בשורה טובה

עיריית אשדוד תפעל לצמצם מעבר של תעשיות מזהמות וחומרים מסוכנים לאשדוד

בצוותא עם השרה להגנת הסביבה . הכוונה גם לקדם הקמת מתקן למיון וטיפול מתקדם בפסולת בעיר, ולהפסיק את הזרמת הקולחין בנחל לכיש.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, הגיעה אתמול (יום רביעי) לפגישת עבודה עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והצוותים המקצועיים של המשרד להגנת הסביבה, העירייה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה, כשעל הפרק שורה של נושאים חשובים ובהם פעילות העירייה, האיגוד והמשרד למניעה ולהפחתה של זיהום האוויר באזור התעשייה הצפוני של אשדוד.

ראש העיר הציג את הנעשה בעיר ואת המהלכים שנעשים בעיר למען איכות הסביבה והתושבים וכן את ההתנגדות הנחרצת של העירייה והאיגוד להעברת מפעלים ותשתיות בעלי פוטנציאל לזיהום אוויר ואירועי חומרים מסוכנים לאזור התעשייה הצפוני ונמל באשדוד, במסגרת תמ"א 75, שעניינה פינוי מפרץ חיפה.

השרה ציינה בהקשר זה כי יש לפזר במספר מקומות בארץ את התשתיות שיוקמו במסגרת התמ"א ולמנוע ריכוז שלהן במקום אחד כגון באשדוד.

עוד אמרה השרה:
"באשדוד נכסים רבים, רצועת חוף, נחל ודיונה, אך גם נטלים סביבתיים וברצוני לקדם את הפיכתו של כל נטל בעיר לנכס. בראש סדר העדיפויות שלי נמצא נושא הפסולת והקמת מתקני קצה לטיפול מתקדם בפסולת. לאחרונה פרסמנו יחד עם החשב הכללי מכרז להקמת מתקן להשבת אנרגיה מפסולת בנאות חובב. הודעתי לעיריית אשדוד שאנו מחויבים לסייע לה להקים מתקנים מתקדמים למיון פסולת ולטיפול בה כך שעיריית אשדוד תהיה מובילה בתחום זה. בנוסף, השרה הורתה לגורמי המקצוע במשרד לפעול מול רשות המים במטרה להפסיק את הזרמת הקולחין בנחל לכיש".
אנחנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כל הגורמים בעיר למען ישראל נקייה.
המשרד מצטרף למאבק של אשדוד ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו נגד המזהמים"

ראש העיר לסרי, הדגיש בפני השרה את הצורך בהתקנת אמצעים מיוחדים והגברת האכיפה נגד הגורמים המזהמים, בין היתר נגד מועצה אזורית באר טוביה המזהמת לכאורה במי קולחין את חופי הים ואת נחל לכיש.
"אנו מצטרפים למאבק של אשדוד בגורמים שמזהמים ופוגעים בנחל, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו", ציינה השרה.

באשדוד משקיעים משאבים רבים בשיפור איכות הסביבה ופועלים במספר פרויקטים ייחודיים דוגמת הוצאת הכלים החד-פעמים מהחופים, שיקום ותחזוק נחל לכיש שפעם היה בלתי שמיש בשל מים עכורים ומזוהמים.
לצד היוזמות, מנהלת העירייה בראשות לסרי, מאבק ללא פשרות מול גורמים חיצוניים הפוגעים במאמציה, דוגמת היחידות המזהמות בתחנת הכוח אשכול באזור התעשייה הצפוני שעדיין פועלות בטכנולוגיות מיושנות, אך מבקשות להמשיך להרחיב את שעות הפעילות – מהלך שנעצר הודות לפעילות מטה המאבק שהקים ראש העיר, בשיתוף עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה* כדי לשמור על בריאות התושבים ואיכות הסביבה.

יש לציין בקשר זה כי בקרבת העיר אשדוד קיימת תעשייה כבדה, לרבות מפעלים פטרוכימיים, וקיימים מספר רב של מפעלי תעשייה גדולים ותשתיות לאומיות. לכל אלו פוטנציאל משמעותי לגרימת מפגעי זיהום אוויר חמורים. תחנת הכוח אשכול, לדוגמא, נמצאת במקום הרביעי והבעייתי מבין עשרת המפעלים הגדולים בארץ בכל הנוגע ל"עלויות חיצוניות" הקשורות לפליטת מזהמים לאוויר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך