"יש רצון לעשות צעד קדימה ולהתחרות על ההעפלה לליגה הלאומית"

אורי קוקיה, 42, מאמנה החדש של קבוצת מכבי אשדוד מהליגה הארצית, מסמן מטרה. בשנתיים האחרונות אימן קוקיה את אליצור יבנה בליגה הארצית עמה הגיע פעמיים ברציפות לגמר הפלייאוף, כך שיש למה לצפות. המנהל המקצועי נתי כהן: " אנחנו בטוחים שיעזור לנו לעמוד במטרות שלנו השנה".
ברוך הבא אורי קוקיה.

כשבקבוצת הכדורסל של מכבי אשדוד החליטו להחתים את אורי קוקיה, הם הבינו מיד שהציפיות עולות עם ההחתמה. כאילו הקבוצה הודיעה בכך על "פתיחת המאבק על העלייה", לליגה הלאומית. לא פחות מזה. גם קוקיה עצמו, שחקן כדורסל ותיק בעברו, יודע את זה. בראיון איתו הוא מבהיר למה בחר באשדוד, ומבהיר שאינו חושש משום צפייה, ההפך, בגללה הוא הגיע.

קוקיה רשם קריירה מפוארת כשחקן במהלכה שיחק בנבחרות ישראל, במועדונים הגדולים בארץ וזכה בתארים אישיים וקבוצתיים. בשנים האחרונות אורי עבר לקריירת האימון ורשם הישגים מרשימים גם כמאמן, ביניהם העפלה עם מכבי ר"ג לליגה הלאומית בעונת 19/20. בשנתיים האחרונות אימן קוקיה את אליצור יבנה בליגה הארצית עמה הגיע פעמיים ברציפות לגמר הפלייאוף וזכה פעם אחת בגביע האיגוד לגברים.

קודם כל ברוך הבא אורי

"תודה רבה. שמח להצטרף למועדון ספורטאי מכבי אשדוד ומודה לניסים, רונן, יאיר ונתי על ההזדמנות".

למה אשדוד?

"יש לי היכרות רבת שנים ומערכת יחסים טובה עם נתי כהן, שגם אימן אותי כשחקן וגם אימנו אחד נגד השני כמאמנים. היו לנו אינספור מפגשים בשנתיים האחרונות כשאימנתי את יבנה, שהראו על טיב המקום. אשדוד זה מקום מסודר, שמנוהל ברמה גבוהה על ידי אנשים שמגיעים מתחום הספורט ועם חזון והסתכלות קדימה. בתור מאמן רציתי להגיע למקום שגם שואף להתקדם הלאה בשנים הקרובות, וגם משתדל לתת את המעטפת הכי טובה למאמן ולשחקנים שנמצאים במועדון"

מודע לציפיות ממך?

"אין ספק לכולנו שיש לא מעט ציפיות השנה באשדוד, וזו גם הסיבה שרציתי להגיע. כספורטאי, בין אם זה מאמן או שחקן, אתה תמיד רוצה להתחרות למעלה ולהתמודד עם האתגרים הכי גדולים. לשמחתי יש לי את נתי כהן, שעם הניסיון הרב והידע הרב, עוזר לי בכל תהליך הבנייה ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה. אנחנו בשלבים ההתחלתיים של בניית קבוצה אבל אני מאמין במה שאנחנו עושים ובשחקנים שצירפנו לקבוצה. אני מקווה ומאמין שהקבוצה תתחבר ותלך לכיוונים שאנחנו מאמינים ושואפים להגיע אליהם".

ההגעה שלך מסמלת רצון לעלות?

"אני חושב שאחרי השנתיים האחרונות, שהמועדון רצה לבסס את עצמו בליגה ועשה את זה בצורה יפה עם הגעה לחצי הגמר פעמיים, יש רצון של כולם לעשות צעד קדימה ולהתחרות על ההעפלה לליגה הלאומית. כאחד שחווה עלייה ללאומית וגם חווה הפסדים בגמר, אני יכול להגיד שזו ליגה מאוד קשה ושכל שנה יש 2-3 קבוצות שמתחרות על הכרטיס האחד לליגה הלאומית, וזו ללא ספק משימה קשה. גם השנה יהיו כמה קבוצות שישקיעו ויעשו מאמץ לעלות ליגה. הדרך לשם עוד ארוכה, גם מבחינתנו, אבל אני מקווה שהדברים יתחברו ושנוכל להיות במאבק הזה עד סוף העונה".

נתי כהן. "איש כדורסל עם ניסיון".

גם נתי כהן, המנהל המקצועי, שהיה בין אלה שתמך בקוקיה, מסביר בדיוק למה הוא הגיע: "אנחנו שמחים שאורי קוקיה מצטרף אלינו, אורי איש כדורסל, שמגיע עם ניסיון בליגה הארצית ומכיר אותה היטב. מעבר לכך מדובר על בן אדם איכותי ואיש צוות שמתאים לרוח המועדון ואנחנו מאחלים לו הצלחה רבה. אורי מאמן כדורסל מצוין, מבין את המשחק, נותן ביטחון לשחקנים, אנחנו בטוחים  שיעזור לנו לעמוד במטרות שלנו השנה"

קוקיה מסיים את הריאיון עם בקשה: "דבר אחד שחשוב לי, לשחקנים ואני בטוח שגם למערכת, זה להמשיך לראות את הקהל הרב שהגיע בשנה שעברה, ממשיך להגיע גם השנה. לא לכל קבוצה יש גרעין מסור כמו הדולפינים שבא איתם לכל מגרש, גם בבית וגם בחוץ. אני חושב שזה משהו ייחודי בליגה הזו וכולנו נעשה את המקסימום שתהיה להם קבוצה מלוכדת, קשוחה ואגרסיבית שעושה את המקסימום כל ערב, ושהם ייהנו וימשיכו לבוא אתנו לכל מגרש ומגרש".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך