חייל כיוון נשק על נוסע

"הוא איים עליי בסכין"

חייל שנסע בקו 280 של חברת 'אפיקים', במוצאי השבת, מאשדוד לתל אביב בשעה 21.00, דרש מנהג האוטובוס לעצור כי יש נוסע בשנות ה-30 שמאיים עליו בסכין! לאחר עימות פיזי שבו החייל דרך את נשקו כלפיו! האדם ירד באזור ג'. האוטובוס היה מלא והעניין גרם למהומה גדולה בקרב האנשים הרבים שהיום בתוכו. אגב הנוסעים לא ראו את הסכין. אחד הנוסעים, ג': " אולי נמנע פיגוע בעיר אשדוד, ואולי מסתובב אדם מסוכן עם נשק באשדוד. רק שני אנשים, החייל, האדם ואלוהים יודעים את התשובה הנכונה". לא הוגשה תלונה במשטרה. מאפיקים נמסר בתגובה:".

על האירוע החמור הזה אולי לא שמעתם. האירוע לא פורסם עד כה בכלי התקשורת והוא מובא כאן בעיתון "המגזין" אשדוד לראשונה מתוך עדותו של אחד האנשים, ג', מאשדוד שנכח באירוע הקשה הזה. אירוע שבו נשק נדרך והייתה טענה על שליפת סכין, הכל בתוך אוטובוס מלא לעיניי כל הנוכחים, אירוע שאומנם נגמר ללא נפגעים, אבל יכול היה במהירות להגיע לאירוע קשה מאוד שבו יכול היה להיפגע מישהו. הסיפור כולו, שלב אחרי שלב, מופיע כאן. אנחנו מביאים את הדברים כאמור מפי מי שנכח באירוע, ולא משנים דבר מהתיאור שהגיע אלינו. לא ברור בסוף הדברים אם מדובר באירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוינת – מ.ס), או אירוע שמקורו בטעות. אבל דבר אחד בטוח, זהו אירוע חמור מאוד, שראוי שמשטרה תחקור. היא לא עושה זאת, לפחות עד עתה, עד הפרסום, מאחר ולא הוגשה תלונה. אולי עכשיו העניין ייבדק.

הכל התחיל כאמור במוצאי השבת האחרונה, בשעה 21.00. קו 280 של חברת אפיקים נסע מאשדוד לתל אביב. האוטובוס, שכאמור היה כמעט מלא בסביבות ה-40 נוסעים בגילים שונים,  אמור היה להגיע לתחנת הרכבת בסבידור מרכז בתל אביב, אבל בעקבות ההפגנה נגד הרפורמה שנערכה באזור, האוטובוס שינה את מסלול ונסע לתחנה המרכזית בתל אביב. עד כאן שגרה יחסית לכל נסיעה לאחרונה בקו הזה במצאי השבת.. אבל כעבור 20 דקות של נסיעה, כשהאוטובוס נסע על שדרות בני ברית ליד רובע ג', התפתח האירוע המוזר. אירוע מפחיד שנוסעים דיברו עליו שעו ארוכות לאחריו. חלקם לא האמינו במה שראו. זה נראה להם כמו חלם בלהות.

האירוע התרחש בתוך אוטובוס.

מה שקרה היה שלפתע, חייל שהיה ללא מדים אבל עם נשק ותיק צבאי גדול, שישב בחלק האחורי של האוטובוס צעק בקול רם לנהג לעצור, ונראה תופס אדם בשתי ידיו. האדם בשנות ה-30 לחייו נראה עם ידיו בתוך הכיסים שלו כשהחייל כאמור אוחז בהן. הנהג עצר את האוטובוס והתפתח עימות בין החייל לאותו אדם שכל הנוסעים מסתכלים, מתגודדים, ולא מבינים מה קורה. בשלב מסוים החייל פעל, כך על פי עד הראייה ג': "הוא דחף את האדם אחורה, ואז דרך את הנשק והפנה אותו כלפי אותו אדם. כולם באוטובוס היו בהלם. לא ידעו מה קורה. חשבו פיגוע או נסון לפיגוע".

הוויכוח נמשך והעימות בין השניים, החייל והאדם, נמשך. הכל במשך דקות ארוכות. בשלב מסוים אנשים הפרידו בין השניים בגופם וניסו להרגיע את הרוחות, תוך שהשניים מקללים אחד את השני והחייל מודיע לו כי אם לא ירד מהאוטובוס ירה בו. בשלב מסוים החייל זרק את התיק של אותו אדם כלפיו וקרא לו לצאת מהאוטובוס, האיש תפס את התיק ויצא מהאוטובוס במהירות תוך שהוא מקלל את החייל. ג: "האוטובוס סגר את הדלתות והמשיך בנסיעה. כולם היו נסערים. לא ידעו במה מדובר, במה צפו זה עתה". אבל אז החייל הסביר. ג': "החייל אמר לנו שהאיש שלף סכין כלפיו".

למה אף אחד לא התקשר למשטרה?.

"לדעתי הסיבה שאף אחד לא התקשר למשטרה היא בגלל שהקו שינה את המסלול שלו ולא הגיע ליעדו בגלל ההפגנות. אז אנשים גם ככה היו עסוקים באיך להגיע מהתחנה המרכזית ליעד שלהם, והיה ברור לכולם שהם יגיעו ליעדם באיחור. הם פשוט לא רצו לעשות את זה, לבזבז עוד מזמנם, האמינו לחייל, והסתפקו בזה שהאיש ירד והאירוע הסתיים"

אתה ראית סכין?

"אני לא רוצה לשפוט כי יכול להיות מאוד שהחייל דיבר אמת. העניין הוא שלא ראיתי את הסכין באופן אישי, ועוד אנשים לא ראו, כי עובדה ששאלו אותו מה קרה, ורק הוא ידע לענות. מצד שני באמת הידיים של אותו אדם היו בכיסים וזה היה חשוד. לאדם עצמו לא היה מבטא. והוא נשמע ונראה ישראלי לגמרי. לכן זה לא נשמע לי כמו אירוע בטחוני לאומני".

נשלפה סכין? (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

ג' מסכם את החוויה המטלטלת מבחינתו ומבחינת יתר האנשים שנכחו באוטובוס מספר 280  של 'אפיקים' במוצאי השבת בשעה 21.20:  ג': "אולי נמנע פיגוע בעיר אשדוד, ואולי מסתובב אדם מסוכן עם נשק קר, סכין, באשדוד, אבל אולי יש גם חייל עם נשק שהוא חם מזג עם פתיל קצר. רק שני אנשים, החייל, האדם ואלוהים יודעים את התשובה הנכונה. עבורנו זו הייתה חוויה מאוד מפחידה. כזו שאתה רואה בחדשות. לא חשתי שאהיה עד לאירוע כזה קשה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך