החמיצו. נקודה. לבנה.

4 פנדלים נפסקו במשחק המחזור הראשון בפלייאוף העליון בין מכבי חיפה למ.ס אשדוד! אשדוד הייתה הראשונה לקבל שני פנדלים, כבשה פעם אחת (אקולטסה) והחמיצה אחד (כנעאן, עם החמצה שלישית רצופה). חיפה כבשה אח"כ פעמיים מהנקודה הלבנה מרגלי אצילי ועשתה מהפך. זה נגמר 1:2 לחיפה, ששיחקה מהדקה ה-10 ב-10 שחקנים.
אקולסטה כבוש את הפנדל. (צילום: טל אקוקה).

רן בן שמעון ידע שהחגיגה בשבוע שעבר בעקבות העלייה לפליאוף העליון, תיגמר מהר מאוד. הוא ידע שצריך מהר מאוד לחזור לקרקע, כי "בקרקע" של הפלייאוף העליון תחכה להם קבוצה כמו מכבי חיפה. אשדוד יצאה ל'סמי עופר' למשחק מול האלופה במסגרת המחזור הראשון בפלייאוף העליון. היא לא ידעה שמצפה לה קרב בעיטות עונשין מ-11 מטרים, בו ניצחה חיפה. אשדוד כבשה פעם והחמיצה פעם, מהנקודה הלבנה,  חיפה כבשה פעמיים מאותו המקום. זה גם נגמר כך – 1:2 לחיפה. החמצת נקודה של אשדוד. נקודה "לבנה".

בדקה ה-10 הלם ב'סמי עופר'. חמודי כנעאן חטף כדור ושלח כדור גדול של מלאכת מחשבת בין כמה שחקנים לאלעד שחף שהגיע מול ג'וש כהן, ולבטובינסקה לא נותר אלא להכשילו לפני שיכבוש. השופט אביעד שילוח שלף אדום וקבע פנדל. אקולטסה לקח את הפנדל ועשה מההלם "דממה, ב'סמי עופר' – 0:1 לאשדוד. חיפה 10. שחקנים…

הלם? אז הלם בריבוע. עברו 5 דקות. חיפה שוב איבדה כדור. סבג ראה את כנעאן על סף הרחבה ושלח לו כדור. כנעאן חדר לרחבה, עבר  בין שחקני חיפה ברחבה וחזיזה הכשילו. שוב פנדל. כנעאן בעט את הפנדל בעצמו. ג'וש כהן עצר את הפנדל. החמצה שלישית של רצופה של כנעאן בפנדלים.  אשדוד לא ידעה שהיא תצטער על ההחמצה עוד במחצית הזו.

הלחץ של מכבי חיפה על השופטים מאותו הרגע, עשה את שלו. בסוף היה זה ה-VAR שקרא לשילוח לראות נגיעת יד של ג'ורדן סבן. שילוח ראה והחליט (23), פנדל לטובת מכבי חיפה. עומר אצילי לקח את הפנדל והראה איך עושים את זה נכון. 1:1. רגע זה לא נגמר. יש עוד פנדל. רביעי! (31) אצילי בעט, וסבן שוב נגע ביד. שילוח קבע עוד פנדל. בחיפה לא לקחו סיכון, כמו באשדוד, ומי שכבש את הפנדל הראשון, אצילי, בעט את השני גם וכבש. מהפך 1:2. לחיפה, בעשרה שחקנים.  10 דקות למחצית ג'ראפי מנע עוד שער של פיירו. מחצית מטורפת!

כנעאן מחמיץ את הפנדל.(צילום: טל אקוקה)

לאחר הקצב של המחצית הראשונה, המחצית השנייה נפתחה רגוע. אצילי (60, 66) בדק את הערנות של ג'ראפי, שהגיב נכון, במיוחד בהזדמנות הראשונה. רועי לוי (68) מנגד החמיץ הזדמנות מצוינת להשוות מכמה מטרים לאחר הגבהה של זוהר זסנו, כשנכס לא טוב לכדור.

בן שמעון הלך חילופים של התקפה. אשדוד לחצה. קמהאני (78) הגיע למצב מצוין בצד שמאל של רחבת חיפה, אבל הוציא כדור גרוע שכמעט הפך להתקפת מעבר מסוכנת לחיפה. אשדוד רצתה נקודה, ידעה שהיא יכולה, אבל לא הייתה מדויקת ליד השער. חיפה בבית רצתה לסיים את המשחק, גם אם זה כלל לבזבז זמן ולהסתגר בחלק שלה רוב הזמן. אדיר לוי (96) החמיץ ממצב של שער עם הצלה של ג'וש כהן, את השוויון. זה נגמר בסיום בניצחון של מכבי חיפה. אשדוד מצד שני אותתה שהיא לא מסתפקת בעלייה לפלייאוף העליון.

מ.ס אשדוד: ג'ראפי, זסנו (אדיר לוי, 75), צבטקוביץ', אוואני, גיל כהן (קמהאני, 70), סבג, שחף (הרוש, 53), סבן (רועי לוי,46), כנעאן, בריהון, אקולטסה (ממאטה, 46). 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך