הצגה!

מ.ס אשדוד היא ההצגה הכי טובה בעיר, ולא רק בעיר. אשדוד יצאה לנתניה במוצ"ש וחזרה עם ניצחון גדול של 0:2 שהעלה אותה לפלייאוף העליון. הקבוצה גם בחצי גמר גביע המדינה. העונה הפכה לחלומית. גם הקהל של אשדוד מביע אמון ומגיע למשחקי הקבוצה. במחזור הקרוב אשדוד תפגוש את האלופה מכבי חיפה 'בסמי עופר', במסגרת המחזור הראשון בפלייאוף העליון. כמו שזה נראה הטוב עוד לפנינו. רן בן שמעון: "אנחנו עושים דברים גדולים העונה. גאה בשחקנים שלי. . אני ממש מאושר". חמודי כנעאן, השחקן הבולט העונה מסמן מטרות חדשות: " אנחנו ננסה להגיע למקום הרביעי ולעלייה לגמר".
חוגגים עלייה לפלייאוף. מגיע להם לחגוג.(צילומים: טל אקוקה).

עוד לפני שנשרקה השריקה האחרונה של העונה, כבר עתה ברור. זו עונה חלומית. עונה שהיא חלום עבור מ.ס אשדוד, שחקניה, אנשיה ואוהדיה. הקבוצה הצליחה עם סיום הליגה הסדירה להבהיר שיש כאן קבוצה של שחקני כדורגל עם אופי. גברים! אשדוד הייתה צריכה נקודה מול מכבי נתניה במשחק במוצ"ש, תוך שהיא מסתכלת על מה שקורה לבית"ר ירושלים, שנאבקה על המקום איתה בפלייאוף העליון, בסכנין. זה נגמר בסוף בניצחון גדול של 0:2, לו הייתה הכי ראויה שאפשר, מבלי שהמשחק בסכנין יקבע לה דבר או חצי דבר. בעצם דבר אחד נקבע – מ.ס אשדוד בפלייאוף העליון. ובגדול!. הצגה.

איזו שמחה הייתה בסיום. במגרש עם הקהל שחוזר למשחקי הקבוצה ומביע בה אמון, מסתבר גם בחוץ, בעמדת הראיונות, כששחקני הקבוצה הפתיעו את המאמן רן בן שמעון והרטיבו אותו במים ובחדר ההלבשה, ולא רק.

יש להם עוד מטרות. שחקני מ.ס אשדוד לפני המשחק בנתניה.

המאמן רן בן שמעון, שהיה עקבי בכל הרגעים, גם הקשים והאמין בחומר השחקנים שיש לו, גם כשלא תמיד הקבוצה ניצחה, היה מאושר בסיום ואמר: " הגענו מוכנים למשחק הזה. לא רצינו לסמוך על אף אחד. ניצחנו בצדק. היינו ראשונים לכל כדור. זה ניצחון גדול וענק. אני לא יכול לקחת את הניצחון מהשחקנים שלי. אנחנו עושים דברים גדולים השנה. הצלחנו להגיע לפלייאוף העליון בזכות ובמאני טיים. אני ממש מאושר. ממש מאושר. הסיפור הגדול הוא לנצח במקום שחשבו שתיכשל בו. השנה מה שאשדוד עושה זה באמת לצד מבינוניות. להגיע לחצי גמר גביע המדינה, להגיע לפלייאוף העליון, לשחק כדורגל טוב כל העונה. אני גאה בשחקנים שלי".

מה המטרות בפליאוף?

"אנחנו מבינים שכל משחק פתוח לחלוטין. לי אין ספק שנבוא לשחק כדורגל פתוח והתקפי. נרצה לעשות את הכדורגל הכי וטוב. אנחנו ספורטאים בנשמה שלנו, ולא אוהבים להפסיד בשום משחק. הליגה נפתחת מבחינתנו מחדש, ובחיוך".

חמודי כנעאן, השחקן הבולט ביותר בליגה הסדירה, היה ענייני וסימן עוד מטרות: "עבדנו קשה בשביל זה. השגנו את המטרה העיקרית. העונה לא נגמרה. יש לנו חצי גמר ופלייאוף. המטרות לעשות תוצאות טובות בפלייאוף. אנחנו ננסה להגיע למקום הרביעי ולעלייה לגמר".

ברור שהשחקנים הם העיקר, והם הביאו את הקבוצה להישג. אבל יש גם צוות מקצועי מנצח במ.ס אשדוד, צוות שעובד מאחורי הקלעים, או אם נדייק מאחורי הקווים. הצוות של רן בן שמעון שכולל את משה אוחיון עוזר המאמן, אהוד שושן מאמן הכושר, רפי כהן מאמן השוערים, אבי בגולה העוזר הנוסף ורפאל קסטרו, אנליסט הקבוצה. צוות שרץ יחד ובעיקר נאמן אחד לשני ולמקצועיות. אנשים שמגיעים לעבוד יחד. הדגש הוא על לעבוד יחד. הם יושבים לארוחות משותפת בשישי, והעובדה שאין ביניהם אגו, היא שגורמת למכונה הזו, המקצועית, לעבוד. גם להם יש חלק. לא קטן בכלל.

צוות מנצח. הצוות המקצועי של מ.ס אשדוד. בלי אגו.

ויש עוד דבר. קבוצה מצליחה צריכה הנהלה מצליחה. לא נתחיל לתת שמות וחלק בהצלחה, אבל מי שחושב שאפשר להגיע לעונה כזו, בלי שקט לצוות המקצועי ולשחקנים, בלי לתת למאמן להיות הבטוח ביותר במקום שלו בליגה, עונה אחר עונה, גם כשלא הולך, לא מבין איך נוצרת הצלחה. אנחנו לא רוצים להישמע דביקים, אז נעצור פה. אבל תבדקו קבוצות שלא הצליחו העונה, זה מתחיל מהראש, מההנהלה. רק אומרים.

ומה הלאה? נראה כי ברור לכולם שמ.ס אשדוד חולמת להגיע למקום הרביעי ומשם לאירופה., אבל יותר מזה נראה כי הרצון הוא להגיע לגמר הגביע, שייערך ב-3.5 ומי יודע, אולי ליותר מזה. אולי. יש לאשדוד עוד 10 משחקים העונה, יש לה על מה לשחק. היא תעשה את זה בשקט. בלי לחץ, וכשאתה משחק ככה, התוצאות מגיעות. לא סתם אשדוד עשתה 10 נקודות ב-4 משחקים.

הקהל חוזר ובגדול. אוהדי מ.ס אשדוד נותנים גם הם הצגה בנתניה.

ואחרי כל המחמאות, נחזור למציאות. במחזור הקרוב מ.ס אשדוד כבר תתחיל את משחקי הפלייאוף העליון (כמה חיכו בקבוצה לשמוע את המשפט הזה). היא תפגוש את מכבי חיפה ב'סמי עופר'. זה לא יהיה פשוט, אבל בפלייאוף העליון כלום הוא לא פשוט….ועוד דבר אחד קטן. איזה כיף לכם שקראתם כתבה שלמה בלי להזכיר את הפלייאוף התחתון….

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך