהקמפיינים מושקע הכי הרבה בימים אלה, דבר לגיטימי בתקופת בחירות, רק שההשקעה לא מתורגמת ולא באה ליידי ביטוי בתוצאות הסקרים, שכן ברק סרי עומד על שמונה וחצי אחוזים בסקר מנו גבע ומכון מדגם שפורסם בשבוע שעבר, ונראה כי סיכוייו אבדו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך