זריקת ההרזיה וויגובי – בקרוב בישראל

זריקת ההרזיה הפופולרית וויגובי נמצאת בדרכה לישראל, למרות עיכוב של כמה חודשים בשל מחסור במלאי עקב הביקוש העולמי הגדול. וויגובי מכילה למעשה את אותו חומר פעיל המצוי בזריקה אוזמפיק, רק במינון גבוה יותר, והיא נדרשת להזרקה רק פעם בשבוע, במקום הזרקה יומית. בארה"ב מותרת וויגובי לשימוש תחת אישור מיוחד כטיפול בהשמנה וגם באנגלית קיבלה התרופה לאחרונה אישור לשימוש עבור המטופלים אשר מעוניינים לרדת באמצעותה במשקל. אז מה אנחנו בעצם יודעים על וויגובי?
תמונה: freepik

המחקרים מוכיחים – וויגובי יכולה להחליף ניתוח בריאטרי

וויגובי היא הדור החדש של תרופות ההרזיה אשר נכנסו לשימוש לפני מספר שנים וחוללו מהפכה של ממש בתחום הטיפול בהשמנה. התרופות נחלקות לכדורי הרזיה או זריקות הרזיה, כמו מונג'רו, והמחקרים מראים כי תחת טיפול מקצועי ומבוקר – ניתן לרדת באמצעותן במידה משמעותית במשקל, באופן שיכול להחליף ניתוחים לקיצור קיבה. אז איך וויגובי פועלת? התרופה מבוססת על מולקולה שדומה במבנה  שלה להורמון אנושי בשם  GLP-1, ופועלת במספר מנגנונים משולבים: היא מגבירה את תחושת השובע לאחר ארוחות, תורמת לדיכוי תחושות של רעב ומאטה את קצב התרוקנות הקיבה לאחר אכילה. שילוב המנגנונים הללו הופך אותה לתרופה יעילה במיוחד אשר תורמת לירידה משמעותית מאד במשקל. יתרה מכך, מחקרים הוכיחו כי לאחר שימוש בוויגובי, הצליחו המטופלים לשמור על המשקל החדש לאורך זמן – וזהו כידוע אתגר ממשי לאחר תהליך של הורדה במשקל. 

וויגובי – בשורה גם לבני נוער

יתרון נוסף של וויגובי הוא העובדה שהיא נבדקה במחקרים גם על בני נוער ונמצאה יעילה ביותר. מחקר גדול שהתבצע בארה"ב מצא שבני נוער בגילאי 12-18 שנטלו את זריקת ההרזיה וויגובי במשך שנה, הפחיתו בממוצע כ-16% ממשקלם, ובעקבות זאת ההערכות הן כי ה-FDA האמריקני צפוי לאשר את זריקת ההרזיה גם למתבגרים ומתבגרות. מדובר בכלי רפואי משמעותי שיכול לסייע במלחמה בהשמנה בקרב בני נוער, אשר ע"פ הנתונים האחרונים שוברת שיאים – בישראל כ-20% מבני הנוער בישראל סובלים מעודף משקל, ורבים מהם נמצאים בסיכון מוגבר להתפתחות סוכרת ומחלות לב וכלי דם. רבים מהם סובלים מקשיים חברתיים ונפשיים בעקבות עודף המשקל ומפתחים תחושת בושה ואשמה, שאיננה מוצדקת כלל. כיום ישנה הבנה כי מחלה היא השמנה אשר יש לה גורמים רבים והטיפול בה צריך להיות רפואי, ממש כמו בכל מחלה אחרת.    

טיפול רב תחומי בהשמנה

ההבנה כי השמנה היא מחלה איננה רק עניין של הגדרה. טיפול בהשמנה צריך להתבצע במרפאות מסודרות אשר מתמחות בנושא, כמו המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה, בניהולו של ד"ר רז הגואל, אשר מתמחה כבר שנים רבות בסיוע לאנשים עם עודף משקל והשמנת יתר. תוכנית הטיפול במרכז כולל אבחון רפואי מסודר, קביעת תוכנית טיפול אישית הכוללת תרופות להורדה במשקל הניתנות בשילובים ייחודיים כדי להעצים את אפקט הטיפול ופיקוח רפואי בזמינות של 24/7 לכל שאלה. במקביל מלווים המטופלים בידי דיאטנית קלינית המסייעת להם לבצע התאמות תזונתיות על מנת לוודא שהליך ההרזיה יתבצע בצורה מסודרת ומבוקרת, וכדי שניתן יהיה לשמור על המשקל החדש לאורך זמן. וכאן ראוי להיאמר שגם וויגובי איננה תרופת קסם  של זבנג וגמרנו – הטיפול בה חייב להתבצע במסגרת שינוי כולל באורח החיים, כדי לאפשר הורדה בטוחה במשקל, לטווח ארוך. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך