רעיונות וטיפים למתכונים לקראת סוכות

חג הסוכות הוא זמן להתכנסות עם בני משפחה וחברים בסוכה כשהאוכל משחק תפקיד מרכזי באירוע החגיגי. מהמועדפים המסורתיים ועד ליצירות חדשניות, הנה כמה מתכונים מענגים לסוכות שבוודאי ישדרגו את החוויה הקולינרית שלכם – שלחו לקבוצה שלכם עם עצמכם בווצאפ, החג מתקרב
תמונה: freepik

מתכונים מסורתיים לסוכות

בחרנו לכם כמה מתכונים לסוכות שמככבים במשפחות רבות, בעיקר בשל העובדה שהם כל כך מנחמים. המתכון הראשון הוא של בצל ממולא בתערובת אורז, פטריות מלך היער ותבלינים מלוחים. מתחילים באידוי בצל גדול עד לריכוך. לאחר התקררות, מפרידים בזהירות את השכבות. מכינים את המלית על ידי שילוב של בצל קצוץ, פטריות מאודות, שום, אורז עגול, צימוקים שחורים ותערובת של תבלינים ארומטיים. ממלאים כל שכבת בצל במלית ועוטפים אותם. לרוטב, מכירים קרמל סוכר בסיר, ולאחר מכן מוסיפים שמן, בצל ממולא ותערובת רכז רימונים, מיץ לימון ושזיפים. מבשלים על אש נמוכה במשך כמה שעות עד שהטעמים מתמזגים יחד לכדי סימפוניה מענגת.

המתכון השני הוא של תפוחי אדמה אפויים עם שאלוט ועשבי תיבול. התחילו עם חציית תפוחי אדמה קטנים מבושלים, ואז ערבבו אותם עם שמן זית, דבש, שאלוט, רוזמרין, שום, מלח ופלפל שחור. אופים בתבנית עד שתפוחי האדמה מזהיבים ופריכים להפליא. סיימו אותו עם זילוף של פטרוזיליה קצוצה וזילוף של מיץ לימון או ליים לפרץ רעננות.

מתכונים חדשניים לסוכות

המתכון החדשני הראשון שלנו הוא של תבשיל עוף ואורז עם פטריות. התחילו בעיסוי חתיכות עוף בתערובת שמן זית, פפריקה מתוקה, שום גבישי ומלח. הכינו את התבשיל על ידי שילוב פטריות מיובשות, בצלי שאלוט, אורז יסמין, כורכום, ג'ינג'ר, עגבניות מרוסקות, רסק עגבניות ושילוב הרמוני של תבלינים. אופים את התבשיל בתנור בחום גבוה עד שהעוף רך. 

המתכון השני שלנו הוא של צלי עוף חגיגי, פטריות שיטאקי ובצל. נתחיל בציפוי שוקי העוף בתערובת של קמח, כורכום, פפריקה, קינמון, מלח ופלפל שחור. משחימים את העוף בשמן לפני שמניחים אותו בצד. בסיר כבד מטגנים בצלצלי שאלוט, כרישה, שום וצימוקי אוכמניות. עכשיו מוסיפים את פטריות השיטאקי ואת התערובת של הפירה, דבש ויין אדום. מחזירים את העוף לסיר ונותנים לו להתבשל עד שהטעמים מתמזגים, למגע אחרון מעבירים את הכלי לתנור להשחמה נוספת.

טיפים לבישול סוכות

סוכות הוא זמן נהדר בו יש המון פירות עונה אותם ניתן לשלב בתבשילים ובסלטים. כדאי להכניס רימונים, דלעות, תאנים ותפוחים כדי להפוך את המנות לעשירות, טעימות ומפוצצות בסיבים. כדאי לבחור בסירים גדולים ובתבשילים שניתן להניח על השולחן ולאכול מהם, אפשר לשלב גם צליה של אוכל בחוץ בסוכה עצמה ואפילו לשלב סדנאות מהנות לילדים של מאכלים שונים ומאפים אותם תכינו יחד בסוכה. בלילות יחסית קריר בתקופה זו של השנה, לכן כוונו למאכלים מנחמים וטעימים – מרקים, קדרות ותבשילים נוספים יכולים להתאים לתקופה זו ועבור הקינוחים כדאי לשלב עוגות דבש שנשאר מראש השנה, פירות מתוקים עבור הבריאות ומתכונים חמימים וטעימים. 

עם המתכונים המענגים ועצות הבישול, חגיגת הסוכות שלכם בטוח תהיה אירוע בלתי נשכח וטעים. התכנסו מתחת לסוכה, שתפו אוכל טעים וצרו זיכרונות מתמשכים עם האהובים שלהם. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך