"ד"ר לסרי קפץ ראשון וטיפל באישה שקרסה, עד ששבה להכרה"

הרבה מזל היה לאישה כבת 80 שראש העיר נכח באותו האירוע שהיא השתתפה בו * ברביעי האחרון נערך במתנ"ס ספרא, בנוכחות שגריר צרפת בישראל והקונסול הצרפתי, אירוע לקראת יום העצמאות הצרפתי, גם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נכח בו * בת ה-80 נפלה ואיבדה את ההכרה ומי שטיפל בה והשיב את הכרתה, הוא ראש העיר * גד בוקובזה מארגן האירוע: "יחיאל טיפל בה כ-10 דקות וביצע בה החייאה. כשמד"א הגיעו, היא כבר חזרה להכרה. מזל שהיה אחד כמו יחיאל שעשה מה צריך. מזלה שהוא היה שם"

מזל שיש את ד"ר יחיל אלסרי. לא זו אינה סיסמת בחירות, למרות שהיא לא רעה בכלל, אבל הפעם מדובר בתרתי משמע. ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד, ביצע פעולות מהירות באישה כבת 80 שקרסה ואיבדה את הכרתה, ולמעשה הציל אותה במהלך אירוע לציון יום העצמאות הצרפתי, ברביעי האחרון, במתנ"ס ספרא באשדוד. אין לדעת מה היה קורה אם הוא לא היה שם.

לפני שנמשיך נחזור לאירוע, ולמי שארגן אותו. גד בוקובזה (73), עלה ב-2008 מצרפת ומתגורר ברובע י"ב בעיר. גד הוא מתנדב למען עולי צרפת במתנ"ס ספרא ויועץ ראש העיר לענייני העולים מצרפת.

הוא מספר על עצמו: "אני עוזר לעולים מצרפת לאשדוד ומקל עליהם בכל ענייני הבירוקרטיה. מעבר לזה אני אחראי על אולפנים בעברית במתנ"ס ספרא. אולפנים לעולי צרפת. פעם בשנה אנחנו עושים במתנ"ס גם הצגה בעברית, עורכים טיולים משותפים בארץ ישראל לתושבים וותיקים מכל העדות ולעולים מצרפת ועוד".

עד כאן שיגרה. אבל ברביעי האחרון הוא התבקש לערוך אירוע שונה לגמרי. גד מתאר: "שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, ביקש ממני שאארגן מסיבה ליום הבסטיליה באשדוד, יום העצמאות הצרפתי שנערך ב-14/7".  גד אכן ארגן את האירוע יומיים לפני יום העצמאות, ביום רביעי. גד ערך את האירוע במתנ"ס ספרא בהשתתפות התזמורת הסימפונית של אשדוד שבראשה עומד משה פישר, השגריר הגיע, כמו גם קונסול צרפת בתל אביב וגם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הגיע לכבד. הגיעו בנוסף אליהם כ-200 מוזמנים ביניהם עולים מצרפת.

עד כאן עוד אירוע חשוב. אבל אז לקראת סיומו אירע דבר שאיש לא ציפה לו  גד מתאר בהתרגשות: "אישה כבת 80 קרסה לפתע סמוך לראש העיר. היא איבדה את הכרתה. האדם הראשון שקפץ מיד לעזרתה היה ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, רופא במקצועו. הוא הגיש לה מיד עזרה ראשונה עד שמד"א הגיעו למקום. הוא טיפל בה כ-10 דקות וביצע בה החייאה. כשמד"א הגיעו, היא חזרה להכרה בזכות הטיפול של יחיאל".

גד בוקובזה ממשיך: "אני ראיתי שהאנשים קפצו עליה. יחיאל שם את כולם בצד. הוא הניח אותה על שני כסאות. הוא בדק אותה ומיד התחיל לטפל בה. אני מיד ניגשתי להתקשר למד"א, וכשהגיעו הם ראו שהיא כבר בהכרה. הם לקחו אותה מהמקום לבית החולים אסותא. בקשתי מהשגריר רשות להפסיק את האירוע בגלל מה שהיה, וזה מה שקרה. כל הכבוד לראש העיר. באמת כל הכבוד. מזל שהיה אחד כמו יחיאל שעשה מה שצריך. מזלה שהוא היה שם".

מה איתה?

"היא בסדר. אנחנו בקשר עם המשפחה שלה ואיתה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך