פרסום ראשון

שטח המריבה: הסיפור החרדי שמסעיר את רובע ז

בתי משפט, בתי דין רבניים השחתת רכוש ומה לא. הסיפור והקרב האמיתי על שטח בית הכנסת ברובע ז. לדברי אחד מהצדדים: "נהפוך את רובע ז"

אחד הסיפורים שלא מספיק הגיעו לתקשורת ואנחנו כאן בכדי להביא לכם אותו.

בלב רובע ז על גבול הרחובות הורקנוס/ בן דוסא נמצאת חתיכת אדמה שעליה נמצאים כיום 2 בתי כנסת בקראוונים. האחד "בית שלמה" והשני בית כנסת חסידי של חסידות "סלאנים".

סיפור שהתחיל באחדות הדדית במשך שנים עוד בתקופת ראש העיר הקודם, צבי צילקר ז"ל ונגמר במלחמה חמה מאוד שאת סופה בית המשפט יפסוק.

בסרטון שפורסם בשבוע שעבר ועדה רעש גדול בקרב הציבור החרדי ברובע, נראה גבאי בית הכנסת הספרדי "בית שלמה" הרב יגאל נחמני וכמה ממתפללי המקום, מפרקים מצלמות אבטחה שהתקינו אנשי בית הכנסת השוכן ל-  "בית הכנסת החסידי של חסידות סלאנים" מה שגרם לשטח להתלקח ואפילו להחמיר את המצב.

 

בשיחה שקיימנו עם הרב יגאל נחמני משתף אותנו בנעשה ולדבריו: "מה שרואים בסרטון שפורסם זה ניסיון של עסקני בית הכנסת החסידי להסתיר את האמת והיא, שהם עוברים על לא תגנוב מפורש מאחר והשטח הוקצה לי ולקהילתי ע"י עיריית אשדוד לפני 8 שנים והיתר בנייה לפני שנה וחצי וכשמגיע לך גנב לבית צריך לזרוק אותו וללכת למשטרה ולא לחבק אותו כדברי הרב שך".

של מי השטח כיום?

הרב יגאל נחמני: "השטח היום שייך לנו, עיריית אשדוד אישרה לנו אותו לפני כשנה וחצי. אני עשרות שנים נלחם בכדי לקבל את השטח לקהילה שלנו. לפני כשנתיים שראיתי שהשטח שבו ישבנו יחד, אמור להיות שלנו כאשר הבית כנסת החסידי קיבל שטח באזור אחר, קרוב יותר לייד השטיבלאך אמרתי להם שיתחילו לחפש מקום אחר והם בשלהם פשוט בלי לעשות יותר מדי פשוט נשארים במקום ורוצים לקחת אותי לבית דין רבני שלהם שמן הסתם הולך איתם ואין לי טעם להגיע. לכן פניתי לבית משפט שפשוט מה שצריך לקרות יקרה שיתפנו הכל לפי חוק. אבל, הם לא רוצים לשמוע ולכבד את השטח שהוקצה לנו ומתעקבים בפינוי, אפילו בדיון בבית משפט השופטת שאלה אותם, לא כתוב אצלכם לא תגנוב?. בשבוע שעבר הם גם החליט לשים שם מצלמות אבטחה כאילו אנחנו רוצים להזיק להם, בזמן שהשטח הזה שלנו ולכן לא הסכמתי שזה יהיה לכן הוצאתי אותם מהמקום".

 

גורמים בבית הכנסת החסידי מחסידות סלאנים הגיבו אף הם לאשדוד אונליין ומסרו: "מה שנכון נכון. רק צריך להגיד, שלהגיד שהוא דמות רבנית, זה לא. מתנהג אלינו בביריוניות. איפה הסבלנות? הוא צודק שהשטח שלו כיום! אבל אנחנו בשונה ממנו שהמקום שלנו פעיל מהשעה 5 לפנות בוקר עד לילה סביב השעון בפעילות תורנית ועוד לא סידרנו את השטח שכן הוקצה לנו לא אומר שהוא צריך לפעול דרך בתי משפט ואיומים ולזלזל ברב שלנו ובבית הדין הרבני. אדרבה כמו שהוא הצליח לעשות צעד גדול לקבל את האישורים הנדרשים שאולי גם יעזור לנו ולא יתן לנו להוציא את כל הכח על מריבות ותביעות. ובכלל אנחנו לא מבינים, כאדם שמעוניין לקבל את החלטת בית המשפט והחוק ולא את בית הדין הרבני, מדוע הוא השחית את המצלמות ולא פעל לפי החוק ואכיפת החוק. לבינתיים אנחנו כאן להגיד שאנחנו כח חזק בכדי להילחם ואנחנו נהפוך את רובע ז על פייה עד שנקבל רעיון חלופי. מי שרוצה אלימות, מפסיד".

תמונה ראשית: צילום ע"פ זכויות יוצרים סעיף 27

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך