שבוע של התחלות

אלי לוי, מאמנה שלך מ.ס אשדוד ערך השבוע את הבכורה שלו באופן רשמי בגביע הטוטו (1:1) מול מכבי פ"ת. השבוע הוא גם ערך את מסיבת העיתונאים הרשמית לפתיחת העונה, והציג את האני מאמין שלו והמטרות. הקבוצה עדיין מחפשת שחקנים בהתקפה, בעיקר חלוץ, אבל לא רק. בשבת (אצטדיון טדי, 20.30) תשחק אשדוד נגד הפועל ירושלים במסגרת משחקה השני בגביע הטוטו, בשלישי היא תארח את הפועל ת"א (אצטדיון הי"א, 20.00) באותה המסגרת.
אלי לוי והשחקנים. צילומים:דין מיארה - Mission Abort.

השבוע במ.ס אשדוד יצאו לדרך. יצאו לדרך. זה היה שבוע של התחלות. אומנם כאלה שעוד אפשר לתקן, אבל עדיין התחלות חדשות, במ.ס אשדוד. משחק התחלה לעונת 23/24 עם משחק רשמי בגביע הטוטו, אבל בעיקר התחלה חדשה למאמן אלי לוי, לו זה היה השבוע הראשון לעונה החדשה ומשחק ראשון בגביע הטוטו שהסתיים בתיקו 1:1.

לפני שנכנס למשחק הראשון, שתמיד צריך לקחת אותו בערבון מוגבל, ולשינויים העתידיים בקבוצה, נתייחס תחילה למסיבת העיתונאים הרשמית שנערכה השבוע, בה לוי והקפטן טום בן זקן התייחסו לקבוצה, למטרותיה העונה ולהרגשה של פתיחת עונה.

איך ההרגשה אלי לפתוח עונה?

"מרגש. זה משהו שחיכיתי לו הרבה מאוד זמן. אם לא הייתי מתרגש, הייתה בעיה אצלי. אי שומע מאמנים שאומרים שגביע הטוטו שזה עוד משחק הכנה. אני חושב שמהמקום שלהם זה בסדר להגיד את זה, מהמקום שלי אני לוקח את הדברים קצת אחרת, זה משחק רשמי לכל דבר"

לא כולם מכירים אותך. מי אתה אלי לוי?

"אני מעדיף שאחרים יעידו עליי. אני רק יכול להגיד שאני כמו שמאמרתי לשחקנים, אני מאמין בדברים קטנים שעושים דברים גדולים, כמו בפאזל חלק ועוד חלק מחברים את השלם. אני מקבל הזדמנות ומקווה להוכיח את עצמי".

השחקנים באימון הפתיחה.

אולי זו שנה ראשונה עבורך, אבל אתה דעתן מאוד. אין דבר שאתה לא רואה.

"לא תמיד זה טוב לראות הכל. זה אני רואה הכל. את מבחן התוצאה ישפטו כולם".

מה אתה מרגיש שאשדוד יכולה לעשות העונה?

"מה שאנחנו יכולים לצפות מאשדוד, זה להיות  קבוצה אטרקטיבית וממושמעת טאקטית. עוד חסרים שחקנים בכמה עמדות, אבל אני מרוצה ממה שיש"

עשית תואר היסטורי עם הנוער, יש סיכוי לעשות פה?

"מי שלא מאמין, אין לו מה לעשות עם בכדורגל"

מה תחשב עבורך הצלחה ברמה האישית וברמה הקבוצתית?

"כרגע אנחנו מכוונים למטרות קצרות. אני רוצה שנהיה מהיום הראשון קבוצה מחויבת ממושמעת טאקטית , קבוצה שמחפשת התקפה"

לוי פנה לקהל של מ.ס אשדוד: "לקראת סוף השנה שעברה כבר ראינו שבמשחקי הבית כמויות אחרות של קהל. זוהי דרך שכרגע עוברים כמועדון. בגלל הצלחות של השנה שעברה הגיע קהל. נקווה שיגיע גם השנה"

הקהל של אשדוד באימון הפתיחה.

הקפטן טום בן זקן התייחס אף הוא לקבוצה החדשה תחת הדרכת לוי: " הבסיס שלנו הוא בסיס טוב. עשינו שנים יפות. מ.ס אשדוד כל הזמן מנסה להגיע לפלייאוף עליון וצפונה".

היית רוצה להביא תואר היסטורי לקבוצה?

"בשנה שעברה היינו משחק אחד מגמר גביע המדינה, והרגשנו שאנחנו יכולים, לעשות זאת. אני רוצה להביא העונה תואר למ.ס אשדוד"..

איך נראית הקבוצה תחת אלי לוי, לעומת השנה שעברה?

"אני לא אוהב לדבר על מה שהיה. אני אגיד לך שאנחנו חכינו כשחקנים לאלי. אנחנו נהנים לעבוד תחתיו. נקווה שנשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו".

ועכשיו לעניינים המקצועיים. אחת השאלות שלוי נשאל הייתה, אילו שחקנים עוד אשדוד מחפשת? לוי ענה כי: "מחפשים בכמה עמדות, אבל כמו שאמרתי, אני מרוצה ממי שנמצא פה כרגע. כולם נמצאים מבחירה אישית שלי".

ברור שאשדוד תחפש חלוץ. אם אפשר גם שחקן כנף, אבל חלוץ מבקיע שערים הוא בהחלט השחקן שהקבוצה מחפשת בכל הכח. זהו תפקיד שאשדוד מחפשת כבר כמה שנים ולא מצאה לו פתרון כמו שהייתה רוצה.

לוי נשאל עוד שאלה חשובה לגבי מספר שחקנים ביניהם, חמודי כנעאן הפצוע ולגבי עתידם של זוהר זסנו וגיל כהן.

לוי: "חמודי כבר שבוע הבא יתאמן עם כדור, אבל זה עדיין מוקדם מאוד בשבילו, ניתן לן את הזמן שלו. אני חושב על מי שיש פה. אני מתרכז במי שפה.. לגבי אחרים שמדברים שיעזבו, כל עוד הם פה, אני מתייחס להם כחלק מהסגל". במילים אחרות, לוי יודע שיש קבוצות שרוצות את גיל כהן וזסנו, ביניהן מכבי ת"א והפועל באר שבע, אבל הוא מבחינתו היה רוצה שיישארו. אם לא יישארו, ויתכן וזה יקרה, הוא ימצא כבר פתרונות.

הקפטן טום בן זקן ולוי במסיבת העיתונאים הרשמית.

במשחק עצמו מול מכבי פ"ת (1:1) בשלישי, אשדוד הייתה בסך הכל טובה מפ"ת, אבל גם פ"ת סיכנה לא פעם את שער אשדוד, במיוחד במחצית הראשונה. במשחק ראו שיש מקומות שצריכים עדיין שינוי, במיוחד בהתקפה. לגבי ההגנה, אומנם חסרו הבלמים טימותי אוואני שייעדר כמעט עד תחילת העונה והבלם הסקוטי קלארק רוברטסון שחוזר המפציעה, כמו גם המגן דיוויד קופרמן שגם הוא פצוע, אבל הפתרונות שהיו, עם גיל כהן ושקד חכמון, מראות שיש אופציה ללוי בהגנה. זה טוב עבורו. כאמור בהתקפה הסיפור אחר.

עוד כמה נקודות. נתחיל עם יעקב בריהון, השחקן חייב לשחק. נגד מכבי פ"ת הוא עשה מה שהוא רצה. שחקן כזה חייב לפתוח. בעונה שעברה הוא פתח לסירוגין ונכנס כמחליף, האם השנה זה ישתנה? שחקן נוסף הוא רועי לוי. לוי משחק על הכנף השמאלית של הקבוצה. הוא מגיע למצבים, אבל לא בועט לשער. כל הזמן מחפש למסור. שמישהו שיעמיד אותו מול שער שיבעט כל האימון. שחקן אחר שעבורו היה זה משחק הפתיחה הוא אילי טמם ששיחק בלית ברירה כמגן שמאלי (פציעת קופרמן), אבל גם הצליח לכבוש את השער עבור אשדוד. זה גם היה שער הבכורה עבורו בקבוצה. טמם גילה סמנים לא רעים ויכול להיות אופציה מצוינת לרוטציה. אולי בהמשך ליותר. גם השוער אריאל הרוש בכמה הצלות הוכיח שהוא יכול לעשות את ההבדל וזה חשוב לאורך זמן. שלומי אזולאי, עוד ייתן את שלו בהמשך, וכשזה יקרה יהיו יותר מצבים ליד שער היריבה.

אי אפשר ללמוד ממשחק אחד בגביע הטוטו, בוודאי בסגל חסר ובמזג אוויר חם. הכל הוא נזיל, אבל אפשר לראות מה לתקן. אם יגיעו, וכנראה יגיעו, שחקני התקפה, זה עשוי לשנות לא מעט. אבל המשפט הכי חשוב של אלי לוי היה  –  "אני בחרתי את הסגל אני מרוצה ממנו". עכשיו זמן ההוכחה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך