שילוח מכולות קירור: תהליכים, הפעלה וניהול טמפרטורות במשלוחים בימי ואווירי

פעולות של שילוח בינלאומי כוללות גם שירותי שילוח של מכולות קירור ביבשה, בים וגם באוויר, הנדרשים בהליכים מיוחדים עם בקרה וניהול של טמפרטורות. השילוחים מלווים בהליכי ניטור ובקרה בהתאם לטמפרטורות המבוקשות, עם מעקב ובדיקת תקינות מכולות הקירור בנקודות שונות בשרשרת האספקה
תמונה: Freepik

מה הן בדיוק מכולות קירור

 

מכולות קירור הינן מכולות ייעודיות להעברת מוצרים, פריטים וסחורות הנדרשים בתנאים מקוררים או צוננים, במטרה לשמור על תקינותם ואיכותם ובכדי לעמוד בדרישות החוק.

מדובר במכולות מתכת קלות משקל, עם נפחי קיבול גדולים, שניתן להובילן באמצעים שונים ביבשה, בים וגם אוויר. במכולות מועברים פריטים שיש לשנע ולאחסן כשהם מצוננים או קרים ותחת טמפרטורה מבוקרת כמו מוצרי מזון, תרופות, פרחים, מוצרי קוסמטיקה, רכיבי אלקטרוניקה, ועוד.

 

מכולות אלו מאפשרות שמירה על טמפרטורות נמוכות ומבוקרות בזכות מנגנונים עצמאיים, עם יחידות קירור מובנות המקבלת אספקה של חשמל ממקור חיצוני, בין אם מדובר באונייה, מטוס, משאית או רכבת. כמו כן, יש מקרים בהם החשמל מסופק למכולת הקירור באמצעות גנרטור פנימי. בנוסף, מכולות קירור מציגות רמה גבוהה של עמידות בהליכי שינוע בינלאומיים, עם עמידות בפני חום ותנאי קיצון, וכן יכולת לכוון אותן לכל טמפרטורה מבוקשת.

 

המורכבות של הובלות בקירור

 

בין סוגי השילוח השונים הובלות בקירור נחשבות ליותר מורכבות, יש לבצען בקפידה בטמפרטורות נמוכות מוגדרות, תוך עמידה בדרישות תקן שונות. למשל בשר טרי ניתן להוביל בטמפרטורות של עד חמש מעלות, ואילו דגים קפואים יש להוביל בטמפרטורה של לא יותר משמונה עשרה מעלות מינוס. כך גם בהובלת תרופות או חיסונים לכל מוצר יש הוראות מדויקות לטמפרטורה שיש לאחסן ולשנע.

 

אי לכך יש חשיבות רבה לשילוח ושינוע של מכולות קירור עם גורם מקצועי ואמין, שיש לו ניסיון רב בהובלת מוכלות מסוג זה באמצעי שינוע שונים בים, אוויר וביבשה. גורם כזה יבטיח את תקינות ואיכות השילוח בים או ובאוויר, ידע להתמודד עם כל המורכבות הכרוכה בניהול סוג זה של משלוחים, וינהל את שרשרת האספקה באופן נכון עם מעקב, בקרה ופיקוח אחר כל שלבי ההובלה לרבות יכולת לספק מכולות אלו במועדים מבוקשים.

 

מכולות קירור איכותיות העומדות בדרישות התקן ומאפייני השילוח

 

חשוב לבחור במכולות שמתאימות לצורות השילוח, העומדות בדרישות התקן המבוקש עבור המוצרים שהן מובילות. למשל מכולות קירור להובלה ימית כוללות מנוע פנימי והן לרוב יוכלו להוביל סחורה בטמפרטורה שבין עשרים וחמש מעלות למינוס עשרים וחמש מעלות. כמו כן, להובלה אווירית יש לבחור בסוגים מתאימים של מכולות קירור במידות מתאימות בנפח למטוסים, ועם אמצעים אבטחה השומרים על תכולת המכולה בטמפרטורה נאותה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך