סבא חטוב

"גם בגיל 70 אני ארצה להתחרות"

תכירו את ייבגני ריז, בן ה-62 מאשדוד, סגן אלוף אירופה בפיתוח גוף לגילאי 60 פלוס, בתחרות בה זכה בתואר בהונגריה לאחרונה. ייבגני הוא מאמן כושר "בבית לברון" שם הוא מתחיל את היום בשעה 5 בבוקר באימון אישי, לפני שהוא מאמן אחרים. לא רבים יודעים, אבל הוא גם מהנדס מכונות והיה אפילו מרצה באוניברסיטה של קוסטרומה ברוסיה. בארץ המכונות היחידות שהוא מתעסק איתן...הן במכון הכושר: "שהמצב רק יישאר ככה. לא מבקש יותר".
צילומים: Csak Istvan ונטלי ריז.

רק שתדעו שיש קטגוריה גם בגיל 70. ייבגני ריז מאשדוד, מקווה מאוד להשתתף גם כשיגיע לגיל הזה בערך בעוד 8 שנים. בינתיים הוא חזר עם התואר של סגן אלוף אירופה בפיתוח גוף בתחרות שנערכה בחודש שעבר בבודפשט הונגריה.

כשרואים את ייבגני ריז, הדבר האחרון שעובר בראש הוא גיל 62. הוא מתחזק את הגוף שלו, כמו שצעירים ממנו לא מתקרבים לזה אפילו. טוב הוא מחזיק בעוד כמה תארים בינלאומיים בתחום פיתוח הגוף. מקצוען אמתי. כשהוא לא מתחרה הוא מאמן כושר "בבית לברון" בעיר. ייבגני גר באזור הסיטי, נשוי פלוס 4 ילדים ו-3 נכדים. מיום לישראל הוא באשדוד.

ייבגני ריז במהלך תחרות.

אבל הדרך למקום שלו היום לא הייתה כזו קלה. הוא הגיע לארץ לפני 19 שנה, כאמור היישר לאשדוד. ברוסיה עבד כמרצה באוניברסיטה פדגוגית בעיר קוסטרומה, שבה נולד. יש לו תואר ראשון בספורט ושני…בהנדסת מכונות. ייבגני מספר: "כשהגעתי לארץ עבדתי כסדרן בסופר, מודד בכבישים, עבדתי גם בנמל תעופה. בגיל 50 עברתי קורס בישראל של מדריכי חדר כושר, בווינגיט. חשבתי שאני לא צריך לעשות בגלל שאני מרצה באוניברסיטה. בישראל זה לא חשוב מה היה לך ברוסיה, אמרו שהייתי חייב לעשות. לא שינה שהייתי עם תואר בספורט ובהנדסת מכונות.

מהנדס מכונות וספורטאי איך זה הולך?

"סיימת אוניברסיטה טכנולוגית ובמקביל הייתי ספורטאי אתלט ב-400 מ', אגב אני מחזיק עדיין בשיא של העיר שלי משנת 81. אחרי שנה כמהנדס מכונות החלטית החלטתי ללכת ללמוד תואר בספורט".

כאמור בגיל 50 הוא החליט ללכת על קורס מדריכי חדר כושר. הוא השיג את העבודה הראשונה שלו כמאמן כושר, בחדר כושר באזור י"א ב"פיטנס", שם היה פחות משנה, ואז הוא כעשור "בבית לברון"

ייבגני, אתה לא רק סגן אלוף אירופה. הבנתי שאתה גם מחזיק בתארים נ בינלאומיים נוספים בפיתוח גוף.

"זכיתי במקום שני באליפות העולם בסלובניה לפני שנה. באוקטובר שנה שעברה מקום ראשון באליפות העולם באיטליה, ועכשיו זכיתי שוב בהונגריה בבודפשט באליפות אירופה מקום שני, במאי. הכל בקטגוריה של 60 פלוס של פדרציה ה- EBFF.

קם ב-5 הולך לישון ב-11

ספר על התחרות

"בתחרות אנחנו עולים על הבמה ויש כמה פוזות שאומרים לנו לעשות. אנחנו עושים את הפוזות, השופטים מסתכלים עלינו ונותנים ציונים לכל אחד. בסוף אומרים מי זכה"

איך אפשר בגיל כזה לעשות כושר, בוודאי פיתוח גוף

"זה תלוי רק במוטיבציה. אם אדם רוצה הוא יכול לעשות הכל"

אבל בכל זאת יש את המגבלה של הגיל

"ברור שאתה בגיל צעיר יותר זה יותר קל, כי יש יותר כח, אתה צריך פחות לנוח בין סט לסט. עכשיו אני יותר נח. יותר זמן אימון, אבל בסדר. זה אפשרי"

אני מבין שיש גם קטגוריה של 70 פלוס אפילו

"נכון. יש מי שמשתתפים בגיל 70 בתחרות. אומנם בודדים, אבל משתתפים. בגיל 70 זה קשה מאוד כי הכי קשה זה חיטוב טוב. חיטוב זה תזונה  שלא יהיה שומן. אני הייתי בתחרות האחרונה עם 3.5 אחוז שומן בלבד. אני לא יודע מה יהיה כשאהיה בין 70. אבל הייתי רוצה גם אז להתחרות"

מסתבר שבזמן שאנחנו ישנים ייבגני ריז, כבר נמצא בשיא הפעילות שלו. כשאנחנו מסתובבים לצד השני במיטה, ייבגני כבר מסובב עוד משקולת

תאר את סדר היום שלך?

אני קם בשעה 4 ל-5

למה כזה מוקדם?

"כי אני מתחיל לעבוד ב-7. בחדר כושר הכי חשוב זה אימון פיתוח השרירים. אני מתחיל 5 וחצי 6 בחדר כושר., כי אין אנשים ואני יכול להשתמש בכל המכונות. בדרך כלל ב-11 בלילה אני הולך לישון. אני עובד עד 10, עם הפסקה באמצע, אותה אני מנצל לאימון אישי"

אתה יודע שיש אנשים שעה כזו שישנים?

"נכון, אנשים ישנים בזמן הזה. זו זכותם אני בוחר להתאמן"

ייבגני לאחר הזכייה.

כמה שעות ביום אתה מתאמן

"שעתיים וחצי 5 פעמים בשבוע"

חלק חשוב מאוד בפיתוח הגוף היא התזונה. לייבגני זה מאוד חשוב. כמה חשוב? עד כדי כך שהוא זה שמכין, כך מסתבר את האוכל בעצמו.

אני מבין שאת האוכל שלך אתה מכין

"בהחלט. אני מכין את האוכל בעצמי. מכין מה שצריך. כמו חלבונים ופחמימות:

מה אומרים הנכדים?

"יש לי נכדה בת 8 ושני נכדים תאומים קטנים. הנכדה מאוד אוהבת את זה שסבא ככה. היא שמחה כמו שילדים שמחים. אומרת. "כל הכבוד סבא".

מה לאחל לך?

" אני רוצה שהילדים והנכדים שלי יהיו בסדר. שלא ייחסר להם דבר.  אם זה יימשך ככה,  כמו עכשיו זה בסדר גמור. חשוב לי לשמור את הקיים. לא מבקש יותר".

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך