מבצע חודש אלול במועצה הדתית: בדיקת תפילין ומזוזות חינם לתושבי העיר

בימים אלו, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, מוביל מבצע בדיקת תפילין ומזוזות חינם לתושבי העיר, תחת הכותרת: "99 אחוז כשר, זה 100 אחוז פסול, וכל בדיקה חייבת להיות יסודית ולעומק"

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, ביקר במכוני הבדיקה המקצועיים לבדיקת תפילין ומזוזות, על מנת לעקוב מקרוב על המבצע הענק של המועצה הדתית של בדיקת תפילין ומזוזות חינם בכל ימי חודש אלול. במהלך העבודות של בדיקת פרשיות המזוזות והתפילין אמר הרב דהן כי "אצלנו יש כלל ברזל והוא ש-99 אחוז כשר, זה 100 אחוז פסול, וכל בדיקה חייבת להיות יסודית ולעומק, גם כשבודקים כמויות של מזוזות או תפילין צריך להקפיד מתחילה ועד סוף, ולכן אנו בודקים פעמיים ואכן במכונים הללו עושים עבודה נאמנה בקפידה ובאחריות רבה גם בדיקה ע"פ תוצאות מחשב וגם ידנית".

הרב חיים בן חמו, המְרַכֵּז את כל בדיקות הסת"ם במועצה הדתית, מגלה כי אכן ישנה התעוררות בקרב ציבור התושבים על הצורך בבדיקת מזוזות ותפילין, וכל יום מגיעים תושבים מכל אזורי העיר עם תפילין או מזוזות לבדיקה.

עוד ציין, כי לאחר תוצאות הבדיקה המגיעים למועצה הדתית, אנו שומעים על מקרים ועדויות מסמרי שיער על פסולים חמורים שנתגלו בתפילין או במזוזות וחלקם נדירים ומשונים ביותר. אחד מהם, הגיע אדם מכובד לבדוק מזוזה, הוא מניח על השולחן את בית המזוזה היקר והמפואר לאחר שהסירה מדלת ביתו, לאחר שפתחו את בית המזוזה, נדהם כאשר גילה שבפנים הכל ריק, וכך התברר ש-3 שנים היה בלי מזוזה בביתו. השבוע הגיעו תפילין "מהודרות" מבדיקה כשהאות ו' חסרה, יוצא שאותו אדם לא הניח תפילין עד לאותו יום. במקרה נמצאה מילה שלמה כפולה "מיותרת", גם שם אותו אדם לא קיים מצות תפילין.

את התפילין והמזוזות ניתן למסור במשרדי המועצה הדתית אצל הרב חיים בן חמו בקומה ג', בין השעות: 12:00 – 9:00. המבצע כולל פתיחת התפילין, בדיקה וסגירה, בעלות כוללת של 100 ש"ח מחיר מסובסד. הבדיקה והתיקון כאמור חינם. בדיקת מזוזות ללא תשלום כלל.
במועצה הדתית מבקשים להתריע כי מי שהתגלו על בתי התפילין שלו, מבחוץ, סימני התנפחות בצבע או קילוף ניכר, ראוי שיבדוק את התפילין, משום שאלו סימנים "מחשידים", המעידים או על רטיבות או על עמידה ממושכת בתנאי חום ושמש קיצוניים, שיכולים להשפיע גם על הפרשיות. כך גם מי שירש תפילין, חייב בבדיקה, וכן מי שתפיליו לא היו בשימוש יומיומי זמן רב, קיים חשש למצבם של הפרשיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך