הפנסיונר היה בהלם: כלתו שכרה נגדו חוקר פרטי

האישה הפעילה נגד אבי בעלה חוקר פרטי. החוקר ביצע עבירות פליליות, נתפס והורשע בדין. כעת, ייאלצו הכלה והחוקר הפרטי לפצות אבי הבעל בעשרות אלפי שקלים | הסיפור המלא
senior cool man myself concept

סכסוך גירושין חריף והפעלת מעקב באמצעות חוקר פרטי, הובילו להגשת תביעות נזיקין, כשבמרכז הפרשה – חוקר פרטי שהועמד לדין על התחזות, והורשע.

כל הסיפור החל מסכסוך גירושין סוער שהתנהל בין גבר לבין אשתו. בלב הסכסוך עמדה הלוואה בת מאות אלפי שקלים, אותה העניק אביו של הבעל, פנסיונר כבן 71, לבנו ולכלתו, בעת שהיו נשואים.

משנודע לפנסיונר, המיוצג על ידי עורכת הדין עינבר לב, שבנו וכלתו מתגרשים, הוא הגיע להסכם עם בנו על החזר חלקו בהלוואה. במקביל, הגיש הפנסיונר תביעה כספית, נגד כלתו, להחזרת חלקה בהלוואה, בסכום כולל של 243 אלף שקלים.

בתגובה לתביעה, הכחישה הכלה את עניין ההלוואה, וטענה כי מדובר במסמך פיקטיבי ומזויף שהאב ובנו פברקו, כחלק מסכסוך הגירושין, במטרה להוציא ממנה כספים שכלל לא שייכים להם.

לאחר גישור לא קצר, חתמו בני הזוג על הסכם גירושין, והאב הסכים למחוק את דרישתו להחזר ההלוואה מכלתו. אך לדברי עורכת דינו, דווקא כאשר נראה היה כי המחלוקות בין בני הזוג יושבו, וסכסוך הגירושין הסתיים בשלום, הוזמן לפתע האב הפנסיונר למשטרה. להפתעתו, חוקרי המשטרה מסרו לו, כי במסגרת סכסוך הגירושין בין בנו לבין כלתו, הכלה הפעילה נגדו חוקר פרטי, במטרה לחשוף תנועות כספיות חשודות בינו לבין בנו – בעלה לשעבר. החוקר פרטי, כך נאמר לו, חשוד כי הוציא אודותיו מידע כלכלי רב מגופים פיננסים ומשרדים ממשלתיים, תוך שהוא גונב את זהותו.

לדברי עו"ד לב, הפנסיונר הוכה בהלם. הוא הבין לפתע, כי בעוד הוא הולך לקראת כלתו ומוותר על התביעה הכספית נגדה, במטרה להשיב את השקט והשלום למשפחה, היא הפעילה נגדו בסתר חוקר פרטי, והמשיכה להסתיר זאת מפניו, למרות שנסוג מתביעתו.

 

על פי חוקרי המשטרה, החוקר הפרטי שהתחזה לפנסיונר בפני גופים פיננסים שונים, הצליח לחשוף מידע חסוי על מצבו של הפנסיונר בבנק ובחברות האשראי, ולאתר נכסי נדל"ן שבבעלותו.

לדברי עו"ד עינבר לב, החוקר הפרטי נחקר אודות 23 מקרי התחזות נוספים, שבמסגרתם השיג במרמה מידע חסוי עבור לקוחותיו. אותו חוקר פרטי, לא רק שנחקר בחשד להשגת המידע, אלא גם הודה באשמה, ונדון לעונש מאסר שהומר לעבודות שירות. לדברי עו"ד לב, הכלה עצמה לא נחשדה במעשים הפליליים, לא נחקרה, ולא הוצא נגדה כתב אישום.

לאחר שההליך הפלילי נגד החוקר הפרטי הסתיים בהרשעה, הוגשה תביעה אזרחית, בשם האב, לבית משפט השלום בתל-אביב. התביעה הוגשה נגד החוקר הפרטי ונגד כלתו. התביעה התבססה על ההליך הפלילי שהתנהל נגד החוקר הפרטי, ועל הודאתו והרשעתו בפלילים, אך גם כללה, כאמור, את הכלה, אשר הזמינה ממנו את העבודה.

בתביעה נטען כי "לכלה היה חלק נכבד בפגיעה הדורסנית בפרטיות של האב. לא עלה בידו של התובע החשד ולו הקל ביותר, כי כלתו פעלה בזדון עם חוקר פרטי על מנת להשיג פרטים חסויים שלו שלא כדין על מנת לעשות בהם שימוש כנגדו".

בכתב הגנתו, טען החוקר הפרטי, כי על אף שהורשע בהוצאת מידע במרמה ופגיעה בפרטיות, כל המידע אותו השיג והעביר לכלה התבסס על מקורות גלויים ומאגרי מידע באינטרנט. גם הכלה הכחישה כל מעורבות בהתנהלות פלילית כלפי חתנה לשעבר.

חרף כך, הסכימו הצדדים להצעת בית המשפט לסיים את התביעה בפשרה, עוד בשלב הקדם משפט, תוך שימוש בסעיף 79 א' לחוק בתי המשפט.

וכך, על פי פסק דין שבפשרה, אותו קיבל השופט גד מינא, נקבע כי החוקר הפרטי יפצה את התובע ב-31 אלף שקלים, בעוד כלתו לשעבר תפצה אותו ב-10 אלפים שקל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך