בעקבות מבצע "מגן וחץ"

אין ברביעי לימודים באשדוד

לאחר הערכת מצב, הערב, שלישי, הוחלט להמשיך בהגבלות שנקבעו בהערכת המצב הקודמת. כל ההגבלות בכתבה. ראש העיר: "חובה על כולם להיות ערניים ולהימצא בקרבת מרחבים מוגנים".

בישיבה שקיים ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי יחד עם המשטרה, מד"א, מנכ"ל העירייה, אגף הביטחון וראשי מכלולים, הוחלט לשמר את ההחלטות מהערכת המצב האחרונה.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי נתן סקירה על מצב החירום ועל המתח השורר בזירת הדרום, תוך שהוא מזהיר כי עלינו כרשות, להיערך לתרחיש הכי מחמיר לפיו ארגוני הטרור כן יחליטו לירות טילים על האוכלוסייה האזרחית. לכן, המטרה המרכזית שלנו נותרה שמירה על חיי התושבים ושמירה על שגרה מיטבית, תחת הנחיות פיקוד העורף, והמשך שיתוף הפעולה עם כוחות המשטרה, מד״א, כיבוי אש וכל גורמי החירום. נכון *למחר: ביטול של כל האירועים ולא יתקיים מחר שוק עירוני. *

בסבב הדוברים, כל ראש מכלול תיאר את ההערכות בגזרתו, כשכולם פועלים תחת ההגדרה "מצב מיוחד בעורף" ובמתכונת מלאה של מצב החירום.

הערכת המצב עם ראש העיר

ראש העיר קרא לתושבים לגלות ערנות מרבית, להקפיד על מילוי הנחיות פיקוד העורף, שעיקרם איסור התקהלות מעל 10 אנשים במרחב הפתוח ועד 100 איש במבנה מוגן, ולשמור על כל ההנחיות
מסיכום הערכת המצב האחרונה, שהן:

1. פתיחת המקלטים הציבוריים.
2. פתיחת מקלטים פרטיים. במידה וקיימת תקלה בפתיחת המקלטים, מוקד 106 עומד לרשות התושבים
3. ביטול הלימודים בגנים ובתי הספר.
4. ביטול אירועי תרבות וספורט.
5. ביטול כל פעילות בחינוך הבלתי פורמאלי.
6. הסרת קודן הכניסה בבניינים משותפים והשארת הכניסות לבניין פתוחות.
7. פתיחת שערי חנייה כדי למנוע עיכוב כניסה.
8. חופי הים סגורים לציבור עד להודעה חדשה.

בעירייה עובדים על פי תוכניות החירום המסודרות ובהתאם להוראות פיקוד העורף. ראש העיר הודה לכל מערך החירום והשותפים לו, על התגובה המיידית וסגירת כל הפערים על מנת לעמוד במשימות. יחד עם זאת וככל שיש מקום לשיפור נוסף, ראש העיר ביקש לנצל את הזמנים הללו על מנת להיות טובים יותר. ד"ר לסרי שוב הדגיש את המתח השורר בכל הזירה הדרומית ועל התגובה האפשרית מצד ארגוני הטרור, ולכן "חובה על כולם להיות ערניים ולהימצא בקרבת מרחבים מוגנים ולפעול לפי מדיניות הכי מוגן שיש". שוב צוין כי כל האירועים בוטלו ובכלל זה השוק העירוני שלא יתקיים מחר.

הציבור מתבקש להמשיך ולעקוב אחר אמצעי התקשורת. ככל שיהיה שינוי במצב הקיים או מידע חדש נשוב ונעדכן באמצעותם ובאמצעות מנהלות הרובע הפועלות אף הן במצב חירום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך