בשני משחק מספר 2

קבוצת הכדוריד של הפועל אשדוד חזרה בשנים האחרונות מפיגור במשחק הראשון ב-5 סדרות פליאוף שונות, וביצעה מהפך לניצחון. לקראת משחק 2 בגמר פליאוף האליפות (19:40) מקיף ט'. (מכבי ראשל"צ מוליכה 0:1 על הפועל אשדוד), וטקס הוקרה לאולג בוטנקו.
אלכסנדר באביץ' מאשדוד מעל גאפר חדזימרוביץ' ממכבי ראשון. צילום: פבל יפנוב מכבי ראשון לציון.
המשחק השני בסדרת גמר פליאוף האליפות בליגת ווינר בכדוריד ייערך מחר באשדוד (19:40, מקיף ט'). מכבי ראשון לציון מוליכה 0:1 בזכות הניצחון 29:32 ביום שלישי – והאפשרויות ברורות – הצהובים (שמחזיקים במאזן הטוב ביותר מפתיחת סדרות הפליאוף העונה) יכולים לעלות ל-0:2 – שיכול לקרב אותם להנפת צלחת אליפות כבר ביום שישי במשחק השלישי, או שהאלופה המכהנת תרשום עוד קאמבק הירואי כפי שידעה לעשות בשנים האחרונות לא מעט פעמים, לאחר שמצאה את עצמה בפיגור בפתיחת סדרת פליאוף.
בוטנקו בזכייה ההיסטורית של אשדוד באליפות ב-2019 בבית מכבי. צילום: הדר ואן קולא איגוד הכדוריד.
ואלו הנתונים של אשדוד בסדרות הפליאוף האחרונות – והם לגמרי מדהימים:
עונת 2018-19 – חצי גמר הפליאוף: אשדוד נוצחה במשחק הראשון מול הפועל ראשל"צ בנחלת יהודה, והגיבה ב-3 ניצחונות רצופים שהעלו אותה לגמר. גם סדרת הגמר נפתחה בהפסד חוץ של אשדוד למכבי ראשל"צ (25:24), ואשדוד הפכה בדרך לזכייה באליפות הראשונה שלה.
עונת 2020-21 – רבע גמר הפליאוף, אשדוד מצאה את עצמה בפיגור 1:0 לאחר הפסד ביתי לבני הרצליה 34:33, ועם הגב לקיר הפכה את הסדרה והעפילה לחצי הגמר – דווקא שם, כשהיא מנצחת במשחק הראשון שנערך בנחלת יהודה את הפועל ראשל"צ, היא מצאה את עצמה מנוצחת 2:1 ומודחת.
עונת 2021-22 – חצי גמר הפליאוף: אשדוד נוצחה במשחק הראשון בביתה מול מכבי ראשל"צ 33:31, והגיבה ב-3 ניצחון רצופים ועם 1:3 עלתה לגמר, שם הוא נפתח….בהפסד ברמת השרון 37:34, ונמשך עם מהפך של 3 ניצחונות רצופים ובזכייה השנייה של הקבוצה באליפות.
בשורה התחתונה, בשתי סדרות בשנים האחרונות – מכבי ראשל"צ עלתה ליתרון במשחק הראשון מול אשדוד, שידעה להשוות ולבצע מהפכים ולהדיח את הצהובים. מצד שני, הנתון הבא מדבר בעד עצמו: מכבי ראשל"צ היא הקבוצה היחידה שניצחה גמר פליאוף בשנים האחרונות בסוויפ של 0:3, לפני שנתיים מול הפועל ראשל"צ (כולל שני ניצחונות חוץ), ואם יש נתון מעודד מבחינתה, הוא משולש: היא עם המאזן הטוב ביותר מתחילת הפליאוף עד כה (שישה ניצחונות – 3 מהם במשחקי חוץ – והפסד בודד). היא כבר ניצחה העונה באשדוד (30:26) במהלך הבית העליון – ו-3 מהניצחונות שלה בפליאוף הושגו בחוץ (מול חולון ברבע גמר, ופעמיים ברמת השרון בחצי הגמר – ובמשחקים צמודים שהסתיימו פעמיים על חודו של שער, ופעם בשניים).
ריסטו וויאצ'יץ' מאשדוד. צילום: משה דהן הפועל אשדוד.
"שאפו גדול לשחקנים שלי על המשחק הראשון, אבל זה רק 0:1 ועכשיו הפנים למשחק באשדוד", אמר ג'ו מתתיה מאמן מכבי ראשל"צ. אנדראה ווקוייביץ' מאמן אשדוד: "לא באנו בכלל למשחק הראשון. מכבי ראשון קבוצה מנוסה. הם היו הרבה יותר טובים, ושילמנו את המחיר. אולי הבעיה הייתה שהיינו שלווים מדי, ושפת הגוף שלנו לא הייתה טובה למעמד גמר פליאוף. אנחנו ניתן את הטוב ביותר שלנו כדי להשוות, וכדי שמכבי ראשון לא יעלו ל-0:2. גם בעונה שעברה היינו בסיטואציה הזו מולם, וידענו לצאת ממנה".
לפני המשחק, אשדוד תקיים טקס הוקרה לאולג בוטנקו, מאמנה לשעבר, שהוביל את הקבוצה לזכייה בתארים ההיסטוריים – באליפות המדינה ב-2019 ובגביע המדינה ב-2021 (וגם באליפות נוער היסטורית ב-2018). בוטנקו, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, היה שותף גם לשתי זכיות בגביעי מדינה עם מכבי ראשון לציון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך