מטורף

בזכות תביעה ייצוגית של תושב העיר: קוקה קולה ישראל (החברה למשקאות בע"מ) תשלם פיצויים בסך של כמעט 8 מיליון ש"ח ללקוחותיה

קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ), תפצה את לקוחותיה בסך של 7.7 מיליון שקל, זאת במסגרת הסדר פשרה שאושר לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז

 

קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ), תפצה את לקוחותיה בסך של 7.7 מיליון שקל, זאת במסגרת הסדר פשרה שאושר לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז.

התביעה הייצוגית הוגשה במאי 2022, ע"י שי קרוננברג, סטודנט למשפטים ומגשר, תושב אשדוד, אשר נלחם בעוולות צרכניות, בעיקר באמצעות מכשיר התובענה הייצוגית ואשר הביא עד עתה לתיקון עוולות רבות ולפיצויים והשבת כספים לציבור בסך מילינוי שקלים.

התובע טען כי קוקה קולה שלחה לציבור נמענים רחב דברי פרסומת בניגוד לרצונם והסכמתם ובניגוד להוראות חוק התקשורת.

לאחר הגשת התביעה, פנו הצדדים להליך גישור שצלח, ובעקבות כך הגישו לביהמ"ש בקשה לאישור הסדר פשרה.

הסדר הפשרה כולל הסדרה עתידית ופיצוי לחברי הקבוצה.

ע"פ ההסדר, קוקה קולה תעניק לחברי הקבוצה פיצוי בשווי של למעלה מ-7.7 מיליון ש"ח, וזאת בדרך של מתן שובר לכל אחד מחברי הקבוצה לקבלת 8 בקבוקים של 1.5 ליטר של "קוקה קולה" או "קוקה קולה זירו".

ניתן יהיה לממש את ההטבה באחת מרשתות השיווק הגדולות.

מימוש השובר אינו מותנה בדבר. חברי הקבוצה זכאים לממש את השובר, ללא תשלום, ובלא שהדבר יותנה ברכישה של מוצרים נוספים ממוצריה של קוקה קולה או גורם אחר.

בהתאם לכך, ביהמ"ש הגדיר את הפיצוי כהטבה בשווה כסף.

עוד הוסכם כי קוקה קולה תבצע ריענון נהלים בקרב נציגיה, לרבות נותני שירותים המעורבים במשלוח הודעות פרסומת עבורה, ותפיץ ביניהם נוהל מסודר שיוודא כי לא יישלחו הודעות בניגוד לדרישות החוק. עוד הוסכם, כי קוקה קולה תבצע גיבויים חודשיים של אישורי ההסכמה לקבלת הודעות הכוללות דברי פרסומת.

במידה ולא ימומשו כל השוברים, קוקה קולה תתרום מוצרי מזון מתוצרתה בשווי השוברים שלא מומשו, לעמותות מסוימות (המפורטות בבקשת ההסדר).

הצדדים הסכימו והמליצו לביהמ"ש כי קוקה קולה תשלם לתובע הייצוגי, שי קרוננברג, גמול בסך של 350,000 ש"ח בתוספת מע"מ.

לא הוגשו התנגדויות לבקשה לאישור הסכם הפשרה, ולא הוגשו בקשות ליציאה מהקבוצה. אף היועצת המשפטית לממשלה לא התנגדה להסדר (למעט 2 הערות).

ביום 21.6.23 אישר ביהמ"ש את הסדר הפשרה, אך קבע כי אין מקום לאמץ את המלצת הצדדים לגבי הגמול. תחת זאת, נפסק לעת עתה כי הגמול לתובע המייצג יעמוד על סך של 130,000 ש"ח בתוספת מע"מ ובנוסף, קוקה קולה תשפה את המבקש עבור אגרת המשפט ששילם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך