ראיון מיוחד

"ד"ר לסרי הפך את העיר למובילה בתחומים רבים"

הכירו את ליאת אילוז – מספר 3 ברשימת "אשדוד בתנופה" - בשבוע שעבר הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על צירופה של ליאת אילוז נשואה ואם לחמישה, לסיעת אשדוד בתנופה והיא תאייש את המקום ה3. אילוז, בוגרת תואר ראשון ושני במשפטים, עובדת בחטיבת אלתא כמנהלת שיתוף פעולה תעשייתי וחוזים. בנוסף, היא מייצגת את סקטור האקדמאים בחטיבה ומכהנת כיו"ר ועדת פיתוח אקדמיה וטכנולוגיה של ארגון העובדים בתעשייה האווירית.

בשבוע שעבר הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על צירופה של ליאת אילוז נשואה ואם לחמישה, לסיעת אשדוד בתנופה והיא תאייש את המקום ה3. אילוז, בוגרת תואר ראשון ושני במשפטים, עובדת בחטיבת אלתא כמנהלת שיתוף פעולה תעשייתי וחוזים. בנוסף, היא מייצגת את סקטור האקדמאים בחטיבה ומכהנת כיו"ר ועדת פיתוח אקדמיה וטכנולוגיה של ארגון העובדים בתעשייה האווירית. את שירותה הצבאי היא עשתה כמתחקרת ביטחונית בחיל המודיעין והתחנכה באולפנת "צביה" שבאשקלון. חבריה מספרים על אשה נעימה, כישרונית ומפוצצת אנרגיה שאי אפשר שלא להתאהב בה. עיתון 'המגזין' פגש אותה לראיון בו היא מספרת מי היא, מה גרם לה להיכנס לפוליטיקה, ומה הדבר הראשון שהיא מתכננת לעשות למען תושבי העיר.

מי את ליאת אילוז?

"שמי ליאת אילוז, בת 39. נשואה לשגיא ואמא לחמישה. בוגרת תואר ראשון ושני במשפטים. אני בת בכורה להוריי, יוסי ושרה ילידת העיר אשקלון. בוגרת אולפנת צביה. גדלתי בבית שדחף להשכלה ועצמאות נשית. אבא שלי הוא המנטור הראשון שלי להעצמה. מגיל ינקות, דחף בי ונטע בי המון ביטחון שאני הכי טובה ויכולה לעשות הכל. תמיד ביקש לשמוע את דעתי, פירגן לי ודחף אותי ליעד הבא. ההורים שלי העניקו לי המון חום ואהבה".

"שירתתי כמתחקרת בחיל המודיעין באוגדת עזה. בהמשך היה לי ברור שאפנה ללימודי משפטים. וככה במהלך הלימודים קיבלתי הצעה לעבוד באלתא כמתחקרת ביטחונית, בעשור האחרונות אני משמשת כמנהלת חוזים של מוצרים בעלי רגישות ביטחונית גבוהה. באלתא נחשפתי לעולם עבודה מרתק, לאוכלוסיית אנשים איכותית, צנועה ומקצועית שפועלת ימים כלילות למען פיתוח המוצרים המתקדמים ביותר בעולם בעולם הבטחוני. אני מלאת גאווה לעבוד במקום הזה".

 

מה הוביל לכך שהצטרפת למפלגת אשדוד בתנופה?

"אהבתי הרבה לעיר אשדוד. בשנת 2018, נבחרתי לראשונה כנציגת עובדים באלתא. באותה תקופה, התקיימו הבחירות לרשות המקומית באשדוד וקיבלתי הצעה מאחד המתמודדים להצטרף לרשימה שהחמיאה לי מאוד. לאחר ייעוץ והתלבטות, החלטתי להתמקד בציבור אותו נבחרתי לייצג באלתא ולצבור ניסיון כנבחרת ציבור. החלטתי להצטרף למפלגת "אשדוד בתנופה" מאחר והמוביל אותה, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוא בעל תכונות רבות אך בעיקר אדם טוב, ערכי ובעל ניסיון רב בניהול רשות מוניציפלית".

"לנהל עיר, זה לא דבר מה בכך, מדובר על ניהול תקציבי ענק שגדלו בקצב משמעותי מ- 800,000,000 ₪ לכ-2 מיליארד ₪ תקציב שוטף לא כולל תקציב פיתוח (שהוא גם מיליארד ₪), ניהול אופרציות רב מערכתיות, קבלות החלטות קריטיות, וכל זאת עם אתגרים, תושבים רבים ואוכלוסיות מגוונות.

אני באה עם ידע רב ומוטיביציה גדולה נהל עיר בצורה חוקית וערכית כאחד, לצד הטובים ביותר ומהנקודה הזו להמשיך ולפתח אותה בעיקר מבחינה חברתית, בילוייים, פנאי, תשתיות ומגורים. בקדנציה האחרונה ראש העיר זכה בשני מנדטים לסיעה בקדנציה, דבר שמקשה מאוד לנהל עיר בסדר גודל כזה. יהיה קל יותר לתפקד עם קואליציה במועצה ויהיה קל יותר לנהל את העיר ולתעל את זמנו לעשייה אמיתית. כאן אני קוראת לציבור העיר היקר לבחור בצורה כזו שתמנע את ההתפלגות בין קולות המועצה כדי שיכנסו שחקנים חזקים שיקדמו את העיר".

מה את חושבת על 15 שנותיו של ד"ר לסרי כראש העיר?
"ראשית, אני חושבת שד"ר יחיאל לסרי הגיע בשל מאוד לפני שנבחר לכהן כראש עיר. במהלך העשרים שנה האחרונות הוא שימש כחבר בוועדות שונות בכנסת. בשנת 2003, נתמנה לממלא מקום ראש העיר וכיו"ר החברה העירונית לתרבות ומתנ"סים. בשנת 2008, הוא זכה לכהן לראשונה כראש עיר לאחר ניסיון מוכח שצבר. במהלך השנים הללו, הוא צבר אלפי קבלות מוכחות. הוא פיתח את העיר, עודד אותה לתנופה וצמיחה, בנה תשתיות שבעתיד יבינו את החשיבות שלהן בתכנון ערים. ד"ר לסרי הפך את העיר למובילה בתחום החינוך לצרכים המיוחדים, כמעט בכל בי"ס (מגן חובה) קיימת כיתה ייעודית, למשל בי"ס גוונים ובי"ס מתיא. עד כדי כך שאנשים מעתיקים את מגוריהם לאשדוד. אשדד מתגאה בהישג הזה והיא המובילה בכל הארץ. כמובן נזקפת לזכותו גם הקמת ביה"ח אסותא. אני באופן אישי ילדתי את ארבעת ילדיי הגדולים בערים אחרות ורק בפעם החמישית זכיתי ללדת את ביתי באשדוד, ובכלל ברפואה דחופה, מיקומו באשדוד הציל את חייהם של מאות אם לא אלפי תושבים".

 

"יש הישגים רבים נוספים כמו הסכם הגג והקמת הרובעים החדשים, ההתחדשות העירונית המתפתחת באופן תדיר, כמו גם הקמת מרכזים קהילתיים ומוקדי תרבות ואירועים מעניינים, כמובן שהישג המשמעותי ביותר הוא השמירה על הסטטוס קוו בין תושבי העיר על כל גווניו. ההרמוניה שבה כל אחד/ת מוצא/ת את מקומו בהתאם להשקפותיו ואמונותיו. ההשקעה לאורך שנים בתחום החינוך, ספורט והרווחה מובילה לזכייה והכרה בפרסים בכל התחומים. יש השקעה במתמטיקה ובפיזיקה ובתחומי ההנדסה והמדעים".

 

מה דעתך על שאר המתמודדים שקוראים עליו תיגר?

"זה מצב שהוא טבעי שיש מתמודדים אחרים עם דעות שונות ומגוונות ושינסו בכל דרך לפלס את דרכם לתפקיד לראשות העיר. השאלה היא האם כל האמצעים כשרים להשגת המטרה? הציבור חכם, והציבור יחליט איזה ראש/ת עיר הוא מעוניין שיהיה – לוחמני, לא בוחל בשום אמצעי, פופליסט, חסר ניסיון או ראש עיר ערכי וישר בעל מידות טובות וניסיון רב. אני חושבת שיש עוד הרבה מה לעשות ולאן לקדם את העיר ואני מאמינה בע"ה שהתוספת שלי לסיעה כאשה, כבחורה צעירה ונמרצת בעלת רעיונות חדשניים עם ובעיקר ניסיון בייצוג עובדים מכל קשת האוכלוסייה ובכל הגילאים והאמונות יובילו את העיר וימשיכו לקדם אותה לעיר הטובה ביותר בארץ".

 

מה את אומרת על מכונת הרעל שמפיצות פייק?
"השיטה הזו של פייק, קריקטורות, השמצות, שקרים וכד' זה צהוב, זה נמוך וזה פוגעני ולפי איך שזה נראה תחול הסלמה בשיטות הנלוזות הללו. זו לא הדרך שלי ובטח לא של ראש העיר וסגנו, זו הסיבה שחברתי אליהם. אמשיך לשדר ממלכתיות, צניעות ודרך ארץ לצד עשיה אמיתית ויסודית כי זו האמת הפנימית וזו הדרך שלנו. "אמור מעט ועשה הרבה".

מה הדבר הראשון שתעשי עם כניסתך למועצה?

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא מחכה לרגע שבו אבחר כדי להתחיל לפעול. מאז ומתמיד אני מסייעת לכל מי שפונה אליי בעזרה, בהנגשה ובהכוונה לכל גוף בין אם ציבורי ובכלל. מרגע שהכריזו על היותי מס' 3 ברשימת "אשדוד בתנופה" קיבלתי פניות רבות של חריגות בניה, קנסות, סגירת גנים וכד' ופעלתי בצורה זריזה ומהירה כדי לתת מענה ולכוון את בעלי העניין המתאימים למציאת פתרון. יחד עם זאת, הדבר הראשון שאבחר להתמקד בו הוא לפעול ביתר שאת בנושא מדיניות דלת פתוחה לתושבים, חשוב לי שהתושבים יגיעו, להכיר אותם מקרוב ולשמוע מהם על הנעשה, זו הדרך הטובה ביותר להתחבר לציבור. כמובן שאפעל לקדם קהילות חשובות כגון:  חדשנות ויזמות לילדים ובני נוער, ציבור הגיל השלישי, קהילת המשפחות השכולות, תמיכה וחיזוק קהילת הסטודנטים ופיתוח העיר ברבעים הוותיקים".

 

איך המשפחה הקרובה הגיבה להחלטה שלך?

"נולדתי עם חיידק השליחות הציבורית. מגיל מאוד צעיר הבעתי את דעתי בביטחון עצמי רב. למזלי הרב, נולדתי לזוג הורים שטיפח והעצים את התכונה הזו שגרמה לי תמיד להיות מנהיגה ולימד אותי לתעל זאת ביושר ובהגינות למקומות חיוביים. כל זאת כמובן בעידודו של בן-זוגי שגיא, בלעדי התמיכה והעידוד שלו זה לא היה קורה".

 

החיבור עם הקהילה

"מבחינתי זכיתי להקים קהילה וליצור חיבור בין האנשים שאני מייצגת, אני דואגת לשתף אותם בכל ולהנגיש להם את המידע בצורה הנוחה והבהירה ביותר. לצד זאת, אני מכהנת כיו"ר ועדת פיתוח אקדמיה וטכנולוגיה של ארגון העובדים בתע"א. במסגרת הועדה פתחתי לימודי תואר שני במינהל עסקים, אני מעודדת להשכלה ולמצוינות  פתחתי קורסים רבים כגון: שפות, דירקטורים, מתן עזרה ראשונה, אחריות משפטית דיני מכרזים ועוד.הובלתי לימודי רישוי הטסת רחפנים, קורסי מנהיגות ועוד. באלתא יש למעלה מ-4,000 עובדים ובכל התעשיה האווירית יש כ-15,000 עובדים. זכיתי להשתייך למועצת עובדים בהובלתו של יאיר כץ יו"ר ארגון העובדים, אדם שמבחינתי מהווה דוגמא ומודל למנהיגות. אדם אנרגטי, חכם, חריף וסוחף. אני לומדת ממנו רבות אודות ניהול אנשים בצורה רגישה, קבלת החלטות והובלה בכל התחומים ובעיקר הפרט והרווחה. כמובן שזכיתי לתמיכה ולעידוד שלו בכל הכניסה שלי לזירה הפוליטית המקומית. גם באלתא אני זוכה לתמיכה מחבריי העובדים והנציגים השונים ואני זוכה גם לתמיכתו של איתי ברנט מזכיר אלתא, שמעודדים אותי לייצג את קהילת העובדים שלנו תושבי העיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך