כך חילצה תושבת אשדוד את אחותה ממוסד סגור

תושבת אשדוד, הסובלת מבעיות נפשיות, נשלחה למוסד סגור, ולטענתה עברה במקום התעללות נפשית וגופנית . האחות הגדולה של החסויה פעלה באופן מהיר, והצליחה לקבל הכרה מבית המשפט כאפוטרופוס של האחות הצעירה

תושבת אשדוד, בשנות ה-40 לחייה, הסובלת מבעיות נפשיות, עברה במשך 17 השנים האחרונות בעיות מורכבות ביותר, לאחר שעמותה לטיפול בחסויים, מונתה כאפוטרופוס מטעם בית המשפט, לטפל בענייניה של החסויה. ההחלטה התקבלה לאחר שהוריה של החסויה נפטרו. אחותה של החסויה, החליטה להיכנס לעובי הקורה, לאחר שהבינה כי אחותה מצויה במוסד סגור, ובמהלך שהותה במקום חלה הידרדרות חמורה במצבה של החסויה, הן מבחינה נפשית והן מבחינה גופנית. לאחר מאבק ממושך, האחות חזרה לחייך, לאחר שבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, קיבל את תביעתה של האחות, למנותה כאפוטרופוס של החסויה.

הסיפור המורכב הזה החל כאמור לפני שנים ארוכות. החסויה גרה בגפה בדירת הוריה וניהלה חיים עצמאיים. יחד עם זאת, מטפלת מטעם העמותה הגיעה לסייע לחסויה לצורך סיוע במטלות השוטפות. כמו כן, נהגה החסויה לבקר מידי יום במועדון בו הייתה פעילה מאוד.

עם השנים חלה הידרדרות במצבה הבריאותי של החסויה, אשר סבלה מבעיות ראייה קשות שלא טופלו והוזנחו ברבות השנים, ואף נפלה ברחוב ונחבלה בכתפה לפני מספר חודשים. היא פונתה לבית החולים שם עברה ניתוח. בתום ימי האשפוז המליץ הצוות הרפואי על שחרורה לביתה, ועל קבלת טיפול פיזיותרפי מספר פעמים בשבוע. אולם, בניגוד להמלצת הצוות הרפואי, העמותה העבירה את החסויה למוסד סיעודי, שם נהגו בה לדבריה בצורה משפילה ומחפירה. במהלך שהותה במוסד לא קיבלה החסויה את התרופות אותן היה עליה לקבל, מה שהביא להידרדרות במצבה הנפשי.

בכל התקופה האחרונה, האחות של החסויה לא עודכנה בדבר וחצי דבר, ולאחר שנחשפה למציאות המרה בה חיה אחותה המעורערת בנפשה, היא החלה בדרכים שונות מול העמותה על מנת להוציאה מהמוסד ולהשיבה לביתה. האחות התלוננה כי למרות הבטחות נציגי העמותה, כי יפעלו לכך, לא קיימה את הבטחותיה.

בבקשתה לבית המשפט, טענה האחות כי מאמצי העמותה למנוע את החזרת החסויה לביתה נגועים בניגוד עניינים ובחוסר תום לב משווע, שכן העמותה מיצתה את מקורות הכסף הנזיל של החסויה לכאורה לצורך מימון הטיפול בה. לפיכך, האחות מבקשת להשיב לידיה את האחריות על החסויה ע"י ביטול האפוטרופסות של העמותה על החסויה, ומינויה של האחות תחתיה כאפוטרופוס על גופה ורכושה. לאחר מספר דיונים, ולאחר שהעמותה לא הביעה התנגדות לכך פסק, שופט ביהמ"ש לענייני משפחה כי הוא "ממנה את האחות כאפוטרופוס הן על גופה והן על רכושה של החסויה וזאת במקום העמותה לטיפול בחסויים". האחות הביעה שביעות רצון מההחלטה ואמרה כי "עכשיו נעשה הכל כדי לסייע לאחותי להשתקם ולחזור לעצמה. היא ראויה לכך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך