"אנחנו רוצים להביא עוד שלושה שחקנים, ביניהם חלוץ ושחקן כנף"

אחרי שלושה משחקים בגביע הטוטו (בשבת (20.00, "המושבה") אשדוד תתארח אצל הפועל פ"ת בגביע הטוטו), בה כבשה הקבוצה שער אחד ועוד שער עצמי, מחזק מאמן מ.ס אשדוד, אלי לוי, את מה שידע עוד לפני - הקבוצה צריכה חיזוק בהתקפה. אשדוד השיגה ניצחון רשמי ראשון בעידן לוי וראשון בעונה הנוכחית, לאחר שגברה 0:1 על הפועל ת"א ביום שלישי (שער עצמי של אור בלוריאן). המטרה היא לנסות עד לפתיחת העונה ב-26.8 מול מכבי ת"א, להגיע למצב שיש לפחות עוד שחקן התקפה אחד.
חוגגים את השער מול הפועל ת"א. 0צילומים: דוברות מ.ס אשדוד)

נתחיל בברכות. קצרות, אבל ברכות. מ.ס אשדוד השיגה ניצחון רשמי ראשון בליגת העל לאחר שניצחה בשלישי את הפועל ת"א במסגרת גביע הטוטו, 0:1. זה היה ניצחון ראשון גם לעונה הנוכחית, עונת 23/24 וגם ראשון בעידן המאמן אלי לוי. אומנם עדיין לא הליגה, אבל בכל זאת ניצחון רשמי, אז מברוק. עד כאן הברכות.

ועכשיו למה שאפשר להסיק משלושת המשחקים ששיחקה אשדוד עד כה במסגרת גביע הטוטו. בראשון היא סיימה בתיקו בייתי 1:1  מול מכבי פ"ת, העולה החדשה לליגה. בשני היא שיחקה מול הפועל ירושלים בחוץ ונוצחה 2:0. בשלישי, ביום שלישי, היא ניצחה 0:1 את הפועל ת"א משער עצמי בדקה ה-85 של אור בלוריאן (כמה מזל לשביט מזל שנכנס 2 דקות לפני כן והוא זה שבעט את הכדור שפגע בבלוריאן ונכנס).

הרוש. מגלה יכולת. (צילום: משה סידי).

אם נעשה סטטיסטיקה מהירה, הרי שאשדוד כבשה ב-270 דקות, 2 שערים, אחד מהם עצמי. אפשר גם להסתכל על כך שבמשך 2 משחקים, מול הפועל ירושלים והפועל ת"א, אשדוד לא כבשה שער (כאמור עצמי של בלוריאן), ואם נחשיב את זה, אז היא כבשה רק אחרי 175 דקות משחק (השער העצמי של בלוריאן היה 5 דקות לסיום המשחק). נכון, זה רק גביע הטוטו, נכון, זה יכול היה להיות אולי מעט אחרת אם כדור כזה או אחר היה נכנס, אבל ממה שראינו ברור – צריך חיזוק בהתקפה. את זה אומר גם המאמן אלי לוי.

לוי נשאל בראיון לאחר המשחק מול הפועל ת"א על החיזוק: "זה לא סוד, אנחנו רוצים להביא עוד שלושה שחקנים, חלוץ ושחקן כנף, ואם יהיה ישראלי טוב גם, אני מקווה שנצליח לעשות את זה עד תחילת הליגה".

אם כבר מדברים על ההתקפה, הרי שיעקב בריהון, שנכנס מחליף מול הפועל ת"א, חייב לקבל קרדיט בהרכב. בריהון הוא לא רק מסוג השחקנים שבאים לראות כדורגל עבורו עם שליטה כמעט מוחלטת בכדור, אלא כזה שבוודאי במצב הנוכחי, הוא חשוב בהתקפה. נראה שזה גם מה שיהיה בליגה.

המאמן אלי לוי רואה את הנקודות הטובות במשחק מול הפועל ת"א, בו אשדוד הייתה טובה יותר: "אני לוקח את מה שלקחתי בשני המשחקים הקודמים – הגישה, המחויבות של השחקנים, בלי קשר ליכולת. במשחק הראשון שיחקנו לא רע, בשני הפסדנו אבל היו דברים לא רעים ומינפנו אותם. היינו עדיפים בכל רגע נתון מול הפועל ת"א, והצלחנו לתרגם את זה לניצחון".

בעיה אחרת היא מכת הפציעות. אשדוד חסרה במשחק הזה את קלארק רוברטסון הבלם הסקוטי, שטרם שיחק דקת משחק, טימותי אוואני שגם הוא לא שיחק עדיין (ושניהם אמורים להיות הבלמים המובילים), גיל כהן, שלו הרוש ואילי טמם. המטרה להכשרים עד הליגה. חלקם יחזור ויהיה מוכן. התקווה שכולם.

אלי, חסרו לכם הרבה שחקנים פצועים

"לא משנה מי לא נמצא, אלא מי כן נמצא. יש פה סגל רחב ואני סומך על השחקנים. אני בחרתי אותם. מי ששיחק היום עשה עבודה טובה מאוד וזה יגרום לנו לכאבי ראש לקראת ההמשך".

לוי. מחפש חיזוק.

ההגנה מצד שני עומדת יפה, גם אם חסרו בה 3-4 שחקנים כמו שהיה נגד הפועל ת"א. אריאל הרוש, שהחליף את יואב ג'ראפי, מתגלה כשוער יצב מאוד. הוא ספג בשלושה משחקים 3 שערים, אחד מהם בפנדל. הרוש מנע גם לא פעם שער שהיה עלול לגרום להפסד מול מכבי פ"ת והפועל ת"א. נראה כי נמצא פתרון. גם יתר שחקני ההגנה ששיחקו במשחקים הללו, גילו יציבות. מהבחינה הזו הקבוצה נמצאת במקום טוב.

שאלה נוספת היא שאלת הזרים. אלי לוי יצטרך לקבל החלטה לפתיחת העונה ב-26.8 מול מכבי ת"א (אם כי מכבי ת"א יכולה לבקש לדחות את המשחק), מי יהיו הזרים. כרגע יש רק 3 בטוחים, רוברטסון, אוואני ומרטין אנדז'י. היתר, יכולים להיות מוחלפים, תלוי בזרים שיגיעו, וכאמור מחפשים כאלה בהתקפה. נראה כי מצבת הזרים באשדוד תשתנה, ולא עוד הרבה זמן.

בשבת (20.00, אצטדיון המושבה), תצא אשדוד למשחק חוץ בגביע הטוטו מול הפועל פ"ת, העולה החדשה השניה לליגה. פ"ת טרם ניצחה במפעל הזה והיא תחפש ניצחון ראשון. אשדוד מצד שני רוצה להמשיך את המומנטום. מה יהיה? תלוי בהתקפה…

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך