ד"ר יחיאל לסרי בראיון חג מיוחד לעיתון "המגזין": "בכל מה שנוגע לפתיחת עסקים בשבת, הסטטוס קוו יישמר"

לאחרונה נרשמו כמה וכמה ניסיונות של גורמים אינטרסנטיים, לגרום למהומה סביב פתיחת מרכז הקניות "ביג פאשן" בשבת * ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מבהיר בראיון מיוחד לעיתון "המגזין", כי הניסיונות הללו לא יזיזו את הנהלת העיר מההחלטה לשמור על הסטטוס-קוו, החלטה שאגב זכתה לתמיכה מצד הסיעות החרדיות, בזמן חתימת ההסכמים הקואליציוניים לפני כשנתיים * ד"ר לסרי מתכוון ללוות באופן אישי את הפיכתה של אשדוד לעיר חכמה, מהלך שעשוי להפוך את החיים של התושבים להרבה יותר קלים * עוד כותרות מעניינות מהראיון המיוחד: בית החולים החדש באשדוד צפוי לפתוח את שעריו בחודש מאי 2017, אושרה הקמת המבנה הראשון של אוניברסיטת סמי שמעון ברובע המיוחד, גם פארק ההיי-טק יוצא לדרך
: ד"ר לסרי: "אני מאחל לכולנו שנמשיך לראות את העיר משגשגת, פורחת ומתפתחת, שוברת שיאים חדשים"

לאחר שבע שנים בתפקיד הכי מורכב בעיר, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, יכול להביט אחורה בסיפוק רב, לאחר שהצליח להטביע חותם ולשנות את פניה של אשדוד מקצה לקצה.
ד"ר לסרי הוא לא מאלה שנחים על זרי הדפנה, ולא מדקלם את שורת ההישגים שנרשמו לאורך הקדנציה וחצי שלו, הוא כבר מסמן את היעדים הבאים, כאשר גולת הכותרת מבחינתו היא הפיכתה של אשדוד לעיר חכמה.
"הציבור רואה בעיניים את המהפכה שעשינו בכל תחום ותחום, את ההתקדמות המדהימה שהעיר עברה בתחומי החינוך, התרבות, פיתוח העיר, ניקיון העיר, התעסוקה, השירות לתושב, המוכנות בשעת חירום. מדובר בחריש עמוק שביצענו בכל תחום תחת המוטו שהובלתי – התושב במרכז. כמעט בכל ישיבה שאני מקיים עם נבחרי הציבור והנהגת העיר אני אומר שאומנם אנחנו צריכים להיות גאים ומרוצים ממה שעשינו, אבל אנחנו כבר מסמנים את היעד הבא – להפוך את אשדוד לעיר החכמה הראשונה בישראל. יריית הפתיחה כבר נורתה, ובזמן שראש הממשלה ביקר באשדוד בפתיחת שנת הלימודים, העלנו את הנושא בפניו והוא התחייב לסייע לנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו בפרויקט המדהים הזה. מדובר במהפכה של ממש, שתהפוך את החיים של התושבים להרבה יותר קלים עם טכנולוגיה שתהיה בכל מקום, ואנחנו כבר פועלים להעתיק מודל מצליח מאוד, הקיים בעיר הספרדית הקטנה סנטנדר, בה יש 20 אלף חיישנים שהופכים את חיי התושבים לנעימים וקלים יותר. תארו לעצמכם מערכת שבה חיישני משקל מוצמדים לפחי אשפה, הם משדרים את כמות הפסולת שהצטברה ומתריעים למערך בקרה מרכזי על מיכל שעומד להתמלא. באופן מיידי מערכת כזו מרפאת מצוקה עירונית שכיחה, שכן פינוי אשפה שלא בזמן מייצר סבל מידי לתושבים. התושב יוכל באמצעות טכנולוגיה להקל על חייו. החל מלמצוא מקום חנייה כשהוא מגיע למקום מסוים, ויש אפליקציה שמראה לו היכן יש מקום פנוי, ועד לשימוש בחיישנים בעמודי תאורה שיספקו מידע על איכות האוויר ומזג אוויר. אימא תוכל לשים צ'יפ בילקוט של בנה, וברגע שהילד יעזוב את חצר בית הספר היא תקבל התראה. הנושא נמצא כבר בוועדת היגוי בראשותי בשילוב אגף תעשייה ותעסוקה. ג'נרל אלקטריק מעוניינת להשתלב בהקמה, והתחלנו משא ומתן עם חברת סיסקו, המומחית במשיכה, בקליטה ובאגירה של נתונים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרגן לראש העיר ולמערכת החינוך באשדוד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרגן לראש העיר ולמערכת החינוך באשדוד

מה אתה יכול לחדש לתושבים בקצב בניית בית החולים החדש. מתי הוא ייפתח את שעריו?

"יש תאריך פתיחה והוא מאי 2017, אבל לא אופתע אם לוח הזמנים יוקדם. בשבוע שעבר הגעתי להרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, ונדהמתי לראות 500 עובדים בו זמנית, וזה מספר קבוע שלא משתנה. מדובר בקצב בנייה מדהים, והכל כמובן בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם בנייה ירוקה, מודרנית וידידותית לסביבה. אני מסיר את הכובע בפני אנשי אסותא, שמצליחים לקדם את הליך בניית בית החולים בקצב בלתי יאומן. אני רוצה לומר לך שמדובר במודל חדשני של בניית בית חולים, שזוכה להתעניינות מרחבי העולם. באסותא באים עם תפיסה חברתית וקהילתית חדשה ורעננה, והסולגן שלה לגבי בית החולים באשדוד הוא 'קהילה שיש לה בית חולים'. מדובר בבית חולים ציבורי-קהילתי שישרת את כלל תושבי אשדוד בצורה מקצועית ומתקדמת, עם מכשור ותנאים שאין באף בית חולים בארץ".

סוגיית פתיחת העסקים בשבת לא יורדת מהכותרות. כיצד אתה מתכוון להתמודד עם העניין הנפיץ הזה?

"מדיניותי שנקבעה מיד עם בחירתי לראשות העיר בנובמבר 2008 לא השתנתה, ואף מעוגנת בהסכמים קואליציוניים עם כל הסיעות, כולל הסיעות החרדיות, והיא אומרת את הדבר הבא – בכל מה שנוגע לפתיחת עסקים בשבת, הסטטוס קוו יישמר. כיוון שלאחרונה משרד הפנים ובית המשפט העליון הביעו עמדתם בנושא פתיחת עסקים בשבת בת״א, הנחיתי את מנכ״ל העירייה אילן בן עדי, להתחשב בעמדות אלה ביישום מדיניות הסטטוס קוו שלנו באשדוד, אבל לא היה בשום פנים ואופן הסמכה כדי לסגור עסקים בשבת, אלא בנקיטת הפעולות הנדרשות לשמירת הסטטוס קוו. לא נאפשר לאיש לפגוע באווירת הדו-קיום המאפיינת את העיר מזה שנים רבות, של חיים ביחד ובהרמוניה, בין דתיים וחילונים, כפי שהיה עד היום. אנחנו גרים בעיר המאופיינת ברב-תרבותיות, וחיים בהרמוניה מעוררת הערצה, כאשר בסיס הסטטוס קוו נשמר בהקפדה לאורך השנים, וכך יהיה גם בעתיד. כולנו פועלים במועצת העיר כדי לשמר את המצב הזה".

תוצאות בחינות הבגרות הולכות ומשתפרות משנה לשנה. לאן אתם מכוונים בשנת הלימודים שיצאה לדרך?

"אין סיפוק גדול יותר לראות את תוצאות בחינות הבגרות בבתי הספר התיכוניים המצויים תחת הפיקוח של מינהל החינוך, ובהחלט רואים כאן מגמה חיובית של עלייה הדרגתית משנה לשנה, עם כמה בתי ספר המעמידים הישג מדהים של 100 אחוזי הצלחה בבחינות הבגרות. במהלך הביקור של ראש הממשלה בעיר, הוא הציג בפני תלמידי בית הספר 'אמירים', את החזון של ציונות ומצוינות. במהלך הביקור נתניהו נפגש עם 7 תלמידי תיכון המייצגים את המצוינות בעיר שלנו, ואני יכול לומר בפה מלא שאנחנו העיר עם מספר המצטיינים הגבוה ביותר הזוכים בתחרויות חינוכיות שונות לאורך השנה. זאת ועוד, ממוצע הזכאים לבגרות ברמה הארצית במקצועות הפיזיקה והמתמטיקה עומד על 10 אחוזים, באשדוד מדובר בנתון מדהים של 17 אחוזים במתמטיקה ו-19 אחוזים בפיזיקה. אני תמיד אומר שלא רק אחוז הזכאים לתעודת בגרות חשוב לנו, אלא גם איכות התעודה, כדי שיהיה ניתן לפתוח דלתות לבוגרים מאשדוד בכל אוניברסיטה בארץ".

ראש העיר מקבל לידיו את תוצאות בחינות הבגרות באשדוד ומביע סיפוק רב
ראש העיר מקבל לידיו את תוצאות בחינות הבגרות באשדוד ומביע סיפוק רב

מה בנוגע להקמת האוניברסיטה בשטח הרובע המיוחד?

"השלמנו את תהליך הקצאת הקרקע לסמי שמעון, ובימים אלה הם יוצאים לדרך בתכנון המבנה הראשון. אני מאמין שעד סוף הקדנציה נהיה בעיצומו של תהליך הבנייה. המבנה שאושר לבנייה אמור להיות בשטח של 10,000 מ"ר שיתפרסו על 5 קומות. המבנה המתוכנן הוא במסגרת השלב הראשון של פרויקט האוניברסיטה".

ומה בנוגע לפארק ההיי-טק, שאמור לקום אף הוא ברובע המיוחד?

"גם בעניין זה אנחנו אנשי בשורה. הסתיים הליך התכנון של פארק ההיי-טק, שאמור להיות מהמתקדמים במדינה. היזם יחיאל אבו, מצוי בקשר רצוף עם יהודה פרנקל וד"ר סמדר איצקוביץ, כדי לקדם את אכלוס הפארק עם חברות ההיי-טק המובילות בארץ".

לסיום, מה אתה מאחל לתושבי אשדוד?

"ראשית, אני מאחל לכל תושבי העיר שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות איתנה, זה הדבר החשוב ביותר לפני כל דבר אחר. אני מאחל לכולנו שנמשיך לראות את העיר משגשגת, פורחת ומתפתחת, שוברת שיאים חדשים, לאחר שהוכתרה כעיר הבירה של ישראל בתחומי החינוך והתרבות. שנזכה לאחדות בעיר, שנשלב זרועות ונהנה מחדוות העשייה והיצירה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך