"כל הבית נשרף הרכוש והביגוד. לא נשאר דבר"

שריפה שפרצה בערב החג הראשון של פסח ברובע א' באשדוד, גבתה מחיר כבד מאוד של חיי אישה כבת 80. בנה וכלתה נותרו חסרי כל. פשוט השרפה כילתה כל מה שהיה להם. הכלה עדיין מאושפזת. קרובת משפחתו של הבעל, המסייעת להם, פנתה בפנייה נרגשת לעזרה לאנשי "נותנים מהנשמה", נחמן פרץ ונחמן ישי, והם מנסים להשיג עבורם הכל, מבגדים ועד רהיטים.

בערב החג, הראשון של פסח, בעוד כולם מתכוננים לסדר, אירעה שרפה באזור א' ברחוב ההגנה. שרפה קשה שגבתה מחיר כבד מאוד.

כך נכתב בהודעת מד"א:

דובר מד"א, זכי הלר: בשעה 05:43 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש, על שריפה בדירה בקומה הראשונה, בבניין מגורים בן 4 קומות, ברחוב ההגנה באשדוד. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אשה כבת 80 , וחובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אסותא באשדוד גבר ואשה כבני 50 במצב בינוני לאחר ששאפו עשן.

פרמדיק מד"א ישראל בן יהודה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו עשן רב יוצא מדירה בקומה הראשונה בבניין, הכבאים חילצו אלינו גבר ואשה כבני 50 בהכרה מלאה לאחר ששאפו עשן רב, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן חמצן ופינינו אותו לבית החולים כשמצבם בינוני ויציב, לאחר שניתן היה להיכנס לדירה, בסריקות אותרה במיטתה אשה כבת 80 מחוסרת הכרה עם כוויות ושאיפת עשן רב, היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה."

מסתבר כי האסון הגדול שנפל עליהם, לא הסתיים רק במוות הקשה של בת ה-80, אמו של הגבר. מסתבר גם שכלתה של המנוחה, עדיין מאושפזת כתוצאה מהשריפה, ואם זה לא מספיק, כל מה שהיה להם בעולם הזה, כל רכושם, מבגדים ונעלים ועד מיטה, ארון וכל מה שהיה בבית, נשרף בשריפה. במילים אחרות, הם נותרו חסרי כל. השריפה הייתה ב-5.4 ומדובר בזמן ארוך מאז, שאין לניצולים, הבעל ואישה, שכאמור עדיין מאושפזת, כל דבר  בסיסי ופשוט שכל אחד זקוק לו.

blank
נחמן פרץ ונחמן ישי מקבלים אות הוקרה על התנדבותם מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

קרובת המשפחה של השניים החליטה לעשות מעשה ולעזור לשניים, ובמקביל ופנתה אל אנשי עמותת "נותנים מהנשמה", נחמן פרץ ונחמן ישי, הידועים בעזרה לאנשי אשדוד, בכדי שהשניים ינסו לעזור:

"שלום נחמן היקר , אני לא יודעת מאיפה להתחיל … אני צריכה בבקשה את עזרתך, ביום רביעי לפני כניסת החג קרה לנו טרגדיה מאוד קשה במשפחה ופרצה שריפה בביתו של בן דוד שלי, לצערנו הרב קיבלנו בשורה מרה וכואבת שאימו זיכרונה לברכה נשרפה בזמן שהם ניסו להציל אותה.

בן דוד שלי ואשתו היו לכודים ביחד עם אימו בדירה ותודה לבורא עולם שהצליחו לחלץ אותם רק שלצערנו את האמא לא הצליחו להציל , אנחנו עוד לא מעכלים כואבים ומנסים להיאחז במה שאפשר. כרגע אשתו מורדמת ומונשמת בבית חולים עד עכשיו במצב לא הכי טוב, בן דוד שלי יצא במצב קצת יותר קל עם כוויות די קלות, נשאר לנו רק להתפלל לרפואתה שבעזרת ה׳ תצא מזה במהרה בריאה ושלמה. אנחנו מתפללים עליה כל יום ומבקשים שמי שיוכל בבקשה להתפלל לרפואתה של לנה בת גלינה שתהיה לה רפואה שלמה ושתצא משם במהרה אמן.

blank
הבניין בו פרצה השריפה.

בנוסף לכך כל הבית נשרף כולל המסמכים האישיים שלהם הרכוש והביגוד  לא נשאר לו דבר, אלא רק לבקש עזרה ממי שיכול לעזור במה שאפשר. כמובן שהכל יתקבל בברכה ושבורא עולם ייתן לכם שכר כפול משמיים.

כרגע בן דוד שלי מתארח אצלי, ומבקש עזרה בביגוד, בחולצות מידה L ובמכנסיים מידה 33. בנעליים מידה 40. אני לא יודעת אם כרגע זה נכון או מוקדם מידי לבקש עזרה גם עבור אשתו שבעזרת ה׳ קודם כל תצא בריאה ואיתנה מבית החולים ואז נשמח גם לקבל עזרה עבורה  תודה רבה לך מראש ולכל המלאכים הצדיקים שמשתתפים איתך במלאכה אמן שאף אחד לא ידע עוד צער לעולם אשריכם שתזכו למצוות. הם הכי צריכים, אוכל, בגדים לאישה מידה m/s לגבר מידה L בחולצות ומידה 33 במכנסיים. נעליים מידה 39 לאישתו ונעליים לגבר מידה 40. מה שאפשר יתקבל בברכה".

נחמן פרץ ונחמן ישי, שעוזרים כאמור לרבים רבים בכל יום, נרתמו כהרגלם מיד, וגם הם מנסים לעזור לשניים. פרץ וישי עושים כמיטב יכולתם, אבל צריכים גם את עזרתכם

למעוניינים לעזור :

נחמן פרץ 0535201893  נחמן ישי 0507455889 עמותת "נותנים מהנשמה". או בדף הפייסבוק של עמותת "נותנים מהנשמה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך