יוצאים לדרך

מ.ס אשדוד פתחה את אימוניה ביום ראשון האחרון. אומנם לא בצורה רשמית, אבל בכל זאת ההכנה לעונת 23/24 יצאה לדרך. באימון הפתיחה התאמנו 27 שחקנים, אבל חלקם שחקני נוער, מושאלים ונבחנים, והסגל עוד ישונה. כרגע יש 4 זרים בטוחים לקבוצה. אשדוד ממשיכה לחפש חלוץ ושחקן כנף, כנראה זרים. שלומי אזולאי או מיכאל אוחנה עשויים להמשיך. מחנה האימונים של הקבוצה ייערך ב-18.7 בסלובניה. הערכה חמודי כנעאן יחזור לשחק עד המחזור החמישי בליגה.
מ.ס אשדוד. (צילום: משה סידי).

אווירה של התחלה חדשה לגמרי הייתה ביום ראשון האחרון במגרש האימונים, באימון הפתיחה של מ.ס אשדוד. אחרי שלוש עונות וחצי עם אותן דמויות, בצוות המקצועי, היו הרבה שינויים והרבה פרצופים חדשים (לצד גם ישנים בחלקם -מ.ס), כשהבולט שבהם הוא אלי לוי, מאמנה החדש של הקבוצה. עידן חדש מתחיל. אשדוד של עונת 23/24, עם כל השינויים, יוצאת לדרך

קבוצת מועדון ספורט אשדוד הייתה למעשה הקבוצה הראשונה, מלבד אלו המשתתפות באירופה שפתחה את אימוניה לקראת העונה החדשה. אומנם מדובר עדיין באימון לא רשמי, אליו הגיעו 27 שחקנים, שחלק לא קטן מהם הוא שחקני נוער, נבחנים ומושאלים שחזרו, אבל עדיין מדובר באימון שמסמל את סוף הפגרה ותחילת ההכנות. באימון בפתיחה נכח השוער החדש אריאל הרוש, שיחליף את יואב ג'ראפי, שחתם בהפועל חיפה. אחת הנקודות החשובות ביותר בכל קבוצה. ג'ראפי עשה פה תקופה יפה מאוד והתקדם עד לנבחרת. הרוש מגיע בשלהי הקריירה שלו, אבל העונה הזו חשובה לו מאוד כדי להראות מה הוא עוד יכול.

אלי לוי ומאמן הכושר אהוד בן שושן בשיחה לפני אימון הפתיחה. (צילום: משה סידי).

לגבי הזרים של הקבוצה, כרגע יש 4 בטוחים מתוך 6 מקומות. טימותי אואוני הבלם האוגנדי ימשיך, כמותו גם זאכריה מוגיס החלוץ הגנאי. מרטין נדזי הקמרוני, שהושאל בעונה שעברה, יחזור ויישאר אצל אלי לוי, שאימן אותו בנוער והבלם הסקוטי החדש קלארק רוברטסון שמחליף את ננאד צבטקוביץ', גם הוא ברשימה כמובן. כרגע נותרו עוד שני מקומות לזרים. הקבוצה מחפשת חלוץ סקורר ושחקן כנף. המשמעות היא ששלושה זרים כנראה או יושאלו או יימכרו. המדובר במגן השמאלי מונטריי קמהאני, בקשר אייזק פאפו ששיחק בעונה שעברה באדומים אשדוד והחלוץ אבנזער ממאטה. כמובן שהכל נזיל והכל יכול לקרות, אבל כרגע נראה שהם מחוץ לרשימה של הקבוצה לעונה הבאה. מ.ס אשדוד תצא למחנה האימונים ב-18.7 לסלובניה. ברור שהסגל שייצא יראה אחרת לגמרי, שונה בוודאי מאלו שפתחו את האימונים בראשון.

ןאם כבר זרים,  הרי שלגבי הזר החמישי שכבר מתאמן בקבוצה, לוקאס סלינס הברזילאי, כרגע אין לו חוזה לעונה הבאה. סלינס, למי ששכח, נפצע וגמר את העונה הקודמת ואף עבר ניתוח ברצועה הצולבת. אם ירשים במחנה האימונים בסלובניה הוא עשוי להישאר. אבל בגלל שאשדוד מחפשת כנף וחלוץ, נראה כי הסיכויים שיישאר פוחתים, אבל שוב, את זה נדע רק לאחר המחנה, אליו הוא כנראה ייצא.

שוער הרכש החדש, אריאל הרוש באימון הפתיחה. (צילום: משה סידי)

שחקן אחר שמאוד מעניין את הקבוצה הוא חמודי כנעאן. כנעאן כזכור גמר את העונה, במחזורי הסיום של העונה הקודמת, במשחק מול מכבי ת"א, ועבר ניתוח ברצועה הצולבת. כנעאן לא ייצא למחנה אימונים בסלובניה כי עליו לעבור שני אימונים מיוחדים ביום, ואת זה הוא יעשה בארץ. אבל ההערכה אופטימית, שנשמעה השבוע בקבוצה, מדברת על כך שהא יחזור עד המחזור החמישי בעונה הבאה. אם זה אכן יהיה כך, הרי שהקבוצה מצרפת את אחד השחקנים הטובים ביותר שיכולה הייתה לבקש. זה עשוי להיות שיקול בצירוף שחקן נוסף.

שחקן אחר עליו מדברים זה זמן רב, הוא אבי ריקן. ריקן, שחקנה של מכבי ת"א, לא ימשיך עוד עונה שם. המאמן אלי לוי מאוד רוצה לראות אותו באשדוד והשניים מדברים כל הזמן. אבל נראה כי ריקן מחכה לראות מה יהיה עם בית"ר ירושלים. זה לא יכול להימשך עוד זמן רב. יתכן גם כי מ.ס אשדוד בסוף תחליט לוותר עליו בגלל העיכוב מצדו.

המאמן אלי לוי והקפטן טום בן זקן. (צילום: משה סידי))

מנגד מי שדווקא נמצא בקשר עם הקבוצה הוא שלומי אזולאי. יתכן על ידי גורם שלישי, אולי אפילו עם השחקן עצמו. בסיטואציה מסוימת הוא יכול לבוא בחשבון. אזולאי שיחק באשדוד לפני שתי עונות, כשהיא סיימה במום השלישי בליגה, ועכשיו סיים עונה שנייה בהפועל ת"א. גם מיכאל אוחנה, ששיחק בחלק השני של העונה בקבוצה, בתמונה. המדובר בשני שחקנים באותו התפקיד, כך שאם יוחלט לצרף בתפקיד, הרי שרק אחד מהם יגיע, וגם זה בתנאים מסוימים בלבד, מצידה של אשדוד.

: עוזר המאמן החדש, קלמי סבן. (צילום: משה סידי)

ואם כבר מדברים על מה שיהיה, אי אפשר להתעלם מקצב בניית האצטדיון החדש של אשדוד, אותו דחף ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. נראה כי בעוד שתי עונות האצטדיון יהיה מוכן לטובת הכדורגל בעיר.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך