מאסותא אשדוד לאתיופיה באהבה

פרופסור חנוך קשתן, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים אסותא אשדוד, מלמד רופאים מאתיופיה כיצד לבצע ניתוחים בשיטה כירורגית חדשנית * פרופ' קשתן, נסע לביקור באתיופיה ונחשף לרמה הנמוכה של שירותי הבריאות במדינה, הוא החליט לשפר את המצב והחל להעביר השתלמויות לרופאים אתיופים * פרופסור קשתן: "יצרתי קשר עם האוניברסיטה המקומית ועם בית החולים המקומי, והתחלנו להוציא מהארץ משלחות של רופאים ואנשי חדר ניתוח כדי ללמד את האתיופים כירורגיה לפרוסקופית"
"הלימודים באסותא יכולים לשפר את שירותי הבריאות באתיופיה". ד"ר ביניאם איילה מאתיופיה, המשתלם באשדוד

כבר למדנו שבית החולים אסותא אשדוד, הוא הרבה יותר מבית חולים של הקהילה. בית החולים חוצה גבולות ומגיע לכל מקום שאפשר לעזור בעולם. אבל המקרה הבא מלמד עד כמה בית החולים אסותא אשדוד חשוב, ברמה הבינלאומית. הפעם לא מדובר בסיוע חשוב, אבל רגעי, אחרי אסון, אלא בסיוע שיגרום לשיפור רפואה באתיופיה כבר עתה עם ראייה לעתיד. והכל התחיל במסע אחד לאתיופיה.

פרופ' חנוך קשתן, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים אסותא אשדוד, מלמד רופאים מאתיופיה כיצד לבצע ניתוחים בשיטה כירורגית חדשנית  כירורגיה לפרוסקופית. כירורגיה לפרוסקופית היא טכניקת ניתוח זעיר פולשנית, שבה מוחדרת מצלמה דרך חתך זעיר בדופן הבטן דרך עוד שניים-שלושה חתכים זעירים בשיפולי הבטן מוכנסים כלים שבאמצעותם מבוצע הניתוח. כיום נערכים בטכניקה הזו ניתוחי בטן ואגן והליכים פולשניים אבחנתיים רבים בבית החולים אסותא הציבורי אשדוד.

פרופסור קשתן. הכל התחיל בביקור באתיופיה

המיזם הזה נולד לגמרי במקרה. פרופ' חנוך קשתן, נסע לביקור באתיופיה ונחשף לרמה הנמוכה של שירותי הבריאות במדינה. הוא החליט לשפר את המצב והחל להעביר השתלמויות לרופאים אתיופים. אחד מהם הוא הכירורג ד"ר ביניאם איילה, אשר משתלם בארץ בימים אלה.

"יצרתי קשר עם האוניברסיטה המקומית ועם בית החולים המקומי, והתחלנו להוציא מהארץ משלחות של רופאים ואנשי חדר ניתוח כדי ללמד את האתיופים כירורגיה לפרוסקופית. במקביל, רופאים מאתיופיה, שד"ר ביניאם הוא הראשון שבהם, באים אלינו להתמחויות". מספר פרופ' קשתן.

"הלימודים באסותא ממש יכולים לשפר את שירותי הבריאות באתיופיה ולהביא דרך חדשה וטובה יותר לטפל בחולים ופצועים. פרופ' קשתן הוא ממש המנטור שלנו. הוא מגיע 3-4 פעמים בשנה לאתיופיה ומלמד אותנו המון" מספר ד"ר ביניאם איילה.

פרופ' קשתן יצר קשר עם משרד הבריאות האתיופי ועם שרת הבריאות המקומית והתבקש לארגן באתיופיה קורסים בכירורגיה לפרוסקופית ברמה ארצית. "אני מקווה שנתחיל בכך בקיץ ונמשיך לקלוט רופאים מאתיופיה להתמחויות בישראל, לא רק בכירורגיה אלא גם ברנטגן ובמקצועות נוספים. המטרה שלנו היא לגדל דור של מורים: ללמד את המורים כדי שהם יעבירו את התורה לעוד ועוד רופאים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך