ג'קי בן זקן יערער לבית משפט העליון: "ההרשעה מפתיעה וכואבת, אבל ההליך המשפטי עוד ארוך"

לג'קי בן-זקן הייתה אפשרות לאורך כל ההליך המשפטי (גם בתחילתו וגם לקראת סיומו), לחתום על הסדר טיעון מקל עם נציגי פרקליטות מחוז ת"א, אך הוא בחר שלא לעשות זאת. "מי שמכיר את ג'קי יודע שהוא הולך עם האמת שלו עד הסוף, קל וחומר כשמדובר בשמו הטוב. הוא יכל לבחור לחתום על הסדר טיעון ולסיים את הפרשה הזו עם קנס כספי ועונש מאסר קצר ביותר, אבל בחר ללכת בדרך הארוכה והלא פשוטה, כדי לטהר את שמו", אמר אחד ממקורביו של בן זקן. לאחר הקראת גזר הדין בתחילת חודש אוקטובר, בן-זקן צפוי לערער לבית משפט העליון

תדהמה. כך ניתן לתמצת במילה אחת את התחושה בסביבתו של ג'קי בן זקן, לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בת"א, דוד רוזן, הרשיע ביום ראשון האחרון את בן זקן בהרצת מניות חברת "מנופים פיננסים". יחד עם בן זקן הורשע גם פעיל שוק ההון איתן אלדר. במסגרת הפרשה הואשמו בן זקן ואלדר בהרצת מניות מנופים במהלך נובמבר 2010, וזאת כדי שתכנס למדד ת"א 100. התחושות של ג'קי בן זקן וחבריו במעגל הקרוב היו טובות מאוד עד להקראת פסק הדין, מהטעם הפשוט שלאורך כל ההליך המשפטי האווירה בבית המשפט, רוח הדברים שנאמרו ע"י גורמים שונים, וגם ההתבטאויות של אנשי הפרקליטות, רמזו בצורה ברורה שבן זקן לא יורשע. עדות לכך ניתן למצוא בשיחה שקיים אחד מעורכי הדין של נאשם אחר בתיק עם נציג הפרקליטות עו"ד אמיר טבנקין, שאמר באותה שיחה ימים אחדים לפני הקראת פסק הדין: "אני לא יודע מה לומר, זה ממש כמו קזינו, הכל יכול להיות…". זאת ועוד, במהלך המשפט נציגי פרקליטות מחוז ת"א חזרו וטענו כי בן זקן היה המוח מאחורי הרצת המניות, והשופט רוזן אמר לא פעם: "ג'קי היה עציץ…".

בעקבות הדברים האמורים נציגי הפרקליטות פנו עם סיום ההליך המשפטי לפרקליטיו של בן זקן, ושוב הציעו הסדר טיעון, כפי שעשו בתחילת הפרשה. הפרקליטות הציעה לבן זקן שתי אופציות – להסכים להרשעה ולעונש מאסר קצר של 7-8 חודשים, או להשאיר לשופט רוזן את ההחלטה לגזור עליו בין 0-12 חודשי מאסר. מאחר ובן זקן מאמין בחפותו, וחזר על כך מתחילת ההליך המשפטי, הוא לא הסכים להסדר הטיעון המקל מאוד. "מי שמכיר את ג'קי יודע שהוא הולך עם האמת שלו עד הסוף, קל וחומר כשמדובר בשמו הטוב. הוא יכל לבחור לחתום על הסדר טיעון ולסיים את הפרשה הזו עם קנס כספי ועונש מאסר קצר ביותר, אבל בחר ללכת בדרך הארוכה והלא פשוטה, כדי לטהר את שמו", אמר אחד ממקורביו של בן זקן.

אותם מקורבים אמרו השבוע: "ראשית, ג'קי מכבד כל החלטה של מערכת המשפט, ויתמודד מול ההרשעה שלו בדרכים המקובלות. מעבר לכך, ברור שיש תחושות קשות מאוד כי בכל זאת יש כאן הליך משפטי ארוך שהלך לכיוון ברור, כולל התחושות של אנשי הפרקליטות, ומצד שני יש הרשעה המסתמכת בעיקר על דברים שנאמרו בחקירה הראשונה של ג'קי במשטרה. במילים אחרות, יש תחושה שכל ההליך המשפטי היה מיותר ולא זכה להתייחסות הולמת בהכרעת הדין, ולכן ברור שיוגש ערעור לבית המשפט העליון".

חיזוק נוסף לתחושה שנעשה עוול גדול לבן זקן בפסק הדין, ניתן לקבל בהחלטה שהתקבלה סביב ההחלטה למחוק כתב אישום שני שגובש נגד בן זקן בחשד ששתל ידיעה בעיתונות, כדי לקדם רכישת מניות של "מנופים פיננסים". ההחלטה החשובה הזו התקבלה רק לאחר שבן זקן עתר לבית משפט העליון נגד ההחלטה של השופט רוזן, שלא לאפשר לו לקבל את כל פלט ההאזנות הסתר שביצעה המשטרה לאורך תקופה למכשיר הנייד של בן זקן. בית משפט העליון קיבל כאמור את העתירה של בן זקן, ואכן "השיחות הנעלמות" חיזקו את טיעוניו של בן זקן, ובפרקליטות קיבלו החלטה למחוק את סעיף האישום השני. "בית משפט העליון העניק מענה ראוי והוגן לעתירה של ג'קי, ואנחנו בטוחים שגם בהליך הערעור, שיוגש לאחר גזר הדין, יתקבלו החלטות אחרות בבית משפט העליון", אומר אחד ממקורביו של בן זקן.

בן זקן: "כל העסקים שלי ממשיכים לפעול כרגיל"
בעקבות שורה של פרסומים בכלי התקשורת, על כך שלבן-זקן תהיה בעיה להמשיך את הפעילות בעסקיו השונים, אחד ממקורביו של איש העסקים האשדודי הבהיר השבוע בצורה ברורה: "רדיו ירושלים, עיתון המגזין וחדר הכושר סווט סטאר, הם עסקים המתנהלים ללא התערבותו הישירה של ג'קי בן זקן, והם מנוהלים ע"י אנשי מקצוע לאורך השנים האחרונות. אין שום השפעה להרשעה שלו לפעילות העסקית, לא לטווח הקצר ולא לטווח הארוך. לג'קי יש עוד עסקים רבים אותם הוא מקדם במשנה מרץ גם בימים אלה, והוא בטוח שבסופו של ההליך המשפטי הוא יזוכה מכל אשמה".

 

 

*גילוי נאות – ג'קי בן זקן הוא מבעלי אתר "אשדוד אונליין"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך