שימו לב

בימים ראשון ושני אסור להדליק אש בפארקים, יערות ושטחים פתוחים.

כך החליט נציב כבאות והצלה לישראל בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות. המדובר גם בעבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם.
צילום ארכיון: כבאות והצלה לישראל מחוז דרום

נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי סיים לפני זמן קצר הערכת מצב לבחינת מוכנות הזרוע המבצעית למזג האוויר הקיצון שישרור בתחילת השבוע ויאופיין בעומסי חום כבדים ומזג אוויר חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.
הצו הוצא בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות והוא אוסר על הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים בכל רחבי הארץ.
תוקף הצו ביום ראשון 13.08.2023 (כ"ו באב, התשפ"ג) החל משעה 08:00 ועד ליום שני 14.08.2023 (כ"ז באב, התשפ"ג) בשעה 23:59.

למען הסר ספק יובהר כי איסור כללי זה כולל איסור על הבערת אש כמשמעותה בתקנות, לרבות עבודות טכניות היוצרות הבערה או אש גלויה בשטח פתוח ושריפת צמחים וגזם.

על פי תחזית השרות המטאורולוגי בתחילת השבוע ישררו ברוב אזורי הארץ עומסי חום כבדים עד קיצוניים וכבר מחר (ש') תחול עלייה משמעותית בעומס החום שיגיע לשיאו ביום ראשון עם טמפ' של 35-40 מעלות בהרים,40 מעלות ויותר ברמת הגולן ובעמקי המזרח.

בתום הערכת המצב הנחה הנציב כספי כי מרכזי השליטה והכוחות המבצעיים יתוגברו ויהיו בדריכות מרבית. הצוותים יקיימו סיורים ממונעים ויפתחו נקודות הזנקה קדמיות בפארקים, ביערות ובשטחים עם היסטוריה גזרתית. טייסת הכיבוי האווירית "אלעד" תעמוד בכוננות מלאה ומשעות הבוקר ביום א' תבצע פטרולים אוויריים יזומים לאיתור מוקדי אש בליווי מערך הרחפנים.

מתחילת עונת הקיץ התמודד מערך כבאות והצלה עם ארבע (4) מערכות ימי קיצון שאופיינו בעומסי חום כבדים וטמפרטורות חריגות במהלכן התחוללו מאות שריפות ביממה, בפריסה רב זירתית שחייבו מענה מבצעי מהיר ונחוש מן הקרקע והאוויר למניעת התפשטות השריפות ליישובים תוך סיכון חיי אדם, רכוש ופגיעה בערכי טבע.

היענות הציבור להנחיות הצו וההקפדה על הוראות הבטיחות של גופי החירום סייעה לכוחות למקד מאמץ מבצעי ולבלום במהירות התפשטות שריפות מסכנות חיים. הציבור מתבקש לגלות ערנות ולדווח למוקד-102 על כל אירוע או חשש לשריפה בשל תנאי מזג אויר הקיצון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך