"רוצה להנחיל לקבוצה כדורגל התקפי, מסודר, לא מקרי, שכל שחקן יודע מה לעשות"

אלי לוי, מאמן מ.ס אשדוד עובד בשיא המרץ, כשהוא מנסה להנחיל את תפיסת הכדורגל שלו לקבוצה. לוי נמצא עם הקבוצה והצוות שלו בשיא ההכנות לעונה הקרובה עונת 23/24. אשדוד מתאמנת לא פעם גם שני אימונים ביום, ועוברת סדרת אימוני כושר מפרכים עם מאמן הכושר המנוסה אהוד בן שושן. הקשר שלומי אזולאי הצטרף, מיכאל אוחנה עשוי להגיע אף הוא. חלוץ מגנאה נבחן. בקבוצה מחפשים חלוץ בעל יכולות מוכחות שיעשה את השינוי בהתקפה.
שלומי אזולאי באימון לאחר החתימה, עם המאמן אלי לוי.(צילום: משה סידי).

למי שנכח באימוני מ.ס אשדוד מאז נפתחו לפני כשבועיים, אי אפשר שלא להתרשם מהאינטנסיביות שלהם. ההכנה של המאמן אלי לוי והצוות שלו שכולל את אהוד בן שושן מאמן הכושר המנוסה, העוזרים קלמי סבן ונאור ברקול ומאמן השוערים עידו נחשותאי, ניכרת גם על השחקנים. הקבוצה עורכת גם אימונים כפולים לא פעם, כשהמטרה להגיע למחנה האימונים בכושר ואח"כ לפתיחת העונה.

המאמן אלי לוי התייחס לשאלת עיתון ה'מגזין אשדוד' לגבי ההכנה עד כה: "האימונים ארוכים וקשים, אבל אני שבע רצון מההשקעה של השחקנים, שעושים הכל על מנת להיכנס לכושר טוב ולהבין את הדרישות שלי ואת פילוסופית המשחק שאני רוצה להנחיל לקבוצה. אני רוצה להנחיל כדורגל התקפי, מסודר, לא מקריי, כשכל שחקן יודע לאן צריך ללכת ומה לעשות".

אלי לוי מקפיד מאוד באימונים. הוא שם לב לדברים הגדולים והקטנים כאחד במהלך האימון. מבחינתו כל דבר חשוב. המשמעת היא חלק מאוד חשוב עבורו. נראה כי מבחינתו אין משמעות בלי משמעת.

מתאמנים בכל הכח. שחקני מ.ס אשדוד ברגע של מנוחה השבוע. (צילום: משה סידי)

לקבוצה הצטרף השבוע שלומי אזולאי מהפועל ת"א. הקשר התאקלם מיד והתקבל בהרבה אהבה, שכן למי ששכח, אזולאי שיחק במ.ס אשדוד לפינ שתי עונות עת הקבוצה הגיעה לאירופה ולקופנרס ליג. לפני החתמתו אמר אזולאי: "אני מתרגש מאוד לחזור". אזולאי, יודע שגם עבורו השנה הזו חשובה. הוא עשה עונת שיא במ.ס אשדוד ורוצה לחזור לרגעים האלה. הוא יודע שההצלחה הזו חשובה, בכל עונה, במיוחד העונה. אגב הגעתו של אזולאי לא מסמנת את העובדה שהקשר מיכאל אוחנה, שיושב כמעט על אותה משבצת (אם כי משחק בסגנון אחר), לא יגיע. בהנהלה נמצאים בקשר עם השחקן, וייתכן מאוד שגם הוא יצורף. כמובן בתנאים מסוימים. אם נסיים את העניין בקישור הקדמי, הרי שלוקאס סלינס הברזילאי עשוי לחתום. אבל כמו שכתבנו בעבר, זה תלוי בכושרו לאחר ניתוח ברצועה הצולבת, ולא פחות חשוב כמה מקום לזרים יהיו לקבוצה. אגב בעמדת הקשר הקדמי יכול לשחק גם שלו הרוש, שהתרגלנו לראות אותו משחק מעט אחרוה כקשר 50/50.

הקבוצה מחפשת חלוץ. זה לא סוד. כרגע זה נראה שזה יהיה חלוץ זר. אם זה יקרה יישאר מקום אחד לזר בקבוצה, מאחר ו-4 אחרים כבר תפוסים. מי שבטוח יישארו הם הבלמים טימותי אוואני וקלארק רוברטסון, הקשר מרטין נדזי והקשר-חלוץ, זאכריה מוגיס. אם יגיע חלוץ זר, ויגיע, יישאר מקום אחד לזר, אז סלינס יתפוס את המקום הזה. אם יביאו 2 זרים, הרי שלא יהיה מקום נוסף. כרגע זה נראה כזר אחד. בקבוצה החל להתאמן החלוץ הגנאי מיזאק אפרייה ולא יישאר..

גורם בקבוצה אמר כי החלוץ שיגיע יהיה בעל יכולות מוכחות. לא רוצים להביא עוד חלוץ. צריך אחד כזה שיעשה את ההבדל. אותו גורם אמר כי בקרוב יגיע חלוץ שכזה לקבוצה. יתכן שזה יקרה לפני יציאת הקבוצה למחנה בסלובניה ב-18.7 (מחנה בין 10 ימים – מ.ס), יתכן ויגיע לשם. אגב בדרך כלל סוכנים מנסים להביא במהלך מחנה האימונים, שחקנים למבחנים. זה יקרה כנראה גם הפעם. אלכסנדר ווצ'נוביץ' הסרבי אוסטרי בן ה-25, מפראלימני הקפריסאית, יגיע להתרשמות לאחר שהתנאים סוכמו

,

מאמן הכושר, אהוד בן שושן, מכניס את השחקנים לכושר.(צילום: משה סידי).

הקבוצה ערכה כבר מספר משחקי אימון. במשחק האימון מול בית"ר ירושלים היא סיימה בתיקו 1:1, עם החמצת פנדל של יעקב בריהון. מול מכבי ת"א, היא סיימה בהפסד 1:0, 0:0 עם הפועל פ"ת ו-0:3 על בני יהודה. המשחקים רואים שהשחקנים ממוקדים מאוד. עוד דבר שבולט הוא השילוב המצוין בין שחקנים ותיקים לבין שחקנים צעירים, אשר כבר צברו הרבה מאוד דקות משחק בליגת העל. זה בדרך כלל המתכון להצלחה. במ.ס אשדוד טרם דיברו על המטרות, אבל ברור לכולם שפלייאוף עליון הוא מטרה. גם הגביע, בוודאי לאחר ההגעה לחצי הגמר בעונה הקודמת. גם אלי לוי יודע את זה. הוא יודע מה מצפים ממנו. אסור לשכוח שגם הוא רוצה להצליח בעונה הראשונה שלו בליגת העל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך