העיר אשדוד התעוררה, תרתי משמע, למבצע של צה"ל בעזה, מבצע "מגן וחץ". תשובי העיר שנזקקו לעזרה, פנו למוקד 106 של העירייה, בכדי לקבל מענה למצב. מרכז השליטה ובקרה עירוני 106 של עיריית אשדוד, מציג נתוני ביניים לפעילות החירום מאז המבצע. .
להלן הנתונים:
קבלת שיחות למוקד :
מעל 2,000 – שיחות שהתקבלו במוקד מהלילה ועד 15:28 יום ג.
הפעלת מוקד אחוד – מודל ייחודי למוקד ובו נציגי משטרה, כב"ה, מד״א ועיריית אשדוד על מנת לתכלל את האירועים באופן אחיד ומהיר וכולם יושבים במוקד העירוני .
*מוקד רואה *
סריקות – מבוצעות באמצעות 800 מצלמות הפרוסות ברחבי העיר ודרכם ניתן לסרוק במיידית את רחבי העיר ולקבל תמונת מצב על המרחב הציבורי
*מוקד שפות *- החל לפעול באופן מורחב באמצעות מערך מתנדבים ומתנדבות
דוברים בחמש שפות: אמהרית, רוסית, ספרדית, אנגלית וצרפתית, המקיים פעילות רצופה 24/7.
מוקד שפות נותן מענה לתושבים.ות שאינם שולטים באופן מלא בשפה העברית ולעיתים השיחה בשפת באם מסייעת יותר בהעברת המידע ובהפגת המתח .
באופן כללי :
תורת הלחימה (תו״ל), כלל ראשי המכלולים מתחילים לבצע באופן מידי את סדר הפעולות בעת חירום, בפתיחת חפ״ק המלחמה ומעבר מידי משגרה לחירום.
היחידות העירוניות לפעילות מידית, כל אחת בתחומה.
הביטחון העירוני – מבצע סיורים בשטח תחל הערכות לתגובה מהירה במקרה של נפילת טיל .
מנהל תפעול מפעיל את המטה המשימתי, מנהלות הרובע מתייצבות כבר ברמת כוננות מלאה והמוקד העירוני 106 מתגבר את מצבת כח האדם שלו לרמה האופטימלית – חפ"ק אחוד, נציגי גופי הביטחון וההצלה, מערך דוברי השפות ועבודה במשמרות 24/7.