איך מנסחים מכתב נלווה לקורות חיים?

מכתבים נלווים הפכו לכלי חובה עבור מחפשי עבודה, המשמשים כאמצעי להיכרות מותאמת אישית עם מעסיקים פוטנציאליים
תמונה: Freepik

על ידי יצירת מכתב נלווה משכנע, מועמדים למשרות דרושים הייטק יכולים להבדיל את עצמם מהמתחרים ולהמחיש את התאמתם הייחודית לתפקיד. להלן מדריך מקיף לניסוח מכתב מקדים לקורות חיים, בחלוקה לשלבים קלים לביצוע.

הקדמה: מהו מכתב כיסוי?

מכתב נלווה הוא מסמך שנשלח לצד קורות החיים שלכם, כדי לספק מידע נוסף על הכישורים והניסיון שלכם. זו הזדמנות להסביר מדוע אתם המועמדים המתאימים לתפקיד הספציפי, תוך הדגשת מיומנויות רלוונטיות ותכונות אישיות.

מהי מטרת המכתב המקדים?

המטרה העיקרית של המכתב הנלווה היא:

  • להציג את יכולות ההתנסחות שלכם
  • להציע תובנות שאינן מופיעות בקורות החיים שלכם
  • לשדר התלהבות מהתפקיד והחברה
  • לספק הקשר לקורות החיים שלכם

מרכיבים עיקריים של מכתב נלווה

כותרת ומידע ליצירת קשר – כללו את פרטי הקשר שלכם בחלק העליון, תוך התאמתם לפרטי הקשר בקורות החיים. אל תשכחו לציין את התאריך ואת פרטי ההתקשרות של המעסיק.

פנייה לנמען – נסו תמיד להפנות את המכתב המקדים לאדם ספציפי. אם אינכם יכול למצוא את שמו של מנהל הגיוס, השתמשו בברכה מקצועית כמו "מנהל גיוס יקר".

פסקת פתיחה – צרו פתיח חזק שמושך את תשומת ליבו של הקורא. ציינו את המשרה אליה אתם מגישים מועמדות והיכן מצאתם את רישום המשרה.

גוף המכתב – זו הליבה של מכתב הכיסוי שלכם. חלקו אותה לשתיים או שלוש פסקאות, תוך התמקדות ב:

  • כיצד הניסיון המקצועי שלכם תואם את תיאור התפקיד.
  • הכישורים הספציפיים שלכם וכיצד הם קשורים לתפקיד.
  • דוגמאות להישגים שלכם, מגובות בתוצאות הניתנות לכימות.

פסקת סיום – חזרו על התעניינותכם בתפקיד והביעו הכרת תודה על ההזדמנות. זהו מקום טוב נוסף להדגיש למה אתם הכי מתאימים לתפקיד, אז תהיו משכנעים.

סיום – סיימו באופן מקצועי, עם מילים כמו "בברכה", ואחריהם חתימתכם ושמכם המלא.

טיפים למכתב נלווה מוצלח

התאימו את התוכן – כל מכתב מקדים צריך להיות מותאם למשרה הספציפית אליה מגישים מועמדות. הימנעו משימוש בתבניות גנריות. במקום זאת, התמקדו במיומנויות ובחוויות שמתאימות ישירות לתפקיד.

השתמשו במילות מפתח – שלבו מילות מפתח מתיאור התפקיד במכתב שלכם. זה מראה ששמתם לב למה שהחברה מחפשת ועשוי לעזור לפנייה שלכם לעבור סינון דרך מערכות מעקב אחר מועמדים (ATS).

שמרו על טון מקצועי – סגנון הכתיבה שלכם צריך להיות מקצועי ותמציתי. הימנעו מז'רגון או שפה מורכבת מדי.

הגהה ועריכה – ודאו שהמכתב המקדים שלכם נקי משגיאות דקדוק וכתיב על ידי הגהה קפדנית. 

מכתב נלווה בעידן הדיגיטלי

כמובן, כיום המכתבים אינם נשלחים בדואר, אלא במייל או אופן דיגיטלי אחר. הנה כמה דברים שיש לקחת בחשבון:

שיקולי פורמט – הקפידו להשתמש בפורמט מקובל כמו PDF כדי לשמר את העיצוב והפריסה. הימנעו מפורמטים שעלולים להופיע בצורה שונה במכשירים שונים.

שליחה בדוא"ל – השתמשו בשורת נושא ברורה הכוללת את שם המשרה. כתבו הקדמה תמציתית בגוף האימייל, המסבירה מה מצורף.

קבצים מצורפים – כללו גם את מכתב הכיסוי וגם את קורות החיים שלכם כקבצים מצורפים, או השתמשו בקישור מקצועי מקוון לתיק עבודות.

מכתב נלווה בווידאו – בתעשיות מסוימות, מכתב כיסוי בפורמט וידאו עשוי להיות דרך חדשנית להתבלט. שמרו על הסרטון מקצועי, מנוסח היטב ותמציתי, תוך התמקדות באותן נקודות מפתח כמו במכתב נלווה כתוב.

חתימה דיגיטלית – אם ברצונכם להוסיף חתימה, השתמשו בכלי חתימה דיגיטלית. זה מוסיף מגע אישי גם בעת שליחת המסמך באופן אלקטרוני.

מסקנה: כוחו של מכתב נלווה

מכתב נלווה מעוצב ומנוסח היטב הוא יותר מסתם טקסט שהולך עם קורות החיים שלכם. זהו כלי רב עוצמה להמחשת התאמתכם לתפקיד. על ידי מעקב אחר מדריך זה, אתם יכולים ליצור מכתבי כיסוי משכנעים המדברים על הכישורים, התשוקות וההתאמה שלכם לתפקיד. זכרו, המכתב שלכם הוא לעתים קרובות הרושם הראשוני של מעסיק פוטנציאלי מכם, אז קחו זאת בחשבון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך