איך תדעו שאתם צריכים להחליף מצבר?

המצבר אחראי על הפעלת מערכת החשמל בכל רכב. הוא טעון בזרם חשמלי ועם הזמן יכול לפוג התוקף שלו או שהוא יכול להתרוקן וזאת במצבים שבהם שוכחים לסגור אורות ברכב, שוכחים לסגור את הרדיו ברכב ועוד. מצבר אשר נגמר בצורה מפתיעה יכול לגרום לכם לנסות להניע את הרכב ולא להצליח, דבר שללא ספק יכול לעכב אתכם. חשוב מאוד לדעת כי ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על כך שהמצבר שלכם עומד לשבוק חיים. חשוב להכיר את הסימנים הללו, לזהות אותם ולהחליף את המצבר עוד טרם הוא לא מאפשר לכם להניע את הרכב וזאת בכדי שלא תיתקלו בסיטואציה המדוברת באופן מפתיע
תמונה: freepik

כיצד תדעו שהמצבר שלכם דורש החלפה?

ישנם כמה סימנים שיכולים להעיד על כך שהמצבר שלכם זקוק להחלפה: ראשית כל, אחת הדרכים לזהות כי המצבר שלכם זקוק להחלפה הוא לבדוק את אורות הרכב. אם הם לא מספיק חזקים או אם מערכת השמע של הרכב מפסיקה לסירוגין, הרי שהדבר יכול להעיד על כך שהמצבר שלכם דורש החלפה וחשוב לבדוק זאת.

סימן שני שיכול להעיד על כך שהמצבר שלכם דורש החלפה או אם הכנסתם את המפתח לסוויץ והרכב שלכם לא מניע או שהוא נכבה לסירוגין. גם במקרה הזה מדובר על מצבר שככל הנראה בקרוב מאוד יסיים את חייו וכדאי מאוד שתחליפו את המצבר ולא תחכו עד שתגיעו למצב שבו המצבר שלכם לא מאפשר לכם להניע את הרכב.

 חשוב מאוד לדעת כי למצברים קיים תאריך תפוגה, כלומר, על כל מצבר יהיה כתוב התאריך שבו החלפתם אותו. אם החלפתם את המצבר שלכם במצבר חזק, חדש ואיכותי, הרי שהוא יכול להחזיק מעמד בצורה תקינה וטובה בין שלוש לארבע שנים ועל כן, כאשר מגיע פרק הזמן המדובר, חשוב לבדוק האם המצבר שלכם דורש החלפה ולהתכונן להחלפת מצבר.

עוד סימן שיכול להעיד על כך שהמצבר שלכם דורש החלפה הם סימנים שמעטפת הפלסטיק של המצבר כבר שחוקה. במקרה כזה כדאי מאוד לגשת לבדיקה רצינית ולבדוק האם אכן המצבר דורש החלפה.

כיצד תבחרו מצבר לרכב?

אם אתם זקוקים להחלפת המצבר שלכם, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה נכונה וכן תחליפו אותו בצורה נכונה וזאת בכדי שהוא ישמש אתכם בצורה הטובה ביותר לאורך זמן רב. על כן, אם אינכם בקיאים בתחום המצברים, כדאי מאוד שתיגשו למקום שבו ניתן לרכוש מצברים איכותיים בלבד שיתאימו לרכב שלכם וכן, במקום שבו תדעו כי תתבצע החלפה מקצועית של המצבר הישן שלכם בחדש. המטרה היא בסופו של דבר להבטיח כי המצבר שיוחלף ישמש אתכם לאורך פרק זמן משמעותי ביותר ולא ישחק או יגמר לאחר פרק זמן קצר של שימוש. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור מצבר:

ראשית כל, חשוב שתדעו כי כאשר אתם מגיעים להחליף מצבר במוסך, חשוב מאוד שתבחרו באחד בעל רישיון לעסוק בתחום המדובר. יש לבחור במוסך מקצועי ושירותי אשר המליצו לכם עליו או שבדקתם אותו בעצמכם ואתם יודעים כי מדובר על מקום שכדאי לבחור בו בין היתר גם עבור החלפת מצברים.

שנית, חשוב מאוד לדעת כי כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי מצברים הרלוונטיים עבור רכבים שונים ועל כן, חשוב ביותר לבחור את המצבר המתאים לרכב שלכם בצורה מדויקת בהתאם לסוג המנוע שלכם. סוג המצבר משפיע גם על הנפח הפיזי שלו ועל כן, חשוב שתוודאו כי הוא נכנס לתא המצבר במנוע.

עוד פרמטר שעליכם לקחת בחשבון טרם אתם בוחרים מצבר לרכב שלכם הוא הנפח והעוצמה של המנוע שלכם אשר משפיע על הקיבולת של המצבר הדרושה.

עוד פרמטר הוא חודשי האחראיות על המצבר. חשוב לבחור במצבר שיש לו כמה שיותר חודשי אחראיות ויש לבדוק האם האחראיות ניתנת מטעם הספק הרשמי או היצרן.

אם אתם מחפשים חברה מקצועית המספקת מצברים איכותיים, כדאי מאוד שתבחרו את מאור מצברים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך