דרכם האחרונה

ד"ר לסרי: "האויב אינו מבדיל בין שמאל או ימין. אנחנו חייבים להיות מאוחדים"

אמר את הדברים בהלווייתם של נרצחי הפיגוע בחווארה, שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר, תושבי העיר אשדוד, בבית העלמין בעיר. מאות הגיעו ללוות אותם בדרכם האחרונה. בן הדוד יצחק ניגרקר: "הצבא הפקיר אותם".
צילומים: נתנאל פריינטי.

שני תושבי אשדוד, שי סיילאס ניגרקר ובנו אביעד ניר, שנרצחו בפיגוע בחווארה בשבת, הובאו היום למנוחת עולמים בבית הקרבות באשדוד.

מאות הגיע ללוות את השניים בדרכם האחרונה. ראש העיר ד"ר יחאיל לסרי, משה ארבל שר הבריאות וח"כ ינון אזולאי הגיעו אף הם לתת כבוד לאב ולבנו.

ראש העיר ספד לשניים ואמר: "חייהם נגדעו יחד על ידי בני עוולה רק בגלל היותם יהודים. אשדוד מתעטפת ביגון וצער.
ליבנו עם המשפחה, השם יקום דמם. מותם הותיר חלל גדול. כל מי שהכיר את סיילאס הכיר אדם שמח עם חיוך גדול, לצערנו הטרור מהווה חלק מהחיים בישראל. מי ידע  שהשלום שלהם בבוקר היה בעצם פרידה מהחיים".

ראש העיר אמר עוד: "חאוורה הפכה למלכודת מוות.. מקום המדינה קמים עלינו לכלותנו בכל מקום ובשנאה עמוקה, רק בגלל היותנו יהודים. הפיגוע מהווה תזכורת למלחמה הקיומית בארץ ישראל. אל מול השנאה אנחנו ניצבים כאומה שרוצה לשכון בביטחון בארצנו. ועומדים איתן מול האויב. האויב אינו מבדילי בין שמאל או ימין. אנחנו חייבים להיות מאוחדים.. אנחנו עם אחד, עם הנצח. אנחנו מחזקים את כוחות הביטחון ובע"ה יתפסו את המרצחים"

.

.

 

במהלך ההלוויה נשמעות צעקות שבר נוראיות שקראו בשמם של השניים, מצד בני משפחתם וחבריהם.  הספדים נשאו מספר קרובים. אחת מהם, הדודה  התמוטטה לאחר הדברים.

בן הדוד יצחק ניגרקר: "סיילס שי ואביעד, בפעם האחרונה שאנחנו רואים אתכם. אין מילים שיכולות להביא לנחמה. נפגשנו לפני שבועיים ליום הולדת וסיילס, היום אנחנו מבינים שזאת פרידה. אתמול הצבא היה בחופש, אם הצבא היה שם הרוצח היה נתפס. הם הופקרו על ידי הצבא הם הפקירו אותם"

 

הדודה נושאת דברים.

על פי ההערכות, שני הנרצחים שהו בחווארה משעות הבוקר המוקדמות. הם עמדו ליד הרכב שהיה בשטיפה, ואז המחבל הגיע אליהם, ירה מטווח קצר מאוד ונמלט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך