המדשדשים בסקרים

בעוד פחות מ-5 חודשים יתקיימו ברחבי הארץ הבחירות המוניציפאליות. אם בשאר הערים הייתה עד כה אוירה מנומנמת ורק עכשיו מתחילים להניע קמפיינים של בחירות, הרי שבאשדוד כבר כחודשיים העיר גועשת ורועשת במועמדים שמפזרים הצהרות לוחמניות ופומפוזיות ומבטיחים הרים וגבעות. אולם הציבור לא טיפש כפי שחושבים חלק מהמועמדים, והוא לא קונה את כל מה שמנסים להאכיל אותו. זה ניכר בעיקר בסקרים שהחלו לצאת בחודש האחרון שם עדיין מדשדשים מספר רב של כאלה שיצאו בהצהרות מפוצצות אולם לא מצליחים להתרומם. 'המגזין' אשדוד יצא לעשות לכם סדר ולבדוק מי הם המדשדשים ומדוע הם לא מצליחים להתרומם

אלי לחמני

15 שנים כבר יושב אלי לחמני באופוזיציה ונדמה שהוא התאהב בפוזיציה. 5 שנים לשבת בלי יכולת להשפיע, ואז להתמודד על ראשות העיר. 15 שנים של "חימום" כיסא, לא מרשימים במיוחד את הציבור ששואל את עצמו מי האיש הזה שאפילו לא מנסה להשפיע. את מי הוא מייצג? את עצמו או את הציבור? אם את הציבור, הציבור צריך מישהו שישפיע עבורו ולחמני עמוק מתוך ספסלי האופוזיציה לא יכול לעשות את זה, והוא יודע את זה! מה שמדהים בלחמני הוא שגם כשהייתה לו האופציה להיות אופזיציונר אמיתי ולגרום לקרע בקואליציה, הוא הצביע ביחד עם ראש העיר בעד מינויו של אלי נכט לסגן ראש העיר וגרם להחלטה זו לעבור לאחר שגם בקואליציה היו כאלה שהצביעו נגד. לחמני וחברי סיעתו היו לשון המאזניים והם הצביעו בעד המינוי ומנעו מבוכה גדולה מראש העיר. מכל הסיבות הללו על פי הסקרים, הציבור לא באמת מאמין באלי לחמני, והוא מדשדש סביב ה10%.

חנוך דרך ארליך

מי שהצטרף אחרון למרוץ ועל ההערכות יהיה גם האחרון שיפרוש ממנו, הוא חנוך דרך ארליך, המכהן כחבר מועצה ברשימת 'אשדוד ביחד' של סניה כצנלסון ורץ לראשות העיר מול "מורו ורבו" הפוליטי כצנלסון שמתמודד אף הוא לראשות העיר. ארליך, לו זו הקדנציה הראשונה במועצת העיר, כיהן עד השבוע האחרון כיו"ר חפ"א לאחר שמונה במקומו של ולדימיר גרשוב שסירב להדיח את המנכ"ל הקודם, והוחלף בדרך ארליך. ארליך עורר את זעמו של כצנלסון לאחר שניכס לעצמו בקמפיין הבחירות שלו כמעט את כל מה שחפ"א בנתה מבלי שהוא מזכיר אף אחד מחבריו לעשיה ומשתמש בזה לצרכיו הפוליטיים בלבד. ארליך התפטר מחפ"א באמצע השבוע וכעת הוא מתרכז בניסיון להתרומם בסקרים, שם הוא מגרד את תחתית הרשימה. על פי ההערכות דרך ארליך לא ירוץ עד הסוף בדיוק כמו שרון מרק שחבירתה לפאנליסט ברק סרי הייתה ידועה לכל, והשאלה היא במידה ואכן יפרוש ארליך בקרוב מהמרוץ בו אין לו כרגע שום סיכוי, למי הוא יחבור? ואם אכן הוא מתכוון לפרוש בקרוב למה לו לבזבז מאות אלפי שקלים על פרסום? את התשובות לכך יש הטוענים בעיר שיודעים, אולם אנחנו לא ניכנס לספקולציות ורק נגיד שגם במקרה דנן הציבור מוכיח שהוא לא טיפש.

הפאנליסט ברק סרי

מי שמיתג את עצמו כאחד שרוצה להחליף את ראש העיר למרות שאינו מכיר את ההוויה האשדודית ולא גר כאן שנים רבות, ממשיך לדשדש בסקרים סביב ה-10% כשגם מי שלכאורה שלח אותו למערכה יו"ר ש"ס אריה דרעי, לא הביע בו תמיכה בגלל הדשדוש בסקרים, ונראה כי שם קרובים לאבד אמון סופית בסרי. דרעי גם מבין שיהיה קשה מאוד למי שנחשב כ-"מועמד החרדים" לאיים על ראשות העיר באופן רציני, ובשיחות סגורות הוא כבר משלים עם המצב, בעיקר לאור התעקשותה של אגודת ישראל לא לתמוך בסרי. סרי עצמו נמנע מלדבר על שלל נושאים בניהם פתיחת הקאנטרי, כשהוא יודע שאם יתמוך בפתיחה יכעיס את החרדים ואם לא, יכעיס את הציבור הכללי, ככלל הציבור לא קונה מועמד שנמנע מלדבר על שלל נושאים כדי לא להכעיס מי מהצדדים, במקום להגיד באומץ את מה שהוא חושב. סרי שהחל את הקמפיין בקול תרועה רמה, הולך ודועך והשאלה היחידה שנותרה היא האם הוא ירוץ עד הסוף?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך