המהדורה שמגיעה לכם – פודקאסט שצוחק על העולם

חי חביב ומאור מויאל מאשדוד, הם קומיקאים ויוצרים. הפודקאסט שלהם – "המהדורה שמגיעה לכם", על חדשות אחרות, ביזאריות ומצחיקות מהעולם, כבר הגיע למעל 100 אלף חשיפות ברשת, והם רק בפרק החמישי שלהם. חי: "רוצים שאנשים יתנתקו רגע מהפוליטיקה והאקטואליה של האסונות בעולם" " מאור: "אנחנו בכל יום מפספסים עוד צחוקים שיכולנו לצחוק". אז למה גברת גנבה צינורות אינסטלציה מסניף ברגר קינג, ומה עבר בראש לאיש שתקף שוטר עם חתול....זה בהחלט "מגיע לכם"...לצחוק...

האישה הביטה ימינה ושמאלה, היא הסתכלה שלא רואים אותה, ואז במהירות היא חמקה מעיניי הסועדים במסעדת ההמבורגרים "ברגר קינג" נברסקה שבארה"ב ונכנסה לשירותים של המקום…שם היא גנבה את נייר הטואלט ועוד צינורות מהאסלה.. וברחה. המשטרה על פי הדיווח נמצאת בעקבותיה…מחפשת סימני נייר טואלט משומש…

הדיווח הזה אינו דמיוני. הדיווח המצחיק הזה, ובעיקר מלא ההומור, הוא של שני יוצרים קומיקאים, או אם תרצו יוצרים וקומיקאים מאשדוד, חי חביב, 28 ומאור מויאל, 34, שעושים את זה בפודקאסט שלהם – "המהדורה שמגיעה לכם", שכבר הגיעה למעל 100 אלף צפיות ברשת בפלטפורמות השונות, והם רק בפרק השמיני שלהם.

המדובר פודקאסט חדש של השניים ביוטיוב ובספוטיפיי. שקטעים ממנו מגיעים גם ל'טיק טוק' ולעוד פלטפורמות חברתיות אחרות. השניים בונים את הקהל וסך הצפיות והאזנות בהם עולה כבר על  100 אלפים! בהחלט כמות מכובדת, והם רק בתחילת הדרך. אז לפני שיהפכו לאושיות חברתיות ידועות, עצרנו רגע לדבר על המהדורה שלהם, ובעיקר לצחוק…

מהי בדיוק ה"מהדורה שמגיעה לנו"? ולמה היא מגיעה לנו?

חי חביב: "אנחנו מגדירים את עצמנו כמהדורת חדשות ביזריות ומצחיקות מהעולם. אבל כאלה שהן אקטואליות. מאור: "הכל אקטואלי לאותו השבוע". 

יאללה תנו דוגמא

חי מספר על אותה גברת מנברסקה ששמעתם עליה בפתיח: "בפרק הראשון היה לנו סיפור של מישהי שהייתה גונבת ניירות טואלט וצינורות של אסלה, מסניף של ברגר קינג והמשטרה במצוד אחריה" 

איך מתארים ידיעה כזו? מה משדרים לקהל?

מאור: "אנחנו מקריאים את האייטם עצמו, ואז אומרים מה שאנחנו חושבים על הדבר הזה. זה יוצא מאוד מצחיק כי האייטם מצחיק בעצמו. לנו כיוצרים קומיים זה בא טוב. זה מתלבש לנו טוב".

 

אז ביקשנו דוגמא. כי אם כבר "זו המהדורה שמגיעה לנו", אז מגיע לנו ולכם, כאן ועכשיו, שידור בלייב. השניים לא נבהלים ומאלתרים על המקום. זה בא להם טבעי, ובעיקר מצחיק.

יאללה שדרו את האייטם עם הגברת

מאור: "הכרזנו על נעדר. אם מישהו ראה גליל לבן עם כתר (ברגר קינג – מ.ס) עליו".
חי: "לדעתי כל הסיפור זה פשע שתוכנן מראש. זו לא פעם ראשונה  שלה. היו לה שעות שירותים…".
מאור: "אישה כזו בטח יש לה שירותים בכל מקום בבית. היא מאוד שרותית…. אוהבת את החדר הזה".

מאה אלף צפיות והאזנות זה לא מעט. השניים יודעים למי הן פונים. קהל היעד שלהם הוא מאוד ברור.

מי קהל היעד שלכם? את מי אתם מצחיקים?

חי: "אנחנו פונים בעיקר אל מי שאוהב לצחוק, להתנתק לרגע מכל הפוליטיקה והאקטואליה של אסונות בעולם".
מאור: "כל מה שאנחנו משדרים קורה באמת, רק שלא תמצא את זה באתרי החדשות. אצלנו כן תמצא. הכוונה תצחק".

מאיפה אתם מוצאים את כל החומר הלא רגיל הזה?

חי: "החדשות האלה לא יקבלו את הפוקוס. הן קיימות בשוליים. אני צריך לחפש אותן. אני מלקט מכל מיני. קבוצות של חדשות בחו"ל. יש לנו מאזינים שכבר שולחים כתבות בעצמם".
מאור: "בנינו סוג של קהילה, גם בפייסבוק גם באינסטגרם וגם בדיסקורד.

אותי שכנעתם. תנו לי עוד אייטם. "מה עוד "מגיע לי"?

חי: "אדם תקף שוטר באמצעות חתול". 

די, זה אמיתי?

מאור: "לגמרי. אתה מצפה מאדם שייקח כיסא, מקל, אבל האיש ראה חתול ובחר בו. החמאתי לאותו אדם שקראו לו אגב גדיס, שזה גם מזכיר את 'חד גדיא' והשונרא… אבל החמאתי לו על היצירתיות. הייתה פה אימפרוביזציה שלו".
חי: "אנחנו רק מלהקריא כתבה כזו צוחקים. זה לבד ענק".
מאור: "שום דבר לא כתוב. רק הכתבות. אנחנו את הפרשנות מאלתרים".

מה אתם מקווים שיקרה. לאן אתם רוצים שהעתיד יביא את הפודקאסט שלכם?

מאור: "אנחנו מקווים שב-2024 נדליק משואה. אני מצפה לפניה משר התרבות. בנוסף היינו שמחים לקבל פרס מפעל חיים, אבל נחכה קצת, נניח עד פרק העשירי".
חי: "אני מצפה לזה שנצליח. זה קונספט מיוחד, לפחות בישראל אין אף אחד שעושה את זה מלבדנו. אנחנו מביאים את כל החדשות הביזריות וההזויות אלה, וכאילו זה נותן איזהו מקום לבנאדם לנוח קצת. לנוח מהטירלול שקורה במדינה הזו. כל מה שבא לי לעשות זה להצחיק אנשים אחרים".
מאור: "עם ישראל מקבל מיונית לוי את המציאות העגומה. אנחנו נותנים מציאות מצחיקה, כזו שלא רואים אותה ביום יום".

יש מקום במדינה שלנו עם מציאות כמו שלנו, למציאות חלופית? מציאות מצחיקה?

מאור: "אנחנו מפספסים צחוקים ביום יום שלנו. בכל יום אפשר לחייך עוד כמה חיוכים. אנחנו עסוקים בלשמוע על ההפגנות או הרפורמה או כל מה שקורה, בזמן שקורים דברים נורא מצחיקים במקביל". חי: "הייתה לנו כתבה שדיווחנו על משהו שקרה בישראל. הייתה הופעה של אושר כהן הזמר שהתעכבה בגלל פקקים בהפגנות, אז באולם שידרו להם את צ'ארלי וחצי. זה מצחיק. זה אחר".

אתם מאלתרים, נכון?

שניהם יחד: "נכון"

אז קדימה תאלתרו את הכותרת לכתבה

חי: "העולם מצחיק אז צוחקים"

וואלה.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך