פתיחת עוסק מורשה – מה צריך לדעת לפני שמתחילים?

אנו מבינים כי החלטתם להקים עסק, מדובר על אחד הצעדים הכי משמעותיים בחייכם. פתיחת עסק יכולה להביא איתה הזדמנויות שלא היו קיימות קודם לכן. עם זאת פתיחת עוסק מורשה מגיעה עם התלבטויות, אנו ננסה לעזור לכם לעשות את הבחירות הנכונות
תמונה: freepik

בכל זאת מדובר על צעדים שאמורים להביא אתכם למקום שחלמתם להיות בו. אין סיבה שתפתחו עוסק מורשה, אך תגלו בדיעבד כי כל העבודה הקשה יורדת לטמיון. כל מי שיקרא את המדריך שנכתוב כאן יהיה מוכן לעשות את הצעד הזה. מדריך על פתיחת עוסק מורשה יהפוך את סימני השאלה לסימני קריאה. כפי שאתם מבינים יש המון סימני שאלה שדורשים מכם התייחסות מיוחדת. 

 

האם ניתן לפתוח עוסק מורשה לבד?

בהחלט ניתן לפתוח עוסק מורשה באופן עצמאי, אך לא מדובר על מהלך מומלץ. הסיבה לכך היא שפתיחת עוסק מורשה לבד עשויה להיות קשה, מסובכת ומסורבלת לחלק מהאנשים. התעסקויות עם בירוקרטיה יכולה להביא אתכם למציאות שאינכם רוצים להימצא בה. אז מה כן תוכלו לעשות? ניתן יהיה לפנות לרואה חשבון שיבצע את העבודה הקשה בשבילכם. הוא ידאג לפתוח את התיקים הנדרשים ברשויות המס, פעולה שיכולה לקחת לכם זמן רב. לכן תחשבו פעמיים לפני שתבצעו את הפעולה הזו באופן עצמאי.

 

כמה עולה לנהל עוסק מורשה?

זה מאוד תלוי באיזה אופן תבחרו להקים את העוסק המורשה שלכם. אם תקימו את העוסק המורשה יחד עם רואה חשבון יהיה עליכם לשלם לו. העלות לרואה החשבון תנוע בין 300 עד 600 ש"ח לחודש באופן קבוע. פתיחת התיקים ברשויות המס וביטוח לאומי תעלה לכם 500 עד 700 ש"ח. הכנת הדוחות השנתיים להגשה לרשויות המס תעלה לכם 1200 עד 2000 ש"ח פעם אחת בשנה. 

 

כדאי להקים עוסק מורשה?

לא תמיד תהיה לכם היכולת לקבוע האם להקים עוסק מורשה או כל סוג אחר של עוסק. כל עוד מחזור ההכנסות השנתי שלכם הינו מעל 100 אלף ש"ח, לא נותרת לכם ברירה. יהיה עליכם להקים עוסק מורשה כפי שנקבע בחוק במדינת ישראל. במקרה בו מחזור העסקאות נמוך מ-100 אלף ש"ח ניתן להקים עוסק פטור. כל התנהלות כספית נכונה עם העוסק המורשה תהיה משתלמת בראייה לטווח הרחוק ובהסתכלות קדימה.

 

מתי ניתן להתחיל לעבוד?

אל תפעלו בחופזה, זה עלול לפעול לרעתכם כאשר תסתכלו קדימה. רצוי להתחיל את העבודה רק לאחר הפתיחה של העוסק המורשה מסתיימת. ברגע שיהיה לכם בידיים את האישור המיוחל, ניתן יהיה להמשיך את העבודה מאותו המקום. מצד שני אם אתם מתלבטים, תמיד כדאי לשאול את רואה החשבון שמבין עניין. הוא יסייע לכם להבין בדיוק באיזה מקום אתם נמצאים ואיך הכי נכון לפעול. תזכרו כי החוק מאוד ממוקד בכל מה שנוגע לעניין הזה.  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך