נא להכיר – יחידת התקיפה דרום של משמר הגבול. "למשטרה ולמשמר הגבול יש יכולת להגיע לכל פורעי החוק והעבריינים"

רפ"ק שחף אהרון (35), מפקד יחידת "תקיפה כפרית" דרום של מג"ב, מספר על העבודה של היחידה בדרום כולל לא פעם באשדוד * על הפשיטה של היחידה והמשטרה בדיונות של אשדוד, ומה הדהים אותו באותה הפשיטה * רפ"ק אהרון, שהוא בעצמו תושב אזור הדרום: "תפסנו מעל 800 שתילים. אחת התפיסות הכי גדולות שאני ראיתי"

הדיונות של אשדוד משמשות בדרך כלל לרכבי שטח ואופנועי שטח בפעילות מוטורית. לא תמיד היא חוקית. המשטרה מטפלת באירועים אלה לא פעם. אבל לפני כשבוע וחצי הייתה פעילות בדיונות שאילצה את המשטרה ואת משמר הגבול ו"יחידת התקיפה הכפרית" שלה, לפעול בצורה סמויה ולתפוס את אחת מתפיסות הסמים הגדולות שנראו באזור.

מהמשטרה נמסר בקשר לאותו אירוע: "פעילות סמויה משותפת של משטרת רחב לכיש ומשמר הגבול, הובילה לחשיפת חממת ענק ושטח גידול של סמים מסוכנים צפונית לאשדוד ועצרו חשוד – למעלה מ-800 שתילי מריחואנה וכ-7 ק"ג חומר החשוד כסם בתפזורת נתפסו לצורך השמדה.

משטרת אשדוד שבמרחב לכיש, ממשיכה את פעילותה הנחושה נגד הגידול והסחר בסמים מסוכנים באופן בלתי חוקי, ובהתאם לכך מפעילה מאמצים מודיעיניים לחשיפת פעילות פלילית בתחום. בתוך כך, נרקמה פעילות סמויה בעקבות מידע מודיעיני של משטרת אשדוד, שחשף חממת ענק ושדה גידול צפונית לאשדוד שוטרי משמר הגבול נערכו באופן סמוי להגעת החשוד בהקמת ותפעול המעבדה.

במהלך הפעילות זיהו הלוחמים את החשוד כבן 33 תושב הפזורה בדרום, כשהוא מגיע לטפל בשתילים, והוא נעצר ע"י השוטרים. במקום נתפסו כאמור כ 817 שתילי מריחואנה, כ-7 ק"ג חומר החשוד כסם בתפזורת וכן ציוד רב לתחזוקה וגידול הסמים".

כשאומרים שוטרי מגב מתכוונים במקרה הזה ליחידת "התקיפה הכפרית של מג"ב דרום. מסתבר שכבר חצי שנה יש יחידת כזו שפועלת בצורה גלויה וגם סמויה, בכדי למנוע פשעים באזורים שמסביב לעירם בכל הדרום, כולל כמו הפעם הזו, באשדוד. מי שעומד בראש היחידה הוא  רפ"ק שחף אהרון, בן 35, תושב הדרום.

רפ"ק אהרון, מה זה בכלל יחידת תקיפה כפרית?

"היחידה הוקמה לפני כחצי שנה והיא פועלת כנגד יעדים שמבצעים עבירות במגזר הכפרי, מה שאינו מתאר עירוני, מושבים כפרים קיבוצים, שטחים פתוחים, שטחי אש, וכו'".

והיכן התרחש האירוע המדובר של תפיסת הסמים באשדוד?

"זה היה בחולות של אשדוד ממש בדיונות, שטח מאוד מורכב".


מה היה באירוע הזה? תאר לנו.

רפ"ק שחף אהרון (צילום: באדיבות משמר הגבול)

"קיבלנו מודיעין מתחנת משטרת אשדוד, לגבי גידול סמים שנמצא גם בטווח המדובר, ושיש סבירות גבוהה שהמגדלים יגיעו אליו".

ככה באמצע הדיונות גידלו?

"ממש כה. גם אני נדהמתי. תפסנו מעל 800 שתילים. אחת התפיסות הכי גדולות שאני ראיתי, ובנוסף לזה היה מעל 7 ק"ג של חומר מוכן להפצה. מדובר בתפיסה של לכל הפחות שווה כמה מאות אלפים אם לא יותר".

איך גיליתם?

"הידיעה הראשונית הגיעה מתחנת אשדוד, וגילוי המעבדה היה בזכות מפקד הצוות שלי, יקיר זגורי, שהוביל את הלוחמים אל המקום. והסתבר שלא רק מגדלים אלא גם יש מעבדה".

תמשיך. זה מעניין

"תוך כדי ההיערכות שם אנחנו מבינים שסמוך לגידול בנו גם מעבדה".

הם ממש בנו מבנה?

"כן. חממה. בנו מעבדה לעיבוד של החומר. נפלתי מהרגליים שראיתי את הכמות הזו. ממש ככה. הלוחמים של היחידה נערכו שם בצורה סמויה וחשאית ובמהלך הפעילות הם זיהו אדם שהגיע לטפל באותו הגידול, וביצעו מעצר כנגדו. החקירה, כך אני מעריך, תוביל למעצרים בהמשך".

מניח שהחומר הזה היה יכול להגיע חס ושלום גם לבני נוער, ולא רק

"אנחנו מבינים שהחומרים האלה מופצים והעבריינים לא בוחלים בכלום. זה יכול להגיע לכל תחומי המחוז ולכל תחומי הארץ, גם לכל גיל שאפשר, בני נוער ולא רק. עבריין שהוא רואה כסף, הוא לא בוחל באמצעים, לא משנה לו מי קהל היעד".

: סמ"ר מגן אברהם, מ"כ ביחידת התקיפה הכפרית במג"ב דרום ורס"ר שי אבנילוב, נהג מבצעי בזרוע שחר במג"ב דרום, במהלך פעילות

מה יש לך להגיד מי שחושב ששטחים פתוחים בצידי עיר או מושבים, הם שטח הפרק?

"אני רוצה להגיד להם שהמשטרה חזקה, והיא תגיע לכל פורעי החוק וכל העבריינים. לא משנה אם זה שטח עירוני או פתוח. היחידה שלי נוסדה בכדי לתת מענה במקומות שנראים תמימים בהסתכלות ראשונית, אבל מבינים שטומנים בחובם מעשים פליליים כאלה או אחרים. למשטרה ולמשמר הגבול יש יכולת להגיע לכולם, ואף אחד לא יוכל להתחמק למשך זמן רב" .

רפ"ק אהרון ממשיך: "המשטרה, ובכלל זה משמר הגבול, נמצאים בתהליכי התעצמות.  יחידות חדשות הוקמו ומקומות בימים אלו, תחנות חדשות נפתחות, הכל בכדי לתת שירות שהוא רלוונטי ואפקטיבי לכל אזרחי ישראל, וספציפית במקרה שלנו, במחזור הדרומי".

אתם לא חוששים שחלק מהעבריינים יהיו חמושים?

"אנחנו ערוכים גם לתרחישים מהסוג הזה, הלוחמים שלנו מאומנים ומיומנים לתת מענה במידת הצורך".

מגיעה  לך וליחידה תודה

"אנחנו עושים כבמיטב יכולנו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך