"קשה לי. אני מסוגל לעשות משהו לעצמי, לפגוע בעצמי"

יניב ליברטי בן ה-43, מנסה לעשות הכל בכדי למצוא כליה להשתלה * הוא כבר 5 שנים מנסה לעשות זאת, אבל זה לא קורה. מצבו רק הולך ומחמיר והוא נאלץ להתאשפז לעיתים קרובות בבית החולים אסותא אשדוד * הוא הגיע למצב שברגעים מסוימים הוא כבר חושב לפגוע בעצמו * ליניב, יש ילד בן 17.5, והוא רוצה לזכות לגדל אותו * יש לו גם מסר מאוד חשוב: "תעצרו לרגע, תאכלו תשתו, תחיו נכון ובריא, אל תיתנו ללחץ של החיים לפגוע בכם"

ייתכן מאוד שהכתבה הזו תראה לכם מוכרת. זו לא פעם ראשונה שכותבים על יניב ליברטי אבל המצב שלו רק הולך ומחמיר. הוא חושש לחייו ואפילו חושב לעשות לעצמו משהו! במהלך הריאיון הקשה הוא מדבר על הכל, כולל על הנורא מכל, אבל הרצון לחזור לחייו הרגילים חזק מאוד. ריאיון קשה מאוד עם מי שזקוק בדחיפות להשתלת כליה, ולא מצליח להשיג תורם.

כבר 5 שנים שיניב ליברטי רוצה לחזור לחיות כפי שהיה רגיל. הוא חוזר כל הזמן לרגע ההוא שבו הכליות שלו קרסו והפכו את חייו מהקצה אל הקצה. מאז הוא מנסה למצוא תורמים. יניב אומר את זה בצורה הכי גלויה ואמתית: "אני צעיר מידי. אין לי כוח לזה". הוא עושה דיאליזה כבר 3 שנים וחצי. יניב הוא רק בן 43, גרוש ואב לנער בן 17 וחצי. לבנו יש חשיבות גדולה בסיפור חייו, והוא לא פעם הסיבה שהוא רוצה לשמור עליהם.

מה איתך יניב? עשינו כתבה לפני שנה. אין שיני?

"המצב שלי החמיר. אני מאושפז כל שני וחמישי באסותא אשדוד".

מה אומרים הרופאים?

"אומרים שאני כשיר להשתלה, אבל לא מוצאים תורם מסוג A פלוס שמתאים לי. זה סוג דם דיי נפוץ,. קל לניתוחים והשתלות. הבעיה שאין מתנדבים. לא כולם רוצים לתרום כליה. או שהם מפחדים או שהכניסו להם לראש שזה מסוכן. או לא יודע מה".

יניב ממשיך: "פרסמנו בכל העולם ואשתו וכלום לא קורה. אני בכל העמותות האפשריות וגם זה לא קורה. התקשרו אליי מבית החולים בלינסון לפני שנה, אמרו לי תגיע עם טופס 17 יש לך תורם, אחרי יומיים אמר לי  שקרה לו משהו טראגי במשפחה והוא נאלץ לבטל, ואם יקרה משהו אחר, יעדכנו. מאז לא קרה כלום. גם פסלו לי שני תורמים מסיבות שונות".

אתה חושש לחייך?

" כן. אני רוצה לחיות. אני לא רגיל לזה, זה לא בשבילי".

מה אומר הילד? הוא כבר ילד גדול

"הילד רוצה לתרום לי. אבל הוא לא יכול. הוא מתאים מבחינת הדם, אבל הוא בן 17 וזה רק מעל גיל 25. אני רוצה עוד לזכות לגדל את הילד הזה".

הנה הבמה, תפנה לאנשים, לתורמים פוטנציאלים

"אני מבקש תורם, ואם אפשר כמה שיותר מהר. קשה לי. אני מסוגל לעשות משהו לעצמי, לפגוע בעצמי. אני לא רגיל לחיים. קשה לי. קשה".

זו אמירה קשה

"כן, אבל קשה לי עם זה. אני לא יכול. יש מצבים שאני אומר די אין לי כוח. הייתי איש בריא. נכנסתי יום אחד לפני 5 שנים למקלחת, ויצאתי איש חולה. לא היה לי מושג לרגע. אפילו לא ידעתי מה זה כליות. הכל התחיל מלחץ דם גבוה".

יש לך מסר לאנשים?

"אני עבדתי כטכנאי בחברות הכבלים 25 שנים, ומרוב עבודה לא דאגתי לאכול ולשתות בצורה סדירה. בסוף פגעתי בעצמי. תעשו לעצמכם טובה, תעצרו לרגע, תאכלו תשתו, תחיו נכון ובריא, אל תיתנו ללחץ של החיים לפגוע בכם. הייתי חוזר בעשר בלילה ורק אז אוכל. להישאר כל היום רעב ופתאום לאכול ולשתות בשעה כזו, זה בעייתי. לא דאגתי לעצמי. לא שמרתי על הבריאות שלי, וזו התוצאה".

 

למעוניינים לעזור  – ניתן לפנות לעמותת -"תורמים חיים" או "מתנת חיים". יניב  – 0545918238.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך