אין גיל להתנדבות

"הסבא" של המתנדבים

גבי אבקסיס בן 73 מאשדוד, נבחר במקום הראשון של המצטיינים הארציים של מד"א. גבי מתפקד כראש צוות אמבולנס וחובש-נהג בניידות לטיפול נמרץ בעיר אשדוד. הוא מתנדב כבר 44 שנים. גבי אבקסיס: "אתנדב עד שאלוהים ייתן לי כוחות". במהלך התנדבותו הוא גם יילד...32 תינוקות...למרות יש לו 23 נכדים ואפילו נינה אחת משלו...הכינוי שלו במד"א...הוא "הסבא" של אנשי ומתנדבי מד"א....
גבי אבקסיס. "הרווחתי במפעל הפייס".(צילומים: דוברות מד"א)

כל העיניים היו נשואות אליו בטקס הענקת תעודת ההצטיינות למתנדבי מד"א, ביום ראשון השבוע. אי אפשר היה לפספס אותו. גם כי הוא זכה במקום הראשון מבין 13 נציגי המרחבים…וגם בעיקר כי הוא כבר בן…73.

בהחלטה על זכייתו נכתב : "מתנדב מצטיין מרחב לכיש של מד"א גבי אבקסיס, בן 73 תושב אשדוד. הוא גם מתנדב מצטיין ארצי במקום בראשון. הוא מתנדב מד"א מזה 44 שנה, מפגין יוזמה אישית, רצינות ומחויבות גבוהה לתפקידיו ולארגון מתוך הבנת מקומו והתרומה העתידה להתקבל כפועל יוצא מהתנהלותו. במשך שנים רבות. גבי ניכר ביחסי אנוש מצוינים ומכונה "הסבא" של התחנה, נוהג בנעימות וכבוד במתנדבים ובעובדים יחד. תרומתו ניכרת בעתות שגרה וכל שכן בעתות חירום וטובת הארגון עומדת תמיד לנגד עיניו גם במחיר של ויתור אישי"

גבי אבקסיס מתפקד כראש צוות אמבולנס וחובש-נהג בניידות לטיפול נמרץ בעיר אשדוד. במסגרת תפקידו חינך ולימד דורות רבים של אנשי צוות וטרם רבות גם בתחום הלוגיסטיקה. בתקופת הקורונה סייע יום יום במספר שעות רבות  בפעילות לוגיסטיקה נרחבת. תחושת השייכות הארגונית פועמת בעורקיו ואותה דואג להעביר כמורשת למתנדבים ולעובדים בתחנה.

blank
עובדת מצטיינת ארצית יפעת גלזמן, מנכ"ל מדא אלי בין ומתנדב מצטיין ארצי גבי אבקסיס.

מזל טוב גבי

"תודה רבה".

זה חתיכת תואר

"כן. אני לא צריך תואר. ברוך השם עושה הכל באהבה"

מה הייחודיות שלך. למה זכית בתואר המצטיין הארצי ועוד במקום הראשון?

"אני לא יודע. אני עושה הכל מהלב. אין לי מטרה לשום דבר. באמת עושה הכל מהלב".

אחת השאלות שרבים וודאי שאלו, היא עד מתי? עד מתי גבי אבקסיס, שכבר אינו ילד, יתנדב. אל דאגה, אנחנו שאלנו עבורכם.

גבי, כבר 44 שנה, עד מתי תתנדב?

"עד שאלוהים ייתן לי כוחות. כמה שהוא ייתן לי,  אני אתנדב".

גבי אבקסיס סיפר איך הוא בכלל הגיע להתנדב. מתי התחיל הכל. מסתבר שזה קרה במהלך קורס מגישי עזרה ראשונה במקום עבודתו, ומשם זו כבר היסטוריה. אבקסיס נזכר ברגעים הרחוקים האלה בערגה.

"עבדתי באגן כימיקלים. היינו 44 אנשים שעשו את הקורס. שניים מתוכם החליטו להתנדב, ,  אני ועוד חבר. אותו חבר פרש אחר כך, אבל אני נשארתי להתנדב עד היום".

blank
אבקסיס בעת קבלת תעודת ההצטיינות.

כשאנחנו שואלים את גבי אם הוא זוכר אירוע מיוחד, הוא צוחק. 44 שנה, לך תזכור. היו כל כך הרבה אירועים, משמחים ופחות משמחים בתקופת הזמן הארוכה הזו, אבל הוא בכל זאת, בסופו של דבר, מציין משהו מיוחד. לא אירוע בודד, אלא 32 אירועים דומים…

גבי: "אני מתנדב בטיפול נמרץ. היו כל כך הרבה אירועים, לא אוכל לציין אחד. אבל מה שכן אני יכול להגיד הוא שיילדתי 32 פעמים במהלך המשמרות שלי. ההרגשה אחרי לידה זו הרגשה עילאית. אחרי שאתה מיילד אתה אומר לעצמך – "הרווחתי במפעל הפייס". זו בדיוק ההרגשה כשאתה עוזר במהלך לידה".

הכינוי של גבי אבקסיס הוא "הסבא של המתנדבים". לו עצמו יש 5 ילדים, 23 נכדים ונינה אחת…ואינספור נכדים. שם אנשי ומתנדבי מד"א…

גבי, קוראים לך במד"א – "הסבא של התחנה". אתה באמת מרגיש כמו סבא של כולם?

"אני אכן מרגיש כמו סבא שלהם. הם באים, מתייעצים איתי, שואלים אותי, על דברים שונים. כל החבר'ה הצעירים במד"א הם חמודים מאוד. עזרתי להם בהתחלה. היו הרבה חבר'ה עם בעיות משפחתיות, והיום תודה לאל הם הצליחו. עזרתי להם בצורה כזו, שכשאתה רואה לאן הגיע בחיים, זה עושה לך טוב. חשוב לי גם להגיד עוד משהו".

קדימה. תגיד

"חשוב לי גם שיהיו עוד מתנדבים. מגן דוד אדום צריך אנשים. צריך מתנדבים".

מה לאחל לך?

"רק רפואה שלמה. רק בריאות. זה הכי חשוב".

אז נפגש במשמרת הבאה?

"כן. אני אהיה באמבולנס"

 

באנרים 140-672

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך