האם ניתן לקבל פיצוי על תאונת דרכים בדרך לעבודה?

כמעט כל הישראלים יודעים שכל אדם שעובד כחוק זכאי לפיצוי בגין פגיעה בעבודה. עם זאת, מעטים יודעים שלפי חוק העבודה הישראלי, נזק לבריאותו של עובד שנגרם לאחר תאונת דרכים בדרך לעבודה ובחזרה הביתה נחשב גם כפגיעה בעבודה עם תשלומי פיצויים לאחר מכן. במקרה זה כדי לקבל את כל הפיצוי המגיע לכם תוכלו לפנות לעזרתו המקצועית של עורך דין המתמחה בתחום
תמונה Freepik

האם תמיד אתם זכאיים לפיצוי בגין תאונת דרכים בדרך לעבודה?

 

לטענת עורך דין תאונות עבודה , בשונה מתאונות המתרחשות באופן ישיר במקום העובדה או בתהליך ביצוע תפקידו הישיר של עובד מחוץ למקום העבודה, תאונת דרכים בדרך לעבודה לא תמיד מתפשרת כתאונת עבודה. יש הרבה תנאים בחקיקת העבודה בעניין זה, שאי עמידה בהם גוררת סירוב לתשלום פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח. רוב הסירובים נובעים מאי עמידה בתנאים חשובים להכרה בפגיעה בדרך לעבודה:

 

  • המסלול לעבודה צריך להיות ישיר ככל האפשר;
  • אין ראיות לפגיעה עצמית לצורך קבלת פיצויים;
  • שמירה קפדנית על כללי הדרך ושימוש בתחבורה ציבורית.

 

אולם, גם אם עמדתם בכל התנאים הללו, כפי שנראה לכם, ללא עורך דין מנוסה במקרים של פיצויים בגין תאונות דרכים בדרך לעבודה, יהיה לכם קשה ביותר לקבל את התשלום שמגיע לכם. עורכי דין של חברות הביטוח וביטוח הלאומי ינסו להוכיח שהתאונה אינה עומדת בדרישות ויעשו הכל כדי לסרב לכם או להפחית את הסכום למינימום.

 

מהי החריגה מהמסלול האופטימלי מהבית לעבודה?

 

הרעיון של מסלול ישיר מהבית לעבודה ובחזרה כרוך בבחירת המסלול הטוב ביותר לאורך כבישים, רחובות או תחבורה ציבורית. עורך הדין מסביר כי הסטייה מהנתיב הישיר אינה צעד ימינה, צעד שמאלה, אלא סטייה משמעותית מהמסלול המקובל. חברת הביטוח והביטוח הלאומי יכולים לסרב להכיר בתאונה כתאונת עבודה עם סירוב לשלם פיצויים אם, למשל, עשיתם עיקוף גדול של כמה רחובות כדי לפתור את הבעיות האישיות שלכם. לדוגמא, אם נפצעתם בדרכה לעבודה. עם זאת, התאונה לא התרחשה במקום שבו את בדרך כלל עוברים לעבודה ובחזרה מדי יום, אלא בסמוך למרכז המסחרי, שנמצא שני רחובות ליד. זה דבר נפוץ כשאנשים עוצרים בסופר אחרי העבודה או לעסק כלשהו. עם זאת, לפי החוק אין צורך לעשות זאת על מנת להגיע לעבודה מהבית ובחזרה לאחר משמרת העבודה. למרבה הצער, מקרה כזה הוא חסר סיכוי. ותוצאה אחרת לגמרי הייתה אם אדם בדרכו הביתה מהעבודה היה נפצע בחנות, אשר, למשל, ממוקמת בצד השני של הרחוב. גם אם הוא לא נוהג ללכת בצד השני של הרחוב, אבל זו תהיה סטייה לא משמעותית מהמסלול, אשר יכולה לזכות אותו בפיצויים.

 

האם כל תאונת דרכים מוגדרת כתאונת עבודה?

 

השאלה הנשאלת על ידי רוב העובדים שעברו תאונה בדרך לעבודה היא כיצד והאם ניתן לזהות את תאונת הדרכים האישית שלהם כתאונת עבודה. לפיכך, חשוב לעיין בחוק הביטוח הלאומי, הקובע בלשון החוק כי תאונה נחשבת כתאונת עבודה גם אם:

 

"התרחשה בעת שהמבוטח נסע לעבודתו, בין בהסעה ובין ברגל, ממקום מגוריו או ממקום שאינו כזה, וכן ממקום עבודה אחד למשנהו, כתוצאה מנסיעתו או הליכה."

 

כלומר, תאונה המתרחשת בדרכו של עובד למקום העבודה ממקום שאינו אפילו מקום מגוריו (כלומר – אם הוא ישן בו באופן קבוע וגם אם לא) למקום עבודתו – היא תאונת עבודה. מאותה סיבה, כל תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה נחשבת לתאונת עבודה ומאפשרת לכם להיות זכאיים להטבות המתאימות. אם עברתם תאונת דרכים בדרך לעבודה צרו קשר עם עורך דין רענן ללזר והוא ידאג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך