אדומים אשדוד ירדה לליגה א', מה צופה לה העתיד?

"נפלנו אבל נחזור חזקים יותר" כתבו אנשי הפועל אדומים אשדוד בשישי לאחר משחק ההפסד מול עירוני טבריה, שקבע שהקבוצה ירדה לליגה א' 8 מחזורים לסיום העונה! הסיבות כבר לא מעניינות, אלא מה יהיה. כרגע, זה נראה פחות טוב. ההנהלה שסועה, הקהל מדיר רגליו בגלל שאלת המאמן, ובכלל לא ברור מה יהיה. ברור לכולם שאם הקבוצה לא תתכונן מעתה, וללא מלחמות, לא רק שהקבוצה לא תעלה חזרה, אלא שהיא עלולה להסתכן בעוד עונה בתחתית. תמונת המצב נכון לרגע זה. האם היא תשתנה? מה חושב על זה הבעלים הקודם רוני חג'ג'? ולמה ההצעה של יוסי כנפו יכולה להציל הכל?

היה עצוב מאוד ביום שיש באצטדיון הי"א. גם אם זה היה ידוע שהקבוצה תרד, היה משהו מאוד עצוב ומאוד ריק, עם מעט מאוד קהל ביציעים. קבוצת הפועל אדומים אשדוד ירדה בשישי מעשית ורשמית לאחר ההפסד 2:0 לעירוני טבריה. היא "שברה" שיא שלילי עם 7 נקודות בטבלה (הורידו לה מינוס 12, עוד נגיע לזה) וירדה 8 מחזורים לפני תום העונה לליגה א' דרום.

בסופו של דבר ההתחלה הייתה גרועה, אבל גם הסיום היה התרסקות. העונה התחילה עם מינוס 14 נקודות, שהומרו ל-12 בגלל עברות על הבקרה התקציבית בתוקפת ההנהלה הקודמת של רוני חג'ג'. גם ההכנה הייתה באיחור, עד שיוסי כנפו הגיע עם העמותה שלו בית"ר אשדוד, והעביר אותה (בצעד אצילי. אין מילה אחרת) לראשות מנהלי הקבוצה החדשה האחים פרקש, מלכי אניג'ר, והפך להיות חלק מהקוואטרו הזה.  גם עניין המאמן עבר כמה תלאות והתייצב בסוף על דוד רביבו, שעד שאושר בבקרה התקציבית בילה זמן לא מועט ביציע, ללא מאמן כושר ועוזר מאמן. גם את זה צריך להגיד.

ימשיך? רביבו.

אבל ויש אבל. אשדוד לא הצליחה, כנראה בגלל כל מה שאמרנו ובגלל עניין תקציבי כמובן, להציג כדורגל שישאיר אותה בליגה. היא השיגה 4 ניצחונות ועוד 7 תוצאות תיקו. סה"כ 19 נקודות (מינוס 12 שווה 7) ו-18 הפסדי ליגה! מזה אי אפשר לברוח. אלה העובדות.

זה היה בעבר. מה הלאה? נראה כי גם שם הכל רחוק מאוד מלהיות ורוד, ואנחנו עדינים. נתחיל עם ההנהלה, למרות שהוויכוח הזה הגיע גם ליציע. יש קרע בלתי ניתן לאיחוי, לפחות כרגע בתוך ההנהלה. בצד אחד האחים פרקש רשוצים לראות מאמן אחר על הקווים, ומהצד השני כנפו ואניג'ר, שלא מוכנים לפגוע במאמן הנכוחי דוד רביבו, שמבחינתם לא קיבל הזדמנות הוגנת לאמן. האחים פרקש הודיעו כי יעזבו וגם הורידו פרופיל. אבל בינתיים הם עוד שם. כנפו כבר הודיע שהוא לא יעזוב ועם אניג'ר יכינו את העונה הבאה בליגה א' בכדי לחזור. כנפו הוסיף שכבר מתכוננים ודיבר על העלאת שחקני נוער לבוגרים במשחקים שנותרו, 8 במספר. השאלה היא אם הקרע הזה לא ימנע הכנה רואיה לעונה הבאה. אגב יכול להיות יתרון גדול אם יכינו כבר עתה את העונה הבאה, כשקבוצות ליגה א' דרום עוד במאבק בליגה.

יציל? כנפו.

הדבר הבא הוא הקהל. הקהל של הקבוצה הדיר רגליו ובודדים מגיעים, לפעמים עשרות בודדות של 20-30 איש, מקסימום 100. במשחק העלייה ללאומית לפני שנתיים הגיעו כמה אלפים, לשם השוואה.

הקהל רוצה את יאיר אזולאי חזרה. לא משנה לו מתי ואיך. יאיר אזולאי נתפס כאיש הנכון להציל את הקבוצה מבחינתם. מבחינת הקהל אזולאי הוא שהביא את הקבוצה לעונה הטובה ביותר שלה מאז הקמתה מחדש, בעונה שעברה בלאומית, ומי שליווה אותה מאז הקמתה. מלכי וכנפו כאמור רוצים את דוד על הקווים. הקהל הודיע שלא יחזור עד שאזולאי יחזור, ועל הדרך קורא להנהלה להתפטר. ברור שהקהל זה כח ובאשדוד ירצו אותו שוב ביציעים. אגב כנפו עולה לא פעם ליציע במשחקים בכדי לנסות להסביר. הוא היחיד. הקהל מבקש לקבל הסברים, וכשהוא לא מקבל הוא יוצא נגד ההנהלה.

יצטרף? אזולאי.

מבחינה כלכלית צריך להיערך גם לעונה הבאה. כסף זה שם המשחק. האם הקבוצה תתחיל עם דף נקי? יכול להיות. רצוי מאוד. אבל כבר יש פנייה לדרישת חוב כמו אייל לחמן שאימן 7 חודשים וקיבל רק 5 חודשים, וגם זה קרה אחרי שהוא חיכה זמן רב. האם זה מלמד על מה שיהיה? נחכה ונראה. נקווה עבור אדומים אשדוד שלא.

נשארת. אניג'ר.

רוני חג'ג', הבעלים הקודמים של הקבוצה, שבתקופתו הורדו לה 12 נקודות בגלל אי סדרים מול הבקרה התקציבית, זה שבתקופתו הקבוצה עלתה ללאומית, כתב פוסט לאחר הירידה: "כואב לי. כואב לי לראות את הילד שלי במצב הזה. אני אשם בהרבה דברים שקורים השנה אבל בתקופה שלי ‏לא היינו הולכים עם ראש בקיר. היה לנו הרבה ויכוחים עם ‏עם האוהדים אבל אף פעם לא ברחנו . באנו לדבר איתם בטוב וברע.  ‏אני כל השנה ניסיתי ב-10 דרכים לתקן ולעזור. לא נתנו לי. אז אני אומר לכם פה ‏ שהקבוצה צריכה  ‏לחזור ‏ ‏לאוהדים. אני למדתי על ‏בשרי שהפועל לא יכולה להיות בבעלות פרטית והיא צריכה להיות של האוהדים.  ‏  אם זה יקרה אני ‏ הראשון שאתן תמורה כספית או שאבוא לעודד כל שישי. אני  מקווה לימים יותר יפים אבל לא מאבד תקווה. הפועל זה לנצח". ברור שגם לו יש חלק במצבה של אדומים העונה, אבל הדברים שלו הגיעו לקהל שהפיץ אותם כהוכחה לצדקתו.

כואב. חג'ג'.

ובכל זאת ננסה לסיים במשהו  אופטימי. יוסי כנפו, מנסה בימים האלה למצוא נוסחה שתחזיר את כולם להיות יחד. כנפו ינסה להציע ליאיר אזולאי להיות מנג'ר הקבוצה כשדוד רביביו יהיה המאמן. אם זה יצלח נראה כי זה עשוי לחבר הכל יחד. כנפו אמר את זה בקולו. השאלה אם יהיה מי "שישמע".

נפלנו אבל נחזור חזקים יותר", זה פוסט שפורסם בעמוד הרשמי של הפועל אדומים אשדוד לאחר הירידה. ימים יגידו אם זה נכון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך