לידיעת יאיר לפיד

האיש שנתן נוק אאוט לראש הממשלה לשעבר דואג עכשיו לבריאות שחקני מ.ס אשדוד

צדוק כהן, 50, הוא אחד מאנשי צוות 'הספורט תרפיסטים' בקבוצת מ.ס אשדוד. הוא הגיע העונה מהפועל ת"א וכבר לוקח חלק בטיפול בשחקנים במהלך אימוני הקבוצה. מה שלא ישכחו לו לעולם, זה שלפני כ-30 שנים הוא נתן נוק אאוט לראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד במהלך קרב על אליפות ישראל "באגרוף תאילנדי". כהן: "קרעתי לו את עור התוף ועוד כמה צלעות". הכינוי של כהן הוא "טייסון". תשאלו את יאיר לפיד למה.
צדוק (טייסון) כהן. (צילום: משה סידי.

 צדוק כהן, 50, הוא פנים חדשות באימוני מ.ס אשדוד. כהן מטפל בשחקני הקבוצה, לפני , במהלך ואחרי האימונים, כשהצטרף לאחרונה לצוות 'הספורט תרפיסטים' של הקבוצה, אליה הגיע מהפועל ת"א. הטיפול שלו נחשב למצוין. הוא בהחלט משתמש בידיים המיומנות והמאוד חזקות. כמה חזקות? תשאלו את ראש הממשלה לשעבר, ח"כ יאיר לפיד. אגב הכינוי של צדוק כהן, הוא צדוק "טייסון" כהן, על שם המתאגרף האגדי, מייק טייסון. יאיר לפיד יסכים עם הכינוי הזה, כמו שמיד תבינו.

לא, אין פה טעות בכלל. התכוונו ליאיר לפיד, מי ששימש כראש ממשלת ישראל, תקופה קצרה. מסתבר כי לצדוק כהן ויאיר לפיד יש "היסטוריה" משותפת ומאוד כואבת, לפחות מהצד של לפיד. מאוד מאוד כואבת.

יאיר אמר לי שהפגשתי אותו עם אבות אבותיו". יאיר לפד.

לפני כ-30 שנים התחרה צדוק כהן על תואר אלוף ישראל באגרוף תאילנדי (אמנות לחימה עתיקה שמוצאה מתאילנד. כיום האגרוף התאילנדי מתורגל גם ספורט לחימה וזה הספורט הלאומי של תאילנד – מ.ס) הוא נחשב אז, וגם היום, מהטובים בתחומו. על קרב האליפות הגיע מולו מתחרה, פחות ידוע, בוודאי מהיום – יאיר לפיד.

צדוק: "יאיר לפיד מתחרה ברמת דאן 3 בקראטה (אומנות לחימה ששורשיה נעוצים באומנויות הלחימה של היפנים.- מ.ס). הוא ייצג איגוד אחד ואני את השני ושנינו התחרינו על תואר אחד משותף".

יאיר לפיד לא ידע מה מצפה לו. על פי סרטון היוטיוב, צדוק כהן היכה בלפיד שוב ושוב והפיל אותו מספר פעמים על המזרן. לפיד ניסה להגיב, אבל חטף מכות בכל חלקי גופו, עד שבאחד המקרים כבר לא קם. כך שאחרי דקה ו-27 שניות לפיד נוצח בנוק אאוט על ידי צדוק כהן.

כשלפיד מונה לראשות הממשלה, ערכו עם צדוק כהן ראיון בוינט ואז הוא נשאל אם "יש ללפיד אינסטינקטים טובים? חושים טובים?

כהן ענה אז: "יצא לי להיות איתו 50-40 שניות, ככה שאני לא יכול להגיד בוודאות. בהתחלה של הקרב הוא ניסה לתקוף אותי באיזה אגרוף או שניים, ואחר כך לא היה לו סיכוי. הוא לא יכול היה להגיד משהו בזירה, בטח לא בזירה שלי".

כהן באימון עם יגאל אשכנזי, גם הוא מצוות הספורט תרפיסטים במ.ס אשדוד.

צדוק כהן סיפר ל'אשדוד אונליין" על הקרב שהיה לו לפני 28 שנים: "במהלך הקרב קרעתי לו את עור התוף ושברתי לו גם כמה צלעות. זה היה קרב מהיר"

צדוק כהן ממשיך גם היום להתאמן, ואי אפשר לטעות בזה. כשרואים אותו מבינים שמדובר עדיין באדם חזק, שיצטרך אולי פחות מהזמן עם יאיר לפיד, לתת נוק אאוט לכל אחד. רק שתדעו.

צדוק, נפגשתם מאז אתה ולפיד?

"בוודאי"

מה יאיר לפיד, ראש הממשלה לשעבר, אמר לך?

"שהוא זוכר אותי ושאני הפגשתי אותו עם אבות אבותיו".

הסרטון המלא :

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך