אחרי סיום המבצע: אחוזי התייצבות גבוהים במוסדות החינוך באשדוד

הפסקת האש נכנסה אמנם לתוקפה רק אמש (שבת) בשעה 22:00, אך מערכת החינוך באשדוד הייתה ערוכה לקליטתם בחזרה של כל התלמידים מיד עם שינוי ההיערכות ועדכון הוראות פיקוד העורף בתום "מגן וחץ". 70% התייצבות במערכת החינוך העירונית בסיכום היום הראשון של החזרה.

בעירייה מציינים כי האמון במערכת הוא גם פועל יוצא של שמירת הקשר הרציף עם התלמידים לאורך כל ימי המבצע: "המשכנו ללמד מרחוק ויצרנו רציפות לימודית כדי שלא ייווצרו פערי למידה".

לאורך כל ימי המבצע נרשמה בעיריית אשדוד דריכות באשר למערכת החינוך. ההתייעצויות שהוביל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי עם בכירי אגף הביטחון והחינוך נגעו, בין היתר, לשמירה על בטחון התלמידים עם שובם למוסדות החינוך. לסרי הבהיר חד משמעית אף תלמיד לא יחזור לבית הספר אם בטחונו לא יובטח באופן מוחלט, וציין כי אין בכוונתו לקחת כל סיכון בנושא. במקביל, הורה לסרי להיות ערוכים לחזרה מהירה ללימודים בהתאם להתפתחויות כך שכל המערך, מגני הילדים ועד התיכונים, יכלו לקלוט הבוקר את התלמידים ללא קושי.

"החוסן העירוני של אשדוד למודת הסבבים הוכח גם הפעם", אמר ראש העיר לסרי. "אחוזי ההתייצבות הגבוהים הם עדות לאמון של התלמידים ושל ההורים במערכת החינוך וביכולתה לספק ביטחון אחרי מספר ימי לחימה שבהם טווחה העיר במטחים כבדים מאוד, שלשמחתי הסתיימו ללא נפגעים או נזק. אני מודה לכל המנהלים, המורים, צוותי החינוך, הגננות והסייעות, על ההיערכות המהירה והאפקטיבית".

בעירייה הדגישו כי גם התלמידים שלא הגיעו היום ללימודים יזכו ללמידה מרחוק ולרציפות החשובה: "אנחנו מבינים את החששות, ובטוחים שכבר בימים הקרובים נראה תפוסה מלאה בבתי הספר והגנים. בינתיים, מי שיחפוץ יוכל ללמוד און ליין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך