זמן החלטות

מ.ס אשדוד אמורה לפגוש בשבוע הבא את מכבי ת"א למשחק הראשון בליגת העל לעונת 23/24. לפני כן, בשבת הזו, היא תשחק במשחקי הדירוג 9-10 בגביע המדינה מול הפועל חיפה (אצטדיון הי"א, 19.00). הכל מכוון עתה לקבלת ההחלטות, לגבי הסגל הסופי, ההרכב, הזרים שיישארו ואיזה שחקן התקפה יגיע עד פתיחת העונה. בינתיים אשדוד צירפה שני ניצחונות של 0:1 בגביע הטוטו, כך שאולי הדברים מתחילים להתחבר לאיטם.
אלי לוי.

משחקי גביע הטוטו הם בעיקר משחקי מבחן לקבוצות. אומנם מאמן מ.ס אשדוד אלי לוי, אמר לפני פתיחת המשחקים במפעל הזה, כי עבורו הם חשובים לא פחות, אבל כולם מבינים שהמבחן האמתי של הקבוצה ושלו, יהיה בליגה. עונת המשחקים  23/23 תפתח בעוד שבוע, כשאשדוד תתארח אצל מכבי ת"א בבלומפילד (אגב, למכבי ת"א הזכות לבקש דחיה, כי היא משחקת באירופה – מ.ס). לפני כן אשדוד עוד תשחק משחק אחד במשחקי הדירוג מול הפועל חיפה במוצ"ש (19.00, אצטדיון הי"א), אבל לכולם ברור, הגיע הזמן לקבלת ההחלטות לעונה.

איזה החלטות למעשה מחכות לאלי לוי? אחרי גביע הטוטו, ברור שיש למאמן ולהנהלה מסקנות שישפיעו על ההמשך. איך יראה הסגל הסופי של הקבוצה? מי יישאר ואו יעזוב (אם כי מדובר בתנודות לא גדולות)? מה יהיה ההרכב הפותח של אשדוד, שבמהלך משחקי הטוטו שונה מספר פעמים (חלק בלית ברירה גלל פציעות),? איזה זרים יישארו ואיזה יעזבו? אגב לגבי הזרים צריך לקבל החלטה רשמית בכדי לרשום אותם בהתאחדות לכדורגל, ועוד החלטה לגבי מי יהיה החיזוק הנוסף בהתקפה, ומתי יגיע?

יעקב בריהון. בכושר. (צילום: טל אקוקה)

המאמן אלי לוי ראה במשחקי גביע הטוטו את מה שכולנו ראינו, חייבים חיזוק בהתקפה. זה נאמר כבר כמה פעמים. אשדוד אומנם צירפה שני ניצחונות על הפועל ת"א והפועל פ"ת, אבל שניהם היו בין שער אחד בלבד – 0:1. זה טוב שהקבוצה מתחברת לאיטה, אבל התובנה לא השתנתה בנוגע לחיזוק בהתקפה.

סגל הקבוצה ישתנה עד לתחילת העונה בעוד שבוע, אבל כמו שאמרנו לא בצורה קיצונית. מנגד ברור שחלק מהזרים יעזבו וחלק אחר יבוא במקומם, ואולי אם יהיה אפשר, אפילו עוד ישראלי. גם השאלה לגבי זוהר זסנו וגיל כהן, פתוחה אם יישארו או יעזבו, וגם כאן יכול להיות טוויסט רגע לפני העונה. בקיצור לא מעט עניינים פתוחים.

לגבי הזרים לאחר כל משחקי גביע הטוטו, רק שלושה בטוחים. הבלם הסקוטי קלארק רוברטסון, למרות שלא שיחק דקה, הבלם האוגנדי טימותי אוואני, שגם הוא לא שיחק דקה, אבל היכולות ידועות (אגב חסרונם של שני הבלמים נתן מקום לבלמים מהספסל כמו שקד חכמון ועוביידה חטאב, להוכיח שבעת הצורך יש על מי לסמוך) והקשר הקמרוני, מרטין אנדז'י, שהראה יכולת טובה. כל היתר, ביניהם מוגיס זאכריה שמנסה את מזלו בנורבגיה, אייזיק פאפו והמגן מונטריי קמהאני, לא בטוח אם יישארו. למרות שקמהאני שיחק מול הפועל פ"ת, לא ברור מעמדו, ונרא שמנסים למצוא לו קבוצה. עד לסוף השבוע אמורה הייתה להתקבל החלטה גם בנושא הברזילאי, לוקאס סלינס, שחזר מניתוח שעבר בשנה שעברה.  אגב, אשדוד העבירה כבר הצעה לחלוץ, כנראה זר, שאמור להשיב להצעה, אולי להגיע להתרשמות הדדית. ברור לכולם שמצבת הזרים שתשתנה.

מי שגילה יכולת טובה גם מול הפועל פ"ת, הוא יעקב בריהון. כתבנו פה ונמשיך לכתוב, בריהון הוא מסוג השחקנים שבאים לראות אותם משחקים. יש לו יכולת אישית עם הכדור שהוא יכול לפעמים בעצמו לעשות מהלך שישנה את המשחק. חשוב שיישחק. הוא בכושר טוב, וחשוב, בוודאי שמחפשים התקפה, שהוא יישחק כמה שיותר. יותר ממה ששיחק בעונה שעברה, זה בטוח.

מחכים לאשדוד בליגה – מכבי ת"א (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)

 

עוד שחקן שמתגלה כהחתמה מצוינת הוא השוער אריאל הרוש. בקבוצה לא ידעו מה בדיוק יגיע, באיזה כושר יגיע השוער, אבל אם לשפוט לפי משחקי גביע הטוטו, מדובר בשוער מאוד מנוסה, שמנע לא פעם שער שיכול היה גם כאן לשנות את המשחק, אבל לחובת אשדוד. אם כבר הרוש, הרי שבשבת הקרובה, במשחקי הדירוג מול הפועל חיפה בגביע הטוטו, יגיע מי שהיה שנים רבות זה ששמר על שער אשדוד, יואב ג'ראפי, שמשמש עתה כשוער הפועל חיפה. יהיה מעניין לראות את השוערים משני הצדדים.

גביע הטוטו הוא "אופרה" אחרת. את זה כולם יודעים, אבל בהחלט ניתן ללמוד ממנו. זה בדיוק כאמור מה שקורה. מ.ס אשדוד תאבק על מקומות 9-10 בגביע הטוטו, מקומות שהיא לא תרצה בכלל להתחרות עליהם בעונה הקרובה. בשבוע הבא זה מתחיל. להתחלה כידוע יש חשיבות רבה מאוד…

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך