מתי וויגובי תגיע לישראל?

דריכות גדולה בעולם הטיפול בהשמנה, לקראת ההגעה של זריקת ההרזיה הפופולרית וויגובי לישראל. ממש לאחרונה אישר משרד הבריאות את השימוש בתרופה הפופולרית, שצפויה להעניק תנופה נוספת למהפכת הטיפול התרופתי בהשמנה. בכך היא תצטרף לשורה של תרופות הרזיה שכבר מותרות לשימוש בישראל ומאפשרות למטופלים להפחית עשרות ק"ג ממשקלם, ללא ניתוח. בנוסף, אישור וויגובי בישראל פותח דלת לאישור תרופות הרזיה נוספות שיצטרפו לסל התרופות הקיים לטיפול בהשמנה
תמונה: PIXABAY

איך וויגובי פועלת?

וויגובי מבוססת על מולקולה שדומה במבנה שלה להורמון אנושי בשם  GLP-1והיא מחקה את פעילותו בגוף. וויגובי פועלת במספר מנגנונים משולבים – היא מגבירה את תחושת השובע לאחר ארוחות, תורמת לדיכוי תחושות של רעב ומאטה את קצב התרוקנות הקיבה לאחר אכילה. באופן זה גורמת לירידה משמעותית מאוד במשקל בהשוואה לתרופות הרזייה ידועות אחרות. למעשה הן וויגובי והן תרופת ההרזיה מונג'רו, אשר מציגה תוצאות חסרות תקדים בשיעור ההרזיה של המטופלים, ניצבות בחזית הטיפול בהשמנה ומאפשרות למטופלים לבצע מהפך אמיתי בחייהם, בדרך למשקל מאוזן ובריא יותר.  

 

הבשורה הגדולה של וויגובי

אחד היתרונות המשמעותיים של וויגובי הוא האישור שקיבלה התרופה מה-FDA האמריקני כטיפול החל מגיל 12. מרבית תרופות ההרזיה ניתנות רק החל מגיל 18 והעובדה שוויגובי מותרת למתבגרים, הופכת אותה לכלי משמעותי במלחמה בהשמנת בני נוער בישראל ובעולם, אשר צוברת ממדים מדאיגים. ע"פ הנתונים כחמישית מבני ובנות הנוער בישראל סובלים מעודף משקל והשמנה, וכתוצאה מכך משורה של השלכות מרחיקות לכת. ילדים ומתבגרים עם השמנת יתר נמצאים בסיכון מוגבר לסבול ממגוון מחלות כמו שבץ מוחי מחלות לב וכלי דם, סוכרת, הפרעות נשימה ועוד כבר בגיל צעיר. בנוסף, המשקל העודף חושף אותם לבעיות חברתיות ונפשיות בשכיחות גבוהה, עד כדי הסתגרות, דימוי עצמי נמוך ודיכאון. בשל כך, המחקרים האחרונים שמצאו כי נטילת וויגובי סייעה לבני נוער בגילאי 12-17 שהזריקו את התרופה אחת לשבוע, להפחית מעל 16% ממשקלם בתוך 64 שבועות, הם בשורה של ממש. 

וויגובי – כלי יעיל אבל לא מספק

חשוב לזכור כי תרופות להורדה במשקל, אשר מחוללות מהפכה דרמטית בטיפול בהשמנה ואף מצליחות להחליף ניתוחים בריאטרים, הן רק חלק אחד בתוך משוואה כוללת של טיפול במחלת ההשמנה. על מנת להשיג יעילות מרבית בתהליך ההרזיה ולאפשר שמירה על המשקל החדש לאורך זמן – יש להקפיד על תוכנית כוללת לשינוי אורח החיים, אשר תרופות ההרזיה הן רק חלק ממנו. בהנחה שבסופו של דבר המטרה הינה שהמטופלים יוכלו להפסיק את הטיפול התרופתי מבלי לעלות בחזרה במשקל ולכך נדרש שינוי פיזי, נפשי ומנטאלי עמוק.  

במרכז הרפואי ד"ר רז מבינים זאת ומקפידים על התאמת תוכנית טיפול אישית לכל מטופל ומטופלת, אשר לוקחת בחשבון את נתוניהם הרפואיים והאישיים כאחד. תהליך הטיפול מתבצע תוך פיקוח צמוד של ד"ר רז, המתמחה בביצוע שילובי תרופות ממנגנונים שונים, באופן שמעצים את יעילות הטיפול ובטיחותו. את תהליך ההרזיה מלוות דיאטניות של המרכז שמדריכות את המטופלים לבצע שינוי תזונתי, לשלב פעילות גופנית ולשנות את הרגלי החיים להרגלים בריאים יותר, לטובת משקל בריא ומאוזן. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך