מחפשים דירה? חשיבות בחירת השכונה!

מחפשים לקנות דירה? אחד מהפרמטרים החשובים עליהם חשוב שתשימו דגש הוא בחירת השכונה המתאימה לדירה. מדובר בהחלטה משמעותית שיכולה להשפיע רבות על חיי היומיום ועל הרווחה הכללית
תמונה: pexels

אז לא משנה אם אתם מתעניינים בדירה המהווה חלק מפרויקט התחדשות עירונית, דירה חדשה מקבלן או דירת יד 2, להלן מספר גורמים חיוניים שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​בחירת השכונה בה תהיה ממוקמת הדירה החדשה שלכם:

מיקום הדירה
חשוב לשקול את הקרבה של השכונה למקום העבודה שלכם, למוסדות החינוך ולמקומות אחרים שבהם אתם מבקרים בתדירות גבוהה. נסיעה קצרה יותר יכולה לחסוך זמן ולהפחית את עלויות ההובלה. יחד עם זאת, אם אתם מוכנים להתחלות חדשות, כדאי שתבחרו במיקום אשר יראה לכם מספיק אטרקטיבי ומתאים לחיים אותם אתם מבקשים לעצמכם. 

בטיחות וביטחון
הבטיחות וכמובן, גם תחושת הביטחון אמורה להוות את הפרמטר המשמעותי ביותר בהליך בחירת שכונה. כדאי לבדוק נתונים שונים לגבי האוכלוסייה המתגוררת באותה השכונה ולגבי שיעורי הפשיעה.

שירותים וקהילה
כדאי להתמקד בחיפוש אחר שכונות אשר מציעות גישה נוחה לשירותים חיוניים כגון: חנויות מכולת או סופרים, בתי מרקחת, בתי חולים, פארקים, תחבורה ציבורית ומתקני פנאי אשר יכולים לתרום לאיכות החיים שלכם ושל בני המשפחה שלכם.
חפשו מקומות שבהם אתם מרגישים בנוח ויכולים לראות את עצמכם הופכם לחלק מאותה הקהילה.

מוסדות החינוך בשכונה
אם יש לכם ילדים או שאתם מתכננים ילדים בעתיד הקרוב, בדקו את איכות בתי הספר בשכונה בה אתם מתעניינים. חקרו את הדירוגים של בתי ספר המקומיים ואפשרויות חינוכיות שונות בקרבת מקום. תוכלו להצטרף לקבוצות ברשתות החברתיות ולבדוק עם תושבים באותה השכונה פרטים לגבי מוסדות הלימוד השונים. 

התאמה לגובה התקציב שלכם
בדקו את מחירי הדירות באותו האזור ובאותה השכונה וקבעו אם השכונה מתאימה לתקציב שלכם. השוו את עלויות הדירות והוצאות המחיה הכוללות עם ההכנסה שלכם וכמובן, התקציב אותו אתם יכולים להקצות עבור המטרה כדי להבטיח שמדובר בהשקעה שתהיה משתלמת גם לטווח הארוך.

רעש ותנועה
קחו בחשבון את רמת הרעש והתנועה בשכונה. רחובות סואנים או קרבה לשדות תעופה ומסילות רכבת עלולים להוביל לרמות רעש גבוהות יותר ולפגוע במידה רבה באיכות החיים שלכם.
כדאי לבדוק אם יש פארקים סמוכים, שבילי הליכה ושטחים ירוקים – אם מדובר באלמנטים שחשובים בעבורכם – כידוע, מרחבים כאלו יכולים לתרום במידה רבה לאיכות החיים. 

תרבות, בידור ופנאי
העריכו את סצנת התרבות ואפשרויות הבילוי של אותה השכונה, כגון" מסעדות, בתי קפה, תיאטראות ומוזיאונים. תרבות מקומית תוססת יכולה להוסיף לחוויית החיים הכוללת שלכם.
כדאי לבדוק גם את הנושא של מרכזים קהילתיים, חוגים לילדים ופעילות העשרה גם בעבורכם (במידת הרלוונטיות). 

תוכניות לעתיד
מומלץ לחקור בצורה מעמיקה את כל תוכניות הפיתוח הקרובות עבור השכונה. פיתוחים חדשים עשויים להשפיע על אופי האזור ועל ערכי הנכס ולכן, כדאי להיות מודעים גם לנושאים הללו.

חניה ותחבורה
קחו בחשבון את הזמינות של אפשרויות חניה ותחבורה ציבורית באזור. אם יש לכם מכונית, וודאו שהחניה נגישה בקלות ובטוחה. אם אתם מתכננים לעבוד מחוץ לעיר כדאי לבדוק גם את הגישה לכבישים אשר אמורים להוביל אתכם לאותו מקום העבודה.

לסיכום, בדיקה מעמיקה של השכונה בה אתם שוקלים לגור, יכולה לספק לכם את התמונה המלאה לגבי האזור ולהבין בצורה מעמיקה אם מדובר בבחירה הנכונה בעבורכם או שכדאי לכם לשקול גם אפשרויות נוספות. בכל מקרה, קיימת חשיבות גבוהה שההחלטה שלכם תהיה טובה ושלמה. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך