בפעם החמישית ברציפות: סקר מנו גבע ומכון 'מדגם' קובע ד"ר יחיאל לסרי המועמד המוביל לנצח את הבחירות לראשות העיר

חמישה סקרי בחירות שונים קיים מכון הסקרים 'מדגם' בראשותו של מנו גבע, החל מתחילת המערכה לפני מספר חודשים ועד עתה, וגם כעת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עומד בראש רשימת המתמודדים * כאשר הוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר לנצח את הבחירות שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר הקרוב, וזאת למרות התמודדותו של אבי אמסלם כנציג ש"ס לראשות העיר * על פי הסקר כמעט 40 אחוזים מתושבי אשדוד בטוחים שמי שינצח בבחירות הקרובות הוא ד"ר יחיאל לסרי

הבחירות לראשות ולמועצת העיר הולכות ומתקרבות, בעוד קצת יותר מחודשיים יגיעו תושבי העיר ל-321 הקלפיות הפזורות ברחבי העיר, וישתתפו בחגיגה הדמוקרטית שמתקיימת פעם בחמש שנים. ההצבעה תהיה בשני פתקים, אחד לבן למועצת העיר ואחד צהוב לראשות. למועצת העיר מתמודדות מפלגות רבות, כאשר רק 29 מתוך כלל המועמדים ברשימות יזכו להיכנס למועצת העיר.

לראשות העיר מתמודדים נכון להיום שמונה מתמודדים, כאשר כל אחד מהם בטוח שהוא זה שיכבוש את המקום הראשון ויזכה לנהל את העיר על פי חזונו האישי בחמש השנים הבאות. אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד, הסיכויים של לפחות חצי מהמתמודדים לא מאיר פנים על פי הסקרים, ונראה שחיבורים עתידיים הם דבר אפשרי בהחלט, אם כי הם יחכו לשבועות האחרונים.

קצת פחות מחודש נותר עד מועד סגירת הרשימות, שיחול ב-20 לספטמבר. עד אז יגישו המפלגות את המועמדים שלהם לראשות ולמועצת העיר, כאשר שינויים דרמטיים לא אמורים להיות נכון לימים אלה. אם כי בקרב יוצאי ברית המועצות ישנה קריאה לאחדות בין שמעון כצנלסון לאלי נכט, שיכולה לטרוף את הקלפים ולגרום לשניים לחלום על ראשות העיר, אך ככל הנראה הפערים הגדולים והאיבה בין היריבים הפוליטיים הללו לא תוביל לחיבור, בעיקר לאור העובדה שלא נותר זמן לגשר על הפערים עד סגירת הרשימות.

 

סקר מנו גבע ומכון מדגם

ארבעה סקרים בוצעו עד כה על ידי מכון הסקרים המוביל במדינה של פרופסור מנו גבע ומכון מדגם, כעת מפרסם מכון מדגם סקר חמישי שנערך השבוע, קצת יותר מחודשיים לפני הבחירות לראשות ולמועצת העיר שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר. מהסקר עולה כי למרות הניסיונות הרבים למנוע מד"ר יחיאל לסרי ראש העיר המכהן להמשיך בתפקידו, הוא עדיין נותר המועמד המוביל בכל הסקרים שמתבצעים, ולו יש את הסיכויים הטובים ביותר לנצח.

בסקר האחרון שבוצע במהלך השבוע, נשאלו המשתתפים בסקר מי לדעתם ינצח בבחירות הקרובות לראשות העיר אשדוד והתשובות היו חד משמעיות. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מוביל בפער עצום עם 39.5 אחוז מהקולות של משתתפי הסקר, כאשר לדעתם של תושבי העיר, ראש העיר המכהן נמצא פסע מהארבעים אחוז המבטיחים את ראשות העיר בפעם נוספת, דבר שמעיד יותר מהכל את דעתם על תפקודו בשנים האחרונות.

במקום השני נמצא יועץ התקשורת ברק סרי עם 10.1 אחוזים בלבד, פער אדיר מהמקום הראשון ובלתי ניתן לסגירה בתפיסה של תושבי אשדוד לגבי שאלת ראש העיר. במקום נמצאת הלן גלבר עם 8.7 אחוזים, במקום הרביעי נמצא המועמד הטרי לראשות אבי אמסלם כשהוא עם 6.1 אחוזים בלבד. הרבה מאחור נמצא עו"ד אלי נכט עם 2.5 אחוזים מתושבי אשדוד שלדעתם הוא זה שיהיה ראש העיר הבא. מיד אחריו ובסמיכות אליו אלי לחמני עם 2.3 אחוזים בלבד. שמעון כצנלסון מחזיק במקום אחד לפני האחרון עם 1.8 אחוז בלבד, ואילו אחרון סוגר את הרשימה חנוך דרך ארליך עם 0.9 אחוזים של תושבי העיר שנותנים לו סיכוי לנצח את הבחירות הללו.

 

התמודדות ראש בראש

בסקר של מנו גבע נבחנה האפשרות של סיבוב שני, או התמודדות של שני מתמודדים בלבד בסיבוב ראשון. על פי הסקר ד"ר יחיאל לסרי מנצח את שלושת המועמדים שנבחנו על ידי מכון מדגם ומנו גבע. כאשר אם הבחירות היו מתקיימות בין ראש העיר ד"ר לסרי להלן גלבר בלבד 37.9% היו בוחרים בלסרי, בעוד 32.8% ביו בוחרים בהלן גלבר.

בשאלה הבאה שנשאלו משתתפי הסקר, בחן מנו גבע התמודדות ראש בראש של ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי מול יועץ התקשורת ברק סרי, שם הניצחון מוחץ הרבה יותר, כאשר 35.4% הודיעו שיתמכו בראש העיר ד"ר לסרי, ומנגד רק 21.6%  אמרו שיתמכו בברק סרי.

בשאלה האחרונה של סוגיית ההתמודדות ראש בראש נבחנה האופציה מול המתמודד החדש לראשות העיר, המועמד החרדי הראשון באשדוד אבי אמסלם. על פי הסקר במידה ואמסלם יתמודד מול ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי, זוכה לסרי ב- 34.2% מהקולות. בעוד אבי אמסלם זוכה רק ב- 17.4% בלבד. מה שמעיד יותר מהכל על כך שהעיר אשדוד לא בנויה לקבל ראש עיר חרדי.

סוגיית ההתמודדות ראש בראש נבחנת על מנת לקבל תמונה רחבה במידה ויהיה סיבוב שני באשדוד, אך על פי הסקר של מנו גבע, שלא הוזמן על ידי מי מהמועמדים לראשות, אלא על ידי התקשורת, מלמדת אותנו שראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי מנצח בסיבוב השני כל מועמד שיהיה מולו, ומוביל בסיבוב ראשון על פני כולם, אם כי חסר לו עוד מאמץ בשטח על מנת להשלים את התמונה ולנצח בסיבוב ראשון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך