בסיור לימודי שהתקיים בשבוע שעבר בגני המעבדות הטכנולוגיות, התרשמו מנהלת אגף גני הילדים בעיריית אשדוד, הגב' אפרת עזריה, ומנהל מחלקת תקשוב בחינוך, מר נטע לב, מהשימוש שנעשה בכלים הטכנולוגיים לטובת צמצום פערים בתחום השפה בגני הילדים בעיר.
בדרך לצמצום הפערים, יש צורך להכיר ולהכיל צורות וסגנונות שונים של למידה המאפיינים תלמידים שונים. לדוגמא סגנון שמיעתי, סגנון חזותי וסגנון קינטי. כחלק מבחינת התהליך של שילוב טכנולוגיה לצמצום פערי השפה, נבחר מוקד בכל גן – הספרייה – דרכה נעשו פעילויות שונות לשילוב קטעי שמע, סרטונים, סריקת ברקודים, יצירת ספרים ותוצרי קריאה ושמע דיגיטליים ועוד בהתאם לתוכנית פדגוגית וליווי צמוד.
הרשות חברה לתוכנית למעבדות של אגף מחקר ופיתוח, ובמסגרת התהליך נחקר האם שילוב של אמצעים טכנולוגיים יכול לסייע לצמצום פערי שפה אצל ילדים בגני חובה בעיר. לכל הגנים המשתתפים בתוכנית, ניתנו מגוון של כלים טכנולוגיים ותשתיות מתאימות לטובת שימוש מושכל, במטרה לצמצם את פערי השפה בקרב הילדים.
מנהלות הגנים המשתתפות בתוכנית לוקחות חלק באופן סדיר במפגשי הפיתוח הקבוצתיים של המעבדה ובמפגשי פיתוח פרטניים. הן מקבלות הדרכה טכנו פדגוגית במטרה לתמוך ולסייע בפיתוחים וברעיונות שהן רוצות לקדם בגן, במסגרת תכנית המעבדה.
התהליך מלווה על ידי צוות אגף מחקר ופיתוח, נציגי משרד החינוך ונציגי הרשות, ודרכו מגבשים תפיסה משותפת ומפתחים מודלים אפשריים להתמודדות עם הסוגייה החשובה. לתוכנית שותפים אגף גני הילדים ומחלקת התקשוב במנהל החינוך, יחידת התקשוב באגף לחינוך הגה"ר במשרד החינוך והחטיבה לחדשנות טכנולוגית.